Reklamda Sinan Çetin (Tez devamı)
BANK EKSPRES – DAĞ ve OFF-ROAD:
Bank Ekspres reklam filmleri, Sinan Çetin’in farklı çekim ve anlatım teknikleri kullandığı filmlerdir. Diyaloglara sığınmayan, star oyuncunun yer almadığı, komedi unsuruna başvurulmamış bu filmler, onun filmografisinde ayrıcalıklı bir yere sahiptir. Filmlerde yer alan heyecan ve ritim duygusu, kullanılan renkler ve atmosfer filmlere başka bir nitelik katmıştır. Dağ filminde; yüksek bir dağa tırmanan iki dağcı görürüz. Dağcılardan erkek olan, zor bir noktadan geçer ve ilerler. Geride kalan kadın dağcı ise tırmanmakta zorlanmaktadır. Kadın dağcı, düşmek üzeredir. Bu sırada erkek dağcı elini uzatır ve arkadaşını yukarı çekerek kurtarır. Bank Ekspres’in zor anlarda yanımızda olduğunu anlatan bu reklam filmi, çekildiği dönemin koşullarına göre oldukça yüksek bir teknikle çekilmiştir. Helikopter çekimlerinin yer aldığı, dağ planlarının oldukça farklı açılardan çekildiği film, sinema tadındadır. Filmdeki, tırmanış planları, düşme tehlikesinin yaşandığı planlar, teknik ve görsel açıdan, o dönem Türk yönetmenlerinin kullanmadığı açılarla çekilmiştir. İkinci filmde, cipleri ile yolda kalan 2 genç kız vardır. Arabayı iterek kurtarmaya çalışan kızlar, sonunda, arabayı kurtarırlar. Bu filmlerde, Bank Ekspres, en zor koşullarda bile bir çözüm yolu bulduğunu anlatmak ister.
1990’lı yıllarla birlikte, Sinan Çetin artık sektörün en çok iş yapan ajanslarından Young & Rubicam Reklamevi şirketiyle çalışmaya başlar. Ajansın yaratıcı yönetmeni Serdar Erener’le oluşturdukları ortak dille bir çok büyük reklam kampanyalarına birlikte imza atarlar. Kendi reklam dilini oluşturup, piyasaya kabul ettiren Sinan Çetin, Serdar Erener’le yaptığı işlerde bu dili pekiştirerek günümüz reklam sektöründe var olan Sinan Çetin ekolünün en önemli reklam kampanyalarını çeker.
Falım sakızları için başlatılan kampanya, Sinan Çetin ve Serdar Erener ortaklığında yapılan ilk reklam kampanyalarından biridir. Uzun yıllardan sonra ilk defa bir sakız markası bu denli iddialı ve ses getiren bir filmle seyirci karşısına çıkar.
FALIM - BEYAZ ATLI PRENS:
Bir köy kahvesine, güzel ve seksi bir kız motosikletiyle gelir, kahvede masaya oturur. Kahvede oturan köylüler, şaşkınlıkla kıza bakar ve ona kaymaklı bir tatlı ikram ederler. Kız tatlıdan yerken, yaşlı köylülerden oluşan grup, kızın karşısına geçer ve nasihat etmeye başlarlar. Nasihat, Falım sakızıyla ilgilidir. Kız, beklemedikleri bir anda cebinden Falım sakızını çıkarır. Köylüler, bir kez daha şaşırır. Manilerle karşılıklı atışan köylüler ve genç kız, doğulu - batılı buluşmasının örneği olmanın yanı sıra, Türk folklorunun eski bir geleneğini hatırlatmasıyla da dikkat çeker. Filmde yer alan köylüler, filmin en önemli kahramanlarıdır. Farklı yaşlardan, ilginç yüzlere sahip olan bu köylülerin, abartılı ve komik tepkileri filmin ritmini yükselten bir öğe oldu.
Falım Sakız kampanyasının devam filmlerinde köylü tiplemeleri ve köylü teması sürekli kullanıldı. Hatta serisinin uzayda geçen versiyonunda koyun kullanılarak bu temaya gönderme yapıldı.
