Fontunu söyle sana hangi marka olduğunu söyleyeyim
Max Miedinger 1957 yılında , İsviçre’deki Haas’sche Schriftgiesserei matbaası için Helvetica font ailesini tasarladığında bu kadar popüler olacağını bilemezdi sanırım. Font, 1898’de yaratılan Akzidenz Grotesk ailesinden temel alınarak tasarlanmış. Karakter, 1960’lı yıllarda geniş ölçüde kullanılarak son derece popüler olmuş ve Linotype, Helvetica’yı temel alarak 1983’te Helvetica Neue’yü piyasaya sürmüş.
Bu font ailesi daha da geliştirilerek Narrow, Condensed, Compressed gibi çeşitlemelerle tasarımcıların beğenisine sunulmuş. Bu fontu, yayınlanmış bir çok basılı işte, ilanlarda ve reklamlarda görmek mümkün.
Arçelik’in kurumsal fontu Helvetica ailesi. Bunun dışında Arçelik için (logosunda da kullanılan) özel olarak tasarlanmış fontu da (maalesef ismini bilmiyorum) görmek mümkün. Büyük puntolarla yazılmış başlıklar, ilanlara güç katarken, aslında daha önce ilanlarda çok görmediğimiz bir tavrın da habercisi oldu. Helvetica gibi sans-serif karakterler kullanılarak yazılmış büyük başlıklı ilanlar.
Helvetica ailesini birçok ilanda görebilirsiniz. Bu, bazen çok sıkıcı görünmekle birlikte, markanın yapısına uygun da olabiliyor.
Vestel ise farklı bir font kullanarak yine sans-serif bir karakterle rahat okunan, büyük puntolarla yazılmış başlıklarla da okuyucunun ilgisini çekecek durdurucu ilanlar yapıyor. Vestel’in M.A.R.K.A’ya geçtikten sonra yeni kurumsal tasarım çalışmalarını yapan ekibin başında bulunmuş ve şu anda başka bir ajansta Yaratıcı Yönetmenlik görevini sürdüren Erol Yılmaz, Tobias Frere-Jones ve Jesse Ragan tarafından tasarlanan Gotham Condensed’i Türkiye’de kullanılmadan Türkçe’ye çevirdi ve Helvetica gibi çok kullanılan fontları kullanmak yerine böyle yeni bir font ailesini Türkçeleştirerek farkındalık yarattı. Bir dönem Arçelik ilanlarına benzerlik taşıdığı söylense de (kampanyalar hemen hemen aynı zamanda başlatıldı), Vestel’in kurumsal çalışmaları Arçelik’e nazaran göze daha direkt hitap eden, doğru ve başarılı çalışmalar. Ve bence Helvetica ailesine karşı Gotham Condensed daha başarılı bir font. (Vestel’in bu fontunu her yerde görmek mümkün değil.)
Akbank’ın kurumsal fontu FF Din ailesini ise hemen her yerde görebilirsiniz. Bir çok tasarımcının kullandığı bu font, sanırım hoş görünümü ve kullanım kolaylığı açısından tercih ediliyor. Açıkçası uzun zamandır bu fontu kullanmamaya çalışıyorum. Binlerce başarılı font verken böyle ‘moda’ fontları kullanmak tasarımcı açısından kendini tekrar etmek olduğunu düşünüyorum. Ayrıca Anadolu Bank’ın, logosunda ve kurumsal çalışmalarında bu fontu neden kullandığını da merak ediyorum. Aynı sektöre hizmet veren iki bankanın aynı fontu kullanması ne kadar doğru?
Candice fontunu ise her yerde görebilirsiniz. Retro bir konserde, MyCep reklamlarında, Ritmix’in promosyon kampanyasında -ki reklamdaki fontun yanlış kullanımı, metni ve seslendiren kişinin korkunç sesi, ortaya başarısız bir iş çıkarmış -, nostaljik etkiler taşıyan herhangi bir markanın herhangi bir ilanında hem bu fontu hem de Motter fontunu görmek mümkün.
Diğer çok kullanılan font karakterlerinden bazıları ise: Frutiger, Futura, Garamond, Sabon, Interstate...
Bu font ailesi daha da geliştirilerek Narrow, Condensed, Compressed gibi çeşitlemelerle tasarımcıların beğenisine sunulmuş. Bu fontu, yayınlanmış bir çok basılı işte, ilanlarda ve reklamlarda görmek mümkün.
Arçelik’in kurumsal fontu Helvetica ailesi. Bunun dışında Arçelik için (logosunda da kullanılan) özel olarak tasarlanmış fontu da (maalesef ismini bilmiyorum) görmek mümkün. Büyük puntolarla yazılmış başlıklar, ilanlara güç katarken, aslında daha önce ilanlarda çok görmediğimiz bir tavrın da habercisi oldu. Helvetica gibi sans-serif karakterler kullanılarak yazılmış büyük başlıklı ilanlar.
Helvetica ailesini birçok ilanda görebilirsiniz. Bu, bazen çok sıkıcı görünmekle birlikte, markanın yapısına uygun da olabiliyor.
Vestel ise farklı bir font kullanarak yine sans-serif bir karakterle rahat okunan, büyük puntolarla yazılmış başlıklarla da okuyucunun ilgisini çekecek durdurucu ilanlar yapıyor. Vestel’in M.A.R.K.A’ya geçtikten sonra yeni kurumsal tasarım çalışmalarını yapan ekibin başında bulunmuş ve şu anda başka bir ajansta Yaratıcı Yönetmenlik görevini sürdüren Erol Yılmaz, Tobias Frere-Jones ve Jesse Ragan tarafından tasarlanan Gotham Condensed’i Türkiye’de kullanılmadan Türkçe’ye çevirdi ve Helvetica gibi çok kullanılan fontları kullanmak yerine böyle yeni bir font ailesini Türkçeleştirerek farkındalık yarattı. Bir dönem Arçelik ilanlarına benzerlik taşıdığı söylense de (kampanyalar hemen hemen aynı zamanda başlatıldı), Vestel’in kurumsal çalışmaları Arçelik’e nazaran göze daha direkt hitap eden, doğru ve başarılı çalışmalar. Ve bence Helvetica ailesine karşı Gotham Condensed daha başarılı bir font. (Vestel’in bu fontunu her yerde görmek mümkün değil.)
Akbank’ın kurumsal fontu FF Din ailesini ise hemen her yerde görebilirsiniz. Bir çok tasarımcının kullandığı bu font, sanırım hoş görünümü ve kullanım kolaylığı açısından tercih ediliyor. Açıkçası uzun zamandır bu fontu kullanmamaya çalışıyorum. Binlerce başarılı font verken böyle ‘moda’ fontları kullanmak tasarımcı açısından kendini tekrar etmek olduğunu düşünüyorum. Ayrıca Anadolu Bank’ın, logosunda ve kurumsal çalışmalarında bu fontu neden kullandığını da merak ediyorum. Aynı sektöre hizmet veren iki bankanın aynı fontu kullanması ne kadar doğru?
Candice fontunu ise her yerde görebilirsiniz. Retro bir konserde, MyCep reklamlarında, Ritmix’in promosyon kampanyasında -ki reklamdaki fontun yanlış kullanımı, metni ve seslendiren kişinin korkunç sesi, ortaya başarısız bir iş çıkarmış -, nostaljik etkiler taşıyan herhangi bir markanın herhangi bir ilanında hem bu fontu hem de Motter fontunu görmek mümkün.
Diğer çok kullanılan font karakterlerinden bazıları ise: Frutiger, Futura, Garamond, Sabon, Interstate...
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home