Nathan Love stüdyoları
(Feed'de geçtiğimiz günlerde yayınlanan animasyon stüdyosu Nathan Love'ın yaratıcılarıyla yaptığı söyleşi.)
Nathan Love stüdyolarını Pysop sonrasında yaptıkları başarılı işleri konuşmak icin yakaladık.
Nathan Love nasıl hayata geçirildi?
NL: Nathan Love 18 ay önce Soho’daki bulunduğumuz yere taşınınca başladı ama asıl olarak birkaçımız SVA-School of Visual Arts'da okurken başladı ki birçok Nathan Love’cular da oradan gelirler. O zamanlar hayalimiz bir animasyon şirketi kurmaktı ve o zamandan beri her şey hayallerimiz ve fikirlerimiz doğrultusunda gelişti.
Ne demek istedin?
Bir animasyon şirketinde bircok hayaller ve fikirler vardır. Stüdyolar bizim insanlaı eğlendirmek, hikayeler söylemek ve fikirleri hayata geçirmek için kullandığımız yaratıcı bir platformdur. Günlük hayatımızda hala küçüklüğümüzde çizgi film izlerken aldığımız hazzı alıyoruz. Bu büyülü karakterleri yaratmayı ve insanların hayal güçlerini zorlamayı çok seviyoruz.
NL’den önce birkaçınız Psyop ile Coca Cola’nın ödüllü “Mutluluk Fabrikası” reklamını hazırlamak için çalıştınız. Bu nasıl bir deneyimdi?
NL: Psyop ile çalışmak büyük bir ağaçtaki kulübede yaşamak gibiydi. İyi bir şirket kurmanın mümkün olduğunu görmemizi sağladı. Bu çok aydınlatıcıydı, onlardan birçok şey öğrendik.
NL’nin herhangi bir günü nasıl geciyor?
NL: Bunu size söyleyemeyiz, çok gizli. Aslında bu dikkat, konsantrasyon ve yaratıcılık arasındaki güzel bir karışımdan ibaret. iTunes’da klasik rock çalıyoruz, ama bunun nedeni belki de kanalı değiştirmeyişimiz. Geçen gün Pearl boya dükkanına korkunç bebekler ve plastik hayvanlar aramak için gittik. Günün sonunda aldığımız bütün hayvanlar bozulmuş ve deforme olmuştu. Demek istediğim şu ki yaptığımız işte başarılı olmamız için yaratıcı, eğlenceli ve çocuk gibi olmalıyız.
İşinize kim ilham veriyor?
NL: Sanatçılar, yazarlar, müzisyenler, asiler, Crumb, Ren ve Stimpy, Looney Tunes, eski Disney çizgi filmleri, çizgi romanlar, Amsterdam, gezmek, zaman yolculuğu, The Merry Pranksters, David Lynch, hayvanlar, hikaye anlatanlar, Jim Henson, the Muppets, Arts and crafts, The Ramones, canavarlar, Tim ve Eric, propaganda, antik eşyalar, stop-motion, slayt gösterileri, Coney Adası, gariplikler, kuklalar, New York.
NL’nin şu ana kadarki en yaratıcı anları nelerdi?
NL: Noel öncesi Guinness kampanyasını tamamladıktan sonra kendimize ayırabilecek zaman bulduk. Biz de bunun üzerine Rabbitard ve CrackXmas reklamlarını hazırladık. Bu aslında 2 haftada bitirilemeyecek bir projeydi. Bitirdiğimizde insanlardan çok güzel tepkiler aldık. Bu sayede çok eğlenceli bir Noel geçirdik.
Hazırlamakta olduğunuz yeni işler var mı?
NL: Şu anda deneysel bir kısa animasyon filmi üzerine çalışıyoruz. Filmdeki karakterler oldukça garip ve komikler.
Karakterlerden söz açılmışken, sizler binlerce karakter üzerinde neredeyse bütün mecraları kullanarak çalışıyorsunuz. Bu durumda kendinizi asıl olarak “karakter yaratıcıları” olarak mı görüyorsunuz? Daha çok interaktif ve viral üzerine mi yoğunlaştınız?
NL: Biz viral, interaktif ya da başka bir alan üzerine yoğunlaşmadık. Aslında hikayeler yaratmak bizim ilgimizi çekiyor. Kendimiz eğlenirken başkalarını da eğlendirmek istiyoruz.
Nathan Love nereye doğru gidecek?
NL: Uzaya
Nathon Love'un iş tüm işlerini görmek için tıklayın.
