Reklamda Sinan Çetin 4 (Tez devamı)
PROFİLO TÜRKAN ŞORAY:
Profilo’nun yeni ürettiği buzdolabı, çamaşır ve bulaşık makinesinin tanıtımı için seçtiği yol, reklamda bir ünlü kullanmaktı. Bu isim, halkın sevgisini ve en önemlisi de güvenini kazanmış olan Türkan Şoray’dı. Uzun yıllar hayranı olduğu Türkan Şoray’la çalışma imkanı bulmak Sinan Çetin için büyük bir heyecan oldu. Türkan Şoray, reklam filminde başka bir role bürünmek yerine kendi kimliğiyle yer aldı. İlk film olan buzdolabı filmi, Türkan Şoray’ın güzelliği, şöhreti ve starlığı üstüne kuruluydu. Profilo bayiinden buzdolabı getiren bir servis elemanı, kapıyı çalar ve karşısına Türkan Şoray çıkar. Bir Türkan Şoray hayranı olan eleman, şaşkınlıktan donar kalır ve dili tutulur. Türkan Şoray’ı sanki bir film karesinden fırlamış gibi, gece elbiseleri içinde kendisine çapkın bakışlar atarken hayal eder. Oysa karşısında Türkan Şoray günlük haliyle durmaktadır. Servis elemanı, yaşadığının hayal mi gerçek mi olduğunu anlamak için, Türkan Şoray’ın elini öper. Bu filmde anlatılmak istenen en güzel, en alımlı, en şöhretli starın bile tercihi Profilo’dur. Çamaşır-bulaşık makinesi filminde ise, Türkan Şoray, star kimliğinin yanında, iyi ve yardımsever kimliği öne çıkarılır. Türkan Şoray’ın yanında çalışan temizlik görevlisi Ayşe, bulaşık ve çamaşır işlerinin yoğunluğundan şikayetçidir. Ayşe’nin en büyük hayali okuma-yazma öğrenmektir fakat yeterli vakti yoktur. İşte bu noktada Ayşe’nin bu hayalini gerçekleştirme şansı doğar. Türkan Şoray; eve Profilo çamaşır ve bulaşık makinesi alır çünkü Ayşe’nin sıkıntılarını bilmektedir. Üstelik ona okuma-yazma öğretmek istemektedir. Profilo ve Türkan Şoray eğitim için el ele vermiştir. Bu film; marka ile star olgusunu buluşturan en iyi örneklerden biridir.
CAN BEBE PODYUM:
Yine Sinan Çetin ve Serdar Erener işbirliğinde çekilen bu film, yayınlandığı dönemde oldukça tepki almıştır. Filmde, bir defile gerçekleşmektedir. Podyuma, güzel bir manken çıkar, yanında ise küçük bir kız vardır. Küçük kızın üstünde sadece Can Bebe çocuk bezi vardır. Gazeteciler fotoğraf çekmeye çalışırlar. Fotoğrafını çektikleri manken değil, küçük kız ve Can Bebe çocuk bezidir. Film, yayınlandığı dönemde; özellikle psikologlar başta olmak üzere, belli kesimlerden tepki almıştır. Reklamda, çocuğun kullanılmasına karşı olan kesim, bu filmde çocuk cinselliğinin öne çıkarıldığını ve bunun bir tür istismar olduğunu iddia etmişlerdir.
Can Bebe filminde kızı Tess Sahara Çetin’i oynatan Sinan Çetin, reklam ve sinema filmlerinde çevresindeki insanlara da roller verir. Oyunculukta doğallığı ve samimiyeti birçok profesyonel oyuncuda bulamadığı için, amatör ya da hiç deneyimi olmayan insanlara filmlerinde yer verir. Örneğin, Hazır Kart’ta oğlu Orfeo Çetin, Emlak Bankası’nda eşi Rebekka Haas Çetin, Akbank reklamlarında hastabakıcı tiplemesiyle Plato Film çalışanı Kenan Baydemir, Kinetix reklamlarında yardımcısı Zaven Çiğdemoğlu, Turkcell reklamlarında arkadaşı Ara Güler ve kendisi rol almıştır.
TOTAL PERFORMA DİZEL:
Total, yeni ürünü Performa Dizel’i halka tanıtmak amacındadır. Ancak ürünün adının söylenmesi oldukça zordur. Yönetmen, bu zorluktan yararlanarak bir mizah yaratma yoluna gider. Yaşlı bir amcaya “Total Performa Dizel” dedirtmeye çalışır. Amcanın söylemeye çalıştığı ama söyleyemediği her plan, dokunulmadan, tüm doğallıyla filmde yer alır. Bu söyleyememe durumu, elbette ki ürünün adının akılda kalıcılığını sağlayan önemli bir faktör olmuştur.
