Türkiye İş Bankası
"Türkiye İş Bankası 82. yılını, bu ülkede, geleceğe inanan, kendine güvenen ve yarınlar için umutla çalışmaya devam eden insanlar olduğu sürece, onlar için, onlarla birlikte burada olacağız mesajını verdiği görkemli bir iletişim kampanyası ile kutluyor.
Kampanyanın, yönetmenliğini Reha Erdem'in yaptığı televizyon filmleri, Atlantik Film tarafından çekildi. Çekimleri 11 gün süren üç ayrı film, Şehir Hatları vapuru, Şişecam Topkapı Fabrikası, İş Sanat, Galatasaray Lisesi, Ferhan Şensoy Ses Tiyatrosu, Assos gibi çeşitli mekânlarda gerçekleştirildi.
Tiyatro, müzik, sinema, edebiyat, mizah ve spor gibi alanlarda Türkiye'nin ünlü isimlerinden Adalet Ağaoğlu, Mustafa Denizli, Çağla Kubat, Yiğit Özgür, Ali Poyrazoğlu, Arif Sağ ve Emel Sayın rol aldı. Ünlülerin yanı sıra fabrika, balıkçı ve köy sahnelerinde gerçek kişiler oynadı. 700'e yakın figüranın rol aldığı filmlerde inşaat sahnesinde kuleden sarkarak çalışan işçiyi profesyonel bir dağcı canlandırırken, vapur ve balıkçı sahneleri için helikopter ve söndüren teknesi kullanıldı. Filmlerin müziği, Handel'in Sarabande adlı eserinden alındı; dış sesi Haluk Bilginer konuştu.
Kampanyanın gazete ilanlarında ise Türkiye'yi temsil etmek üzere, mimardan doktora, simitçiden manava, farklı meslek gruplarından toplam 20 kişiyle çalışıldı. Fotoğraflar, fotoğraf sanatçısı Hasan Hüseyin tarafından çekildi. Prodüksiyon ise PPR tarafından gerçekleştirildi.'
Diğr filmler: 1 - 2
Ajans: Euro RSCG İstanbul Yönetmen: Reha Erdem Prodüksiyon: Atlantik Yaratıcı Grup: Ediz Kurtbarlas, Şölen Yücel Koç, Cüneyt Tiryaki, Orkun Önal, Ahmet Sefer, Hakkı Onan Müşteri Grubu: Azra Zeyrek, Şeyda Bardavit, Atilla Zeybek, Duygu Birecikli Ajans Prodüktörü: Saime Akçura Post Prodüksiyon: İmaj Seslendiren: Haluk Bilginer
10 Comments:
Hiç olmamış... İş Bankası gibi saygın bir kuruma "burada", "sen burada mısın, eyi eyi ben de buradayım o vakit" gibi ucuz okul esprileri hiç gitmemiş. Üstelik ne alakası var! Üstelik bu kadar medya harcaması... İş Bankası 180 km ile gidiyor ama ters yönde...
- Levi's'ın bulup kullanmayı akıl ettiği bir müziği aynen alıp kullanmaları bana çok ters geldi. "Odyssey" filmini çok sevdiğim için alındım.
- Gerçek kişilerin yanısıra konuşan diğer kişiler oyuncu mu yoksa onlar da mı sokaktan insanlar bilmek istiyorum. Arada ünlü birileri çıktığı için o insanların da gerçek olduğuna inanmamız sağlanıyor ama şüphelerim var.
- Haluk Bilginer "Türkiye'nin geleceği" derken koşan gençler, Yapı Kredi'nin hoplaya zıplaya koşan Gençlik Bankacılığı filmini hatırlatıyor.
Saçma olmuş gerçekten... Cümleler zaten başarısız ama Haluk Bilginer'e de arkasından atlı koşturur gibi okutmuşlar hızlı hızlı... Hiçbir büyüsü kalmamış sesinin... Komik de olmuş.
