Tebrikler Coca-Cola
Malum cezalıyız, milli maçı seyircisiz oynayacağız. Coca Cola da bu gerçek doğrultusunda bir süre önce yeni bir reklam filmi hazırlayarak sponsoru olduğu futbol milli takımına destek amacıyla maçın oynanacağı stadyumu "maket Türk seyircisi" ile doldurdu.
İşte haber: Reklam gerçek oldu. Coca-Cola maçın oynanacağı stadyuma 1800 adet gerçek boyutlarda seyirci maketi koyduracak ve stad dışında bekleyen taraftarlar tezahüratlarını bu alanın hemen arkasında yapacaklar. Bu, şu ana kadar yapılmış en başarılı etkileşimli kampanyalardan biri. Dünya da ilk kez, bu şekilde 'sanal' seyircili bir maç izlemiş olacak. Gerçekten çok iyi bir fikir.
İşte haber: Reklam gerçek oldu. Coca-Cola maçın oynanacağı stadyuma 1800 adet gerçek boyutlarda seyirci maketi koyduracak ve stad dışında bekleyen taraftarlar tezahüratlarını bu alanın hemen arkasında yapacaklar. Bu, şu ana kadar yapılmış en başarılı etkileşimli kampanyalardan biri. Dünya da ilk kez, bu şekilde 'sanal' seyircili bir maç izlemiş olacak. Gerçekten çok iyi bir fikir.
5 Comments:
Yapamazlar. Koltukları reklam alanı olarak kullanamazlar. Fifa kurallarına aykırı. Gereksiz gürültü koparıyorlar.
Maket "Türk" seyircisi nasıl olacak? Bıyıklı, başörtülü filan mı acaba?
iSraile yardım eden coca cola mı? ne yaparsa yapsın artık hiç bi anlamı yok...
Evet de gazetedeki haberde bunun ilk olmadığı, daha önce Aston Villa tarafından aynı şeyin yapıldığı da yazıyor haberde. Yani Coca Cola yapılmış, denemiş bir projeyi hayata geçirmiş oluyor ne yazık ki... Keşke bu bir ilk olsaydı da dünya bizi konuşsaydı... Umarız stadyum dışından bağıracak taraftarlar millilerimizi gaza getirecek kadar ses çıkarabilirler.
Reklamı ilk gördüğümde Cola Turka'nın uzun zamandır milli değerleri vs. öne çıkararak yaptığı reklamlar aklıma geldi ve Coca Cola'nın, altta kalmamak için bu tarz bir reklam sipariş ettiğini düşündüm. Bu yüzden reklamdaki fikir yaratıcı olsa da benim için ikinci planda kaldı. Üstelik daha önce örneği görülmemiş bir proje de değilmiş sanırım, üstteki yorumdan öyle anladım. Zaten uluslararası markaların "interdomestic" pazarlama stratejileri bana hep inandırıcılıktan uzak gelmiştir... Gerçi Cola Turka'nın stratejisini de inandırıcı bulmuyorum, o ayri :)
Yorum Gönder
<< Home