Profilo’nun yeni ürettiği buzdolabı, çamaşır ve bulaşık makinesinin tanıtımı için seçtiği yol, reklamda bir ünlü kullanmaktı. Bu isim, halkın sevgisini ve en önemlisi de güvenini kazanmış olan Türkan Şoray’dı. Uzun yıllar hayranı olduğu Türkan Şoray’la çalışma imkanı bulmak Sinan Çetin için büyük bir heyecan oldu. Türkan Şoray, reklam filminde başka bir role bürünmek yerine kendi kimliğiyle yer aldı. İlk film olan buzdolabı filmi, Türkan Şoray’ın güzelliği, şöhreti ve starlığı üstüne kuruluydu. Profilo bayiinden buzdolabı getiren bir servis elemanı, kapıyı çalar ve karşısına Türkan Şoray çıkar. Bir Türkan Şoray hayranı olan eleman, şaşkınlıktan donar kalır ve dili tutulur. Türkan Şoray’ı sanki bir film karesinden fırlamış gibi, gece elbiseleri içinde kendisine çapkın bakışlar atarken hayal eder. Oysa karşısında Türkan Şoray günlük haliyle durmaktadır. Servis elemanı, yaşadığının hayal mi gerçek mi olduğunu anlamak için, Türkan Şoray’ın elini öper. Bu filmde anlatılmak istenen en güzel, en alımlı, en şöhretli starın bile tercihi Profilo’dur. Çamaşır-bulaşık makinesi filminde ise, Türkan Şoray, star kimliğinin yanında, iyi ve yardımsever kimliği öne çıkarılır. Türkan Şoray’ın yanında çalışan temizlik görevlisi Ayşe, bulaşık ve çamaşır işlerinin yoğunluğundan şikayetçidir. Ayşe’nin en büyük hayali okuma-yazma öğrenmektir fakat yeterli vakti yoktur. İşte bu noktada Ayşe’nin bu hayalini gerçekleştirme şansı doğar. Türkan Şoray; eve Profilo çamaşır ve bulaşık makinesi alır çünkü Ayşe’nin sıkıntılarını bilmektedir. Üstelik ona okuma-yazma öğretmek istemektedir. Profilo ve Türkan Şoray eğitim için el ele vermiştir. Bu film; marka ile star olgusunu buluşturan en iyi örneklerden biridir.
CAN BEBE PODYUM:
Yine Sinan Çetin ve Serdar Erener işbirliğinde çekilen bu film, yayınlandığı dönemde oldukça tepki almıştır. Filmde, bir defile gerçekleşmektedir. Podyuma, güzel bir manken çıkar, yanında ise küçük bir kız vardır. Küçük kızın üstünde sadece Can Bebe çocuk bezi vardır. Gazeteciler fotoğraf çekmeye çalışırlar. Fotoğrafını çektikleri manken değil, küçük kız ve Can Bebe çocuk bezidir. Film, yayınlandığı dönemde; özellikle psikologlar başta olmak üzere, belli kesimlerden tepki almıştır. Reklamda, çocuğun kullanılmasına karşı olan kesim, bu filmde çocuk cinselliğinin öne çıkarıldığını ve bunun bir tür istismar olduğunu iddia etmişlerdir.
Can Bebe filminde kızı Tess Sahara Çetin’i oynatan Sinan Çetin, reklam ve sinema filmlerinde çevresindeki insanlara da roller verir. Oyunculukta doğallığı ve samimiyeti birçok profesyonel oyuncuda bulamadığı için, amatör ya da hiç deneyimi olmayan insanlara filmlerinde yer verir. Örneğin, Hazır Kart’ta oğlu Orfeo Çetin, Emlak Bankası’nda eşi Rebekka Haas Çetin, Akbank reklamlarında hastabakıcı tiplemesiyle Plato Film çalışanı Kenan Baydemir, Kinetix reklamlarında yardımcısı Zaven Çiğdemoğlu, Turkcell reklamlarında arkadaşı Ara Güler ve kendisi rol almıştır.
TOTAL PERFORMA DİZEL:
Total, yeni ürünü Performa Dizel’i halka tanıtmak amacındadır. Ancak ürünün adının söylenmesi oldukça zordur. Yönetmen, bu zorluktan yararlanarak bir mizah yaratma yoluna gider. Yaşlı bir amcaya “Total Performa Dizel” dedirtmeye çalışır. Amcanın söylemeye çalıştığı ama söyleyemediği her plan, dokunulmadan, tüm doğallıyla filmde yer alır. Bu söyleyememe durumu, elbette ki ürünün adının akılda kalıcılığını sağlayan önemli bir faktör olmuştur.
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home