Bir gün Nasreddin Hoca'nin esegi çalinmis. Can sikintisi içinde durumu komsularina anlatinca her kafadan bir ses çikmaya baslamis. Birisi :
- Hocam demis niye ahirin kapisina iyi bir kilit takmadin sanki ?
Bir baskasi :
- Evine hirsiz giriyor da senin nasil haberin olmuyor ? diye konusmus.
Bir digeri de :
- Hocam demis, kusura bakma ama esegin çalinmasina en büyük sebep yine sensin. Çünkü dogru dürüst bir ahirin bile yok. Nerden baksan dökülüyor. Hoca kizmis :
- Yahu demis, iyi, güzel de kabahatin hepsi benim mi ? Hirsizin hiç mi suçu yok ?
----------
%60ı suçlamak kolaydır, Tuncay Özkan gibi hala halkın %55i akp ye karşı demek de kolaydır, bir kaçış yoludur fakat dönüp neden böyle oldu deme cesaretini ortaya koymak zordur...
Not: Eğer bu yazı ve resim seçimlere yönelik değilse tamamen yanlış anlamışım ama öyle anladım o yönde bir örnek ve yorum bıraktım..
Halk iradesinin sandığa yansımış haline karşı gündeme taşınan bu talihsiz söz, demokrasi için bir kayıptır.
Demokrasinin temel prensibi olan özgür seçme hakkını istediği gibi kullanan halkın büyük çoğunluğu, onlar gibi düşünmeyenler tarafından aptallıkla suçlanıyorsa, onlara tavsiye edilecek en iyi niyetli şey bu cümleyi söylemeden önce aynaya bakmaları olacaktır.
Birilerine Laiklik ve Cumhuriyet dersi vermeye çalışanların, Bu Laik Cumhuriyet Ülkesinin Kurucusunun arkasına sığınarak birilerini sadece demokrasinin gereğini yarine getiriyor diye ağır ithamlarla suçlamasının mantığını Aptal-Zeki ayrımı yapmadan tüm Türk Kamoyunun takdirine bırakıyorum.
sanırım %60'ı aptal dışında pek çok şey olabilir. aç olabilir, eğitimsiz olabilir, fazla dindar oldukları için inançları doğrultusunda seçim yapıyor olabilir. daha aklıma gelmeyen bir sürü şey olabilir. aptal mı? neden olmasın o da olabilir ama %60'ı değil.
Türk insanının ne kadar şuursuz olduğunu söylemek yanlış olmaz sanırım. Gerçekler alenen ortadayken, bu hükümeti tekrar iktidara getirmek alenen salaklıktır, gerizekalılıktır. Daha düşünmeyi bile bilmeyen bir toplumda demokrasinin sözü bile geçemez. Şu anda yeni bir döneme hazırlanın. Fatih Bey, sizin gibiler yüzünden maalesef (özgürlük, demokrasiyi savunan ama bunların ne olduğunun farkında olmayan birinin) şu anda AKP denen, tamamen Amerikan menşeili bir partiye, sadece CHP'nin ve ordunun tavrı yüzünden oy verebileceğinden şüpheleniyorum. Çünkü AKP'ye giden oyların çoğunun tepki oyları olduğu belli bir şey. Ne diyelim. Hoş geldin şeriat ve mandacılık. Güle güle Cumhuriyet ve özgürlük...
Anonim Bey, Tepki oyu olduğu belli demişsiniz, bir noktayı doğru anlamışsınız, aferin çok zekisiniz, bir de bu tepkinin arkaplanını araştırırsanız daha sağlıklı yorum yapabilirsiniz. Ayrıca gerizeklaı dedikçe göbeğini kaşıyan seçmen dedikçe (bekir coşkun) bu oylar artacaktır,Bir dahaki seçime bu aklınızda bulunsun bu tüyoyu dostunuz vermez size:) Bir de internetin sınırsızlığıyla yorum bırakmışsınız ama keşke isminizi olsun yazacak kadar cesur olsaydınız... sevgiler saygılar vs vs..
Demokrasi ve cumhuriyetin ne olduğunu, insanlara seçme hakkını özgürce kullandıkları için gerizekalı diyen birinden daha iyi bildiğimi düşünüyorum.