Bank Ekspres reklam filmleri, Sinan Çetin’in farklı çekim ve anlatım teknikleri kullandığı filmlerdir. Diyaloglara sığınmayan, star oyuncunun yer almadığı, komedi unsuruna başvurulmamış bu filmler, onun filmografisinde ayrıcalıklı bir yere sahiptir. Filmlerde yer alan heyecan ve ritim duygusu, kullanılan renkler ve atmosfer filmlere başka bir nitelik katmıştır. Dağ filminde; yüksek bir dağa tırmanan iki dağcı görürüz. Dağcılardan erkek olan, zor bir noktadan geçer ve ilerler. Geride kalan kadın dağcı ise tırmanmakta zorlanmaktadır. Kadın dağcı, düşmek üzeredir. Bu sırada erkek dağcı elini uzatır ve arkadaşını yukarı çekerek kurtarır. Bank Ekspres’in zor anlarda yanımızda olduğunu anlatan bu reklam filmi, çekildiği dönemin koşullarına göre oldukça yüksek bir teknikle çekilmiştir. Helikopter çekimlerinin yer aldığı, dağ planlarının oldukça farklı açılardan çekildiği film, sinema tadındadır. Filmdeki, tırmanış planları, düşme tehlikesinin yaşandığı planlar, teknik ve görsel açıdan, o dönem Türk yönetmenlerinin kullanmadığı açılarla çekilmiştir. İkinci filmde, cipleri ile yolda kalan 2 genç kız vardır. Arabayı iterek kurtarmaya çalışan kızlar, sonunda, arabayı kurtarırlar. Bu filmlerde, Bank Ekspres, en zor koşullarda bile bir çözüm yolu bulduğunu anlatmak ister.
1990’lı yıllarla birlikte, Sinan Çetin artık sektörün en çok iş yapan ajanslarından Young & Rubicam Reklamevi şirketiyle çalışmaya başlar. Ajansın yaratıcı yönetmeni Serdar Erener’le oluşturdukları ortak dille bir çok büyük reklam kampanyalarına birlikte imza atarlar. Kendi reklam dilini oluşturup, piyasaya kabul ettiren Sinan Çetin, Serdar Erener’le yaptığı işlerde bu dili pekiştirerek günümüz reklam sektöründe var olan Sinan Çetin ekolünün en önemli reklam kampanyalarını çeker.
Falım sakızları için başlatılan kampanya, Sinan Çetin ve Serdar Erener ortaklığında yapılan ilk reklam kampanyalarından biridir. Uzun yıllardan sonra ilk defa bir sakız markası bu denli iddialı ve ses getiren bir filmle seyirci karşısına çıkar.
FALIM - BEYAZ ATLI PRENS:
Bir köy kahvesine, güzel ve seksi bir kız motosikletiyle gelir, kahvede masaya oturur. Kahvede oturan köylüler, şaşkınlıkla kıza bakar ve ona kaymaklı bir tatlı ikram ederler. Kız tatlıdan yerken, yaşlı köylülerden oluşan grup, kızın karşısına geçer ve nasihat etmeye başlarlar. Nasihat, Falım sakızıyla ilgilidir. Kız, beklemedikleri bir anda cebinden Falım sakızını çıkarır. Köylüler, bir kez daha şaşırır. Manilerle karşılıklı atışan köylüler ve genç kız, doğulu - batılı buluşmasının örneği olmanın yanı sıra, Türk folklorunun eski bir geleneğini hatırlatmasıyla da dikkat çeker. Filmde yer alan köylüler, filmin en önemli kahramanlarıdır. Farklı yaşlardan, ilginç yüzlere sahip olan bu köylülerin, abartılı ve komik tepkileri filmin ritmini yükselten bir öğe oldu.
Falım Sakız kampanyasının devam filmlerinde köylü tiplemeleri ve köylü teması sürekli kullanıldı. Hatta serisinin uzayda geçen versiyonunda koyun kullanılarak bu temaya gönderme yapıldı.
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home