Toplamda, denize düşen yılana sarılır misali, İş Bankası reklamlarında ne yapacağını şaşırdı iyice... Zaten suskun bir marka. 100 yılda bir reklam yapıyor. Hiç olmazsa bu fırsatları iyi değerlendirmeli. Daha ilginç, hatırda kalan kampanyalar yapmalı... Ajansının da bu büyük kampanya fırsatını iyi değerlendiremediğini ve böylesi büyük bir kampanyanın hakkını veremediğini düşünüyorum.
Saçma olmuş gerçekten... Cümleler zaten başarısız ama Haluk Bilginer'e de arkasından atlı koşturur gibi okutmuşlar hızlı hızlı... Hiçbir büyüsü kalmamış sesinin... Komik de olmuş.
Toplamda, denize düşen yılana sarılır misali, İş Bankası reklamlarında ne yapacağını şaşırdı iyice... Zaten suskun bir marka. 100 yılda bir reklam yapıyor. Hiç olmazsa bu fırsatları iyi değerlendirmeli. Daha ilginç, hatırda kalan kampanyalar yapmalı... Ajansının da bu büyük kampanya fırsatını iyi değerlendiremediğini ve böylesi büyük bir kampanyanın hakkını veremediğini düşünüyorum.
Evet, Levi's müziğini kullanmak bir başka ajansın emeğinin üstüne konmak İş Bankası'na yakışmamış. Elbette müzik kimsenin tekelinde değil ama bu müzik Levi's ile özdeşleşmiş, çok özel bir çaba sonucu bulunmuş bir müziktir. Liste parçası değildir. Zaten herkes hatırlıyor bu müziğin Levis'a ait olduğunu... Zararı yine yapanlara.
İyi geceler İş Bankası. Tatlı rüyalar.
Tüm Türkiye'yi kucaklayan bir reklam çalışması yapılmaya çalışılmış... Ama Türkiye İş Bankası'nın kendisini kucaklayan bir çalışma ortaya çıkmış... Daha önemli ünlüleri görmek isterdik filmlerde. Hep 2. sınıf kanaat önderleri var kanımca... Bir Rahmi Koç, bir Türkan Şoray bu filmlerde yer almalıydı... Çekimler güzel.
Dünyanın emeğini ve parasını harcamışlar, ÇOK YAZIK OLMUŞ. Böyle şişirme kampanyalarla müşteri-ajans ilişkisinde neler dönüyor bilmiyorum ama Euro RSCG'i İş Bankası hapşırsa film çekiyor.
İş Bankası ne kadar gurur duysa azdır herhalde. Bu da moda mı oldu, ama Petrol Ofisinin reklamı gibi tamamen milliyetciligi kullanarak reklam yap sonra iş yaptım de. Dünyada bu kadar fahiş havale ücreti ödeyen Türk milletinden başka bir millet var mı acaba diye düşünüyorum. 43 YTL havale ücreti ödeyen Ali, Veliye neden seslenmiyorlar reklamda, onlarda burdayız demiyorlar. Avrupada bankacılık kar marjı %10 iken Türkiye'de bu oran %110. E tabii teşekkürlerini bu şekilde sunacak sevgili İş Bankası.
Merhaba...
Merak edilen bir soruyu açıklığa kavuşturmak için yazıyorum.
Ben bu reklamda oynayan karakterlerden biriyim. Reklamdaki işim gerçekteki işimdir.
Reklamla ilgili eleştirilerin bir bölümüne katılıyorum. Çekimlere gittiğimde ben de çok şaşırdım, yalnızca burada denecek oluşuna...
Ancak yapılan işte beğendiğim bir noktayı belirtmeden geçemeyeceğim: görüntüler gerçekten çok hoş; yönetmenler çok iyi idi. Zaten Reha Erdem'in stili hissediliyor diye düşünüyorum...
Yorum Gönder
<< Home