For english click here.
Çeviri: Meltem Muzmuz
Nathan Love stüdyolarını Pysop sonrasında yaptıkları başarılı işleri konuşmak icin yakaladık.
Nathan Love nasıl hayata geçirildi?
NL: Nathan Love 18 ay önce Soho’daki bulunduğumuz yere taşınınca başladı ama asıl olarak birkaçımız SVA-School of Visual Arts'da okurken başladı ki birçok Nathan Love’cular da oradan gelirler. O zamanlar hayalimiz bir animasyon şirketi kurmaktı ve o zamandan beri her şey hayallerimiz ve fikirlerimiz doğrultusunda gelişti.
Ne demek istedin?
Bir animasyon şirketinde bircok hayaller ve fikirler vardır. Stüdyolar bizim insanlaı eğlendirmek, hikayeler söylemek ve fikirleri hayata geçirmek için kullandığımız yaratıcı bir platformdur. Günlük hayatımızda hala küçüklüğümüzde çizgi film izlerken aldığımız hazzı alıyoruz. Bu büyülü karakterleri yaratmayı ve insanların hayal güçlerini zorlamayı çok seviyoruz.
NL’den önce birkaçınız Psyop ile Coca Cola’nın ödüllü “Mutluluk Fabrikası” reklamını hazırlamak için çalıştınız. Bu nasıl bir deneyimdi?
NL: Psyop ile çalışmak büyük bir ağaçtaki kulübede yaşamak gibiydi. İyi bir şirket kurmanın mümkün olduğunu görmemizi sağladı. Bu çok aydınlatıcıydı, onlardan birçok şey öğrendik.
NL’nin herhangi bir günü nasıl geciyor?
NL: Bunu size söyleyemeyiz, çok gizli. Aslında bu dikkat, konsantrasyon ve yaratıcılık arasındaki güzel bir karışımdan ibaret. iTunes’da klasik rock çalıyoruz, ama bunun nedeni belki de kanalı değiştirmeyişimiz. Geçen gün Pearl boya dükkanına korkunç bebekler ve plastik hayvanlar aramak için gittik. Günün sonunda aldığımız bütün hayvanlar bozulmuş ve deforme olmuştu. Demek istediğim şu ki yaptığımız işte başarılı olmamız için yaratıcı, eğlenceli ve çocuk gibi olmalıyız.
İşinize kim ilham veriyor?
NL: Sanatçılar, yazarlar, müzisyenler, asiler, Crumb, Ren ve Stimpy, Looney Tunes, eski Disney çizgi filmleri, çizgi romanlar, Amsterdam, gezmek, zaman yolculuğu, The Merry Pranksters, David Lynch, hayvanlar, hikaye anlatanlar, Jim Henson, the Muppets, Arts and crafts, The Ramones, canavarlar, Tim ve Eric, propaganda, antik eşyalar, stop-motion, slayt gösterileri, Coney Adası, gariplikler, kuklalar, New York.
NL’nin şu ana kadarki en yaratıcı anları nelerdi?
NL: Noel öncesi Guinness kampanyasını tamamladıktan sonra kendimize ayırabilecek zaman bulduk. Biz de bunun üzerine Rabbitard ve CrackXmas reklamlarını hazırladık. Bu aslında 2 haftada bitirilemeyecek bir projeydi. Bitirdiğimizde insanlardan çok güzel tepkiler aldık. Bu sayede çok eğlenceli bir Noel geçirdik.
Hazırlamakta olduğunuz yeni işler var mı?
NL: Şu anda deneysel bir kısa animasyon filmi üzerine çalışıyoruz. Filmdeki karakterler oldukça garip ve komikler.
Karakterlerden söz açılmışken, sizler binlerce karakter üzerinde neredeyse bütün mecraları kullanarak çalışıyorsunuz. Bu durumda kendinizi asıl olarak “karakter yaratıcıları” olarak mı görüyorsunuz? Daha çok interaktif ve viral üzerine mi yoğunlaştınız?
NL: Biz viral, interaktif ya da başka bir alan üzerine yoğunlaşmadık. Aslında hikayeler yaratmak bizim ilgimizi çekiyor. Kendimiz eğlenirken başkalarını da eğlendirmek istiyoruz.
Nathan Love nereye doğru gidecek?
NL: Uzaya
Nathon Love'un iş tüm işlerini görmek için tıklayın.
For english click here.
Çeviri: Meltem Muzmuz
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home