"Hemen O'nun adı gelir!"
“Reklam müzikleri pazarlama unsuru olarak ne kadar yetkindir?” sorusuna cevap aramak, ararken de geçmişten bugüne şöyle bir inceleme yapmak istiyorum. Reklamla tanışmış tüm insanların ilk göz ağrısı Coca-Cola’nın reklam müzikleridir. 'Yıldızlar parladıkça, kuşlar uçtukça, her zaman her yerde Coca-Cola' jingle'ı, Fatih Erkoç’un sesinden dillerimize düşmüş ilk reklam jingle'larından biriydi. Pepsi ise bu strateji yerine dönemin ünlü pop şarkıcılarının parçalarından uyarlamalar yaparak, şarkıcıların imajlarından yararlanmayı tercih etti.
Yüzümüzü Türkiye’ye dönelim. Seksenler döneminde karşımıza unutulmaz bisküvi markamız ETİ çıktı. ETİ, “Bir bilmecem var çocuklar” diyerek herkesin diline bir tekerleme gibi takılan reklam jingle’ını, 2000’lerde müzik altyapısı itibariyle yeni genç kitlelere göre tekrar düzenledi ve yayınladı. Gelin görün ki geçmiş günleri hatırlatmanın ötesine geçemedi. Tabii bir de ünlü Parisienne çorabımız Müjde var. Müjdenin jingle’ında geçen sözler sokaktaki tüm çocukların dilinde söylenegeldi ve bir anda yok oldu.
Yakın döneme baktığımızdaysa Turkcell’de bu tip bir strateji görüyoruz. Hem eğlendiren hem anlatan ve tekerleme gibi dilde kalan reklam müzikleri, jingle olmaktan çıkıp albüm haline getirilir (Nil FM) ve cd çalarlarımızda dinlenir oldu. Ve bir anda reklam müzikleri de pazarlama öğelerinin belirleyici unsurları olmaya başladı. Bazı markalar ise stratejilerini sadece reklam müziği üzerine şekillendirmeyi tercih ettiler. Sütaş örneği bunun için en uygun örneklerden biridir. Başarılı olup olmadıkları konusuna gelecek olursak, zaten pazarın başını çeken Sütaş yeni bir ürün lansmanı yapmadığı sürece kendini hatırlatmak için jingle’ları öne çıkmış reklam filmlerini tercih etti. Daha pek çok marka reklam müziklerini önemli bir unsur olarak kullanıyor ve bunu yapmakta haklı. Müzik pek çok insanın vazgeçilmezi, özellikle tekerleme halinde olan ve tüketimi kolay olan parçalar akılda kalıcılıklarıyla bazen bir ürünü çok farklı bir yere taşıyabiliyorlar.
Yakın zaman için ve belki eski dönemler için hatırlatılabilecek ve bizi gülümsetebilecek pek çok reklam jingle’ı vardır.
Eğer sizin de aklınızda kalmış reklam müzikleri varsa yazın ve hatırlamanın tadını çıkaralım.
Yüzümüzü Türkiye’ye dönelim. Seksenler döneminde karşımıza unutulmaz bisküvi markamız ETİ çıktı. ETİ, “Bir bilmecem var çocuklar” diyerek herkesin diline bir tekerleme gibi takılan reklam jingle’ını, 2000’lerde müzik altyapısı itibariyle yeni genç kitlelere göre tekrar düzenledi ve yayınladı. Gelin görün ki geçmiş günleri hatırlatmanın ötesine geçemedi. Tabii bir de ünlü Parisienne çorabımız Müjde var. Müjdenin jingle’ında geçen sözler sokaktaki tüm çocukların dilinde söylenegeldi ve bir anda yok oldu.
Yakın döneme baktığımızdaysa Turkcell’de bu tip bir strateji görüyoruz. Hem eğlendiren hem anlatan ve tekerleme gibi dilde kalan reklam müzikleri, jingle olmaktan çıkıp albüm haline getirilir (Nil FM) ve cd çalarlarımızda dinlenir oldu. Ve bir anda reklam müzikleri de pazarlama öğelerinin belirleyici unsurları olmaya başladı. Bazı markalar ise stratejilerini sadece reklam müziği üzerine şekillendirmeyi tercih ettiler. Sütaş örneği bunun için en uygun örneklerden biridir. Başarılı olup olmadıkları konusuna gelecek olursak, zaten pazarın başını çeken Sütaş yeni bir ürün lansmanı yapmadığı sürece kendini hatırlatmak için jingle’ları öne çıkmış reklam filmlerini tercih etti. Daha pek çok marka reklam müziklerini önemli bir unsur olarak kullanıyor ve bunu yapmakta haklı. Müzik pek çok insanın vazgeçilmezi, özellikle tekerleme halinde olan ve tüketimi kolay olan parçalar akılda kalıcılıklarıyla bazen bir ürünü çok farklı bir yere taşıyabiliyorlar.
Yakın zaman için ve belki eski dönemler için hatırlatılabilecek ve bizi gülümsetebilecek pek çok reklam jingle’ı vardır.
Eğer sizin de aklınızda kalmış reklam müzikleri varsa yazın ve hatırlamanın tadını çıkaralım.
7 Comments:
"Önce güneş havası
Sonra bol gıda gelir
Akşama babacığım
Unutma ülker getir!"
"Ho Ho Ho Hoover
Süpürür döver
Her yeri temizleyen
Hoover, Hoover, Hoover"
dünya döndükce aklımdan çıkmaz herhalde, ne zaman ortamda bir reklam geyiği dönse...
mintaxla canım
mintaxla
mintaxla canım
mintaxla
Dayanıklı
Emniyetli
Sağlam lastik Pirelli.
Pirelli.
bi de çokonat vardır.
nat nat nat çokonat
bol bol fındık çokonat
nat nat nat çokonat
taze gofret çokonat
fındık, gofret, çikolata
çokonat'ın lezzeti bambaşka
yaklaşık 3 saattir aralıksız blog okuyorum, artık çalışmam lazım:) Biraz geç bir yorum olacak ama benim de aklıma ziraat bankası geldi..
İyi günde zor günde
Bir banka var ülkemde
yardıma koşar her yerde
işte ziraat bankası:)
Sevgiler,
Sinan
Petrol ofisi süper üniversal
İpragaz uzun tamam o zaman
İpragaz şişman tamam o zaman
İpragaz piknik tamam o zaman
Süper güçlü İpragaz güçlü İpragaz
Yorum Gönder
<< Home