Bu ülkenin dış güçlerce abluka altına alınması, ülkenin Amerikan emperyalizmine bırakılması veya buna benzer gerekçelerden bahsetmiyorum. Benim söylemek ve ifade etmek istediğim tek şey şudur ki;
Bu ülke sınırları içerisinde yaşıyorsak, nasılki birimizin teni siyah diye ona ayrım yapamıyorsak, nasılki müslüman hrısitiyan diye ayrım yapmaya hakımız yok, o halde sen kimi seçmişsin veya ben kimi seçmişim bunun ayrımını yaparak ve sizin istediiniz seçilmiyor diye millete aptal, gerizekalı gibi ağır sıfatlar yakıştırmak hiç hoş değil.
Ayrıca burada demokrasinin gereklerini ve temel gerekliliklerini savunuyorum diye bu yakıştırmaları banada yapıyorsanız size diyebilecek tek şeyim, demokrasi kavramını bir daha inceleyiniz.
Aynı konuda yazılmış, aynı fikirleri savunan bir yazı daha...
http://www.yaraticifikirler.biz/?p=83
Bu düşüncelere kesinlikle katılmıyorum. Demokrasiden yana olanların da katılmaması gerekir. Reklam designer ile aynı görüşteyim.
Aynı vatanı paylaşan, Atatürkçü ve ulus bir devlet olmanın bize sağladığı en büyük fayda demokrasimizdir. Seçmen sandıklarda iradesini göstermiş, kendince cevabını vermiştir. Oyumu elimde olmayan nedenlerden dolayı kullanamadım, kullansam da hangi partiye vereceğime karar verememiştim. Takım taraftarlığına dönüşen parti tutukunlarını anlayamıyordum. Programların hepsi birbirine benziyordu. Daha bir ay önce laiklik ve cumhuriyet tartışmasını gündeme getirenlerin parti programlarında bu konuya dair bir belirti yoktu. Liderlerin ilginç atışmaları ve kimisi agresif kimi yalan bir sürü gazete ilanına rastlamıştım. Halka dağıtılan üç beş kuruş yardım da cabası. Hiçbir parti düşüncelerimle örtüşmüyor ve beni temsil etmiyordu. O yüzden düşüncelerimi kişisel algılamayın. Peki ne yapmalıydım? Türkiye'de yaşayan bir genç olarak kendimi nasıl ifade etmeliydim. Bağımsız adaylar dikkatimi çekmişti. Yalnız başlarına olsalar da mecliste düşünce farklılığından oluşan bir hareketlilik ve renklilik doğacağı muhtemeldi. Eğer oyumu kullansaydım bağımsız adaylara yönelmeyi düşünüyordum. Ancak kısmet olmadı. Neyse konuya döneyim.
Dün gece Sayın Öymen'in de milletin aklı ile ilgi yorumları olmuştu. Seçim sonuçlarıyla ilgili, bu durum mantıkla açıklanamaz diyordu. Kimin ne kadar mantıklı ve kimin aptal olduğuna hiçbir mecra ve şahıs karar veremez. Ben öyle öğrendim ve oy sorgulamasının yanlış olduğunu düşünüyorum. Oy kullanan herkesin kendince bir gerekçesi olduğunu düşünüyorum.
Sonuçlar sol aydın kesimin halka ne kadar uzaklaştığının da kanıtı sayılabilir. Ders çıkarılmalıdır. Sağ ve sol partilerin merkeze yaklaştığı, cumhurbaşkanı seçim yolunun tıkandığı ve ordunun siyasete el attığı demokratik(!) bir ortamda bu sonuçlara açıkçası hiç şaşırmadım.
Daha sağ duyulu olmakta, mülletin refah düzeyini baz alarak uzlaşmakta fayda var. Aksi takdirde toplumda huzursuzluk doğar, çatışmalara yol açar ve AB yolunda ilerleyen bir Türkiye'yi çocuklarımıza bırakırken pişmanlıklarımızı anlatıyor oluruz. Tıpkı 80lerdeki sağ-sol kavgalarının ve kuşak çatışmalarının oyuncuları olan büyüklerimiz gibi. Zaman ilerliyor ve Türkiye hızlı bir değişim içerisinde. Bu değişime ayak uydururken kutuplaşmadan kaçınmamız gerektiğini ve laik, sosyal, demokratik bir hukuk devleti olduğumuzu tüm dünyaya gösterme zamanımızın geldiğini düşünüyorum.
Cüneyt Arcayürek bugünkü Cumhuriyet'te "Seçimde alınan sonuca elbette saygılıyım; ama hemen ