Reklamda Sinan Çetin 2 (Tez devamı)
AKSU YÜN - KUMAŞ:
Aksu reklam filmleri Sinan Çetin’in çektiği en romantik, en sinematografik filmlerdir. Onu hem seyirciye, hem de sektöre sevdiren Aksu serisi 4 filmden oluşmaktadır. Kadın ve erkek ögesinin başarıyla sunulduğu filmlerde kadınlar çok güzeldir ve erkekler gizemlidir. Filmlerde renkler, kumaş ve yün renklerinin çeşitliliği kadar renkli ve sıcaktır. Doğa fon olarak kullanılmış, kumsal, kayalıklar ve çorak toprakla natürel tonlar oluştururken, Aksu ürünlerinin renkleri ön plan çıkartılmıştır.
Filmlerin her planı birer fotoğraf ya da tablo estetikliğindedir. Sinan Çetin, Aksu filmlerinde fotoğrafçılık deneyiminden yararlanarak her planı fotoğraf karesi şeklinde kurgulamıştır. Konuları aşk olan bu romantik filmlerin sevilmesinde ve ünlenmesindeki etkenlerden biri de müziktir. Chris de Burg ve Bryan Ferry’nin romantik müziklerini kullanan Sinan Çetin, görsel estetiğini, müzikle öyle bir uyumla birleştirmiştir ki, bu 4 reklam filmi, birer video klip niteliği bile taşımaktadır. Reklam filmlerinin ardından, bu sanatçıların albüm satışları Türkiye genelinde büyük bir artış göstermiştir.
SÜMERBANK GENÇ VE GENÇ:
Bu filmler yayınlandığı zaman oldukça ilgi görmüş, Sümerbank’ın marka imajına olumlu bir etkide bulunmuştur. Temiz yüzlü, gözlüklü, sıradan görünümlü genç; sarışın, mavi gözlü, gösterişli kızdan (Bennu Gerede) hoşlanmaktadır. Kız, güzelliğiyle herkesin dikkatini çeken, kendinden emin bir karakterdir. Aşık delikanlı, kızın sürekli peşindedir ama bir türlü dikkatini çekmeyi başaramaz. Ümitsizliğe kapılan delikanlıyı, arkadaşları Sümerbank’ın Genç ve Genç reyonuna götürür. Sümerbank’ta ona yepyeni kıyafetler alırlar ve tüm imajını değiştirirler. Artık karşımızda, bambaşka bir delikanlı vardır. Hoşlandığı kızın karşısına çıkmaya hazırdır. Arkadaşlarıyla, kızı gördükleri Sümerbank’ın önüne giderler. Kız, delikanlıyı görür ve çok etkilenir. Delikanlı, sevdiği kıza Sümerbank sayesinde kavuşmuştur.
Bu filmde, 1980’lerde esen değişim rüzgarlarının, modernleşme ve farklı olma çabaları yansıtılmak istenmiştir. Bu çaba özellikle dış görünüşle ilgilidir. 1980’ler dünyasında, klasikliğin ve sıradanlığın yeri yoktur. Filmde, seyirciye sunulan dünya da bunun bir ispatıdır. Artık, kişisel ve ahlaki özelliklerin, eğitimin önemi kalmamıştır. İmaj her şeydir. Genç kızın, delikanlıya yakınlaşmasındaki en önemli kıstas, dış görünüştür. Filmdeki karakterler, kapitalizmin sunduğu, tüketim dünyasının bir parçası haline gelmiştir. Film, tüm bu özellikleriyle 1980’lerin dünyasının bir aynası gibidir.
EMLAK BANKASI:
Emlak bankası filmleri, Sinan Çetin’in uzun süreli yürüttüğü kampanya filmlerindendir. Emlak Bankası’nın 1980’lerde geliştirdiği konut projeleri için çekilen bu filmler, yıllar boyunca farklı versiyonlarıyla seyirci karşısına çıkmıştır. Türk halkına istediği modern ve konforlu yaşamı vaat eden, onlara yeni bir dünya sunan Emlak Bankası, konut projelerinin başarısını bu reklam filmlerine borçludur. Kampanyanın en başarılı filmlerden biri; orkestra şefi küçük çocuk filmidir. Filmde, orkestra yöneten çocuk, yarının gençlerinin simgesidir. Ekonomide, sanayide, kentleşmede, eğitimde, sağlıkta, sanatta gelişen ve yenilenen Türkiye modelini temsil eden imgeler görürüz. Sinan Çetin, bu imgeleri yakın planlar kurgulanarak vurgulamıştır.
Sinan Çetin, 1993 yılına kadar çok sayıda reklam filmi çekmiş ve neredeyse sektörün en çok çalışan yönetmenlerinden biri haline gelmiştir. 1993 yılına kadar çektiği filmler arasında Pınar Süt, Pınar Meyve Suyu, Bingo Deterjan, Amigo Fıstık, Haylayf, Sabah Gazetesi, Gazete Gazetesi gibi sayısız reklam filmi vardır.
Aksu reklam filmleri Sinan Çetin’in çektiği en romantik, en sinematografik filmlerdir. Onu hem seyirciye, hem de sektöre sevdiren Aksu serisi 4 filmden oluşmaktadır. Kadın ve erkek ögesinin başarıyla sunulduğu filmlerde kadınlar çok güzeldir ve erkekler gizemlidir. Filmlerde renkler, kumaş ve yün renklerinin çeşitliliği kadar renkli ve sıcaktır. Doğa fon olarak kullanılmış, kumsal, kayalıklar ve çorak toprakla natürel tonlar oluştururken, Aksu ürünlerinin renkleri ön plan çıkartılmıştır.
Filmlerin her planı birer fotoğraf ya da tablo estetikliğindedir. Sinan Çetin, Aksu filmlerinde fotoğrafçılık deneyiminden yararlanarak her planı fotoğraf karesi şeklinde kurgulamıştır. Konuları aşk olan bu romantik filmlerin sevilmesinde ve ünlenmesindeki etkenlerden biri de müziktir. Chris de Burg ve Bryan Ferry’nin romantik müziklerini kullanan Sinan Çetin, görsel estetiğini, müzikle öyle bir uyumla birleştirmiştir ki, bu 4 reklam filmi, birer video klip niteliği bile taşımaktadır. Reklam filmlerinin ardından, bu sanatçıların albüm satışları Türkiye genelinde büyük bir artış göstermiştir.
SÜMERBANK GENÇ VE GENÇ:
Bu filmler yayınlandığı zaman oldukça ilgi görmüş, Sümerbank’ın marka imajına olumlu bir etkide bulunmuştur. Temiz yüzlü, gözlüklü, sıradan görünümlü genç; sarışın, mavi gözlü, gösterişli kızdan (Bennu Gerede) hoşlanmaktadır. Kız, güzelliğiyle herkesin dikkatini çeken, kendinden emin bir karakterdir. Aşık delikanlı, kızın sürekli peşindedir ama bir türlü dikkatini çekmeyi başaramaz. Ümitsizliğe kapılan delikanlıyı, arkadaşları Sümerbank’ın Genç ve Genç reyonuna götürür. Sümerbank’ta ona yepyeni kıyafetler alırlar ve tüm imajını değiştirirler. Artık karşımızda, bambaşka bir delikanlı vardır. Hoşlandığı kızın karşısına çıkmaya hazırdır. Arkadaşlarıyla, kızı gördükleri Sümerbank’ın önüne giderler. Kız, delikanlıyı görür ve çok etkilenir. Delikanlı, sevdiği kıza Sümerbank sayesinde kavuşmuştur.
Bu filmde, 1980’lerde esen değişim rüzgarlarının, modernleşme ve farklı olma çabaları yansıtılmak istenmiştir. Bu çaba özellikle dış görünüşle ilgilidir. 1980’ler dünyasında, klasikliğin ve sıradanlığın yeri yoktur. Filmde, seyirciye sunulan dünya da bunun bir ispatıdır. Artık, kişisel ve ahlaki özelliklerin, eğitimin önemi kalmamıştır. İmaj her şeydir. Genç kızın, delikanlıya yakınlaşmasındaki en önemli kıstas, dış görünüştür. Filmdeki karakterler, kapitalizmin sunduğu, tüketim dünyasının bir parçası haline gelmiştir. Film, tüm bu özellikleriyle 1980’lerin dünyasının bir aynası gibidir.
EMLAK BANKASI:
Emlak bankası filmleri, Sinan Çetin’in uzun süreli yürüttüğü kampanya filmlerindendir. Emlak Bankası’nın 1980’lerde geliştirdiği konut projeleri için çekilen bu filmler, yıllar boyunca farklı versiyonlarıyla seyirci karşısına çıkmıştır. Türk halkına istediği modern ve konforlu yaşamı vaat eden, onlara yeni bir dünya sunan Emlak Bankası, konut projelerinin başarısını bu reklam filmlerine borçludur. Kampanyanın en başarılı filmlerden biri; orkestra şefi küçük çocuk filmidir. Filmde, orkestra yöneten çocuk, yarının gençlerinin simgesidir. Ekonomide, sanayide, kentleşmede, eğitimde, sağlıkta, sanatta gelişen ve yenilenen Türkiye modelini temsil eden imgeler görürüz. Sinan Çetin, bu imgeleri yakın planlar kurgulanarak vurgulamıştır.
Sinan Çetin, 1993 yılına kadar çok sayıda reklam filmi çekmiş ve neredeyse sektörün en çok çalışan yönetmenlerinden biri haline gelmiştir. 1993 yılına kadar çektiği filmler arasında Pınar Süt, Pınar Meyve Suyu, Bingo Deterjan, Amigo Fıstık, Haylayf, Sabah Gazetesi, Gazete Gazetesi gibi sayısız reklam filmi vardır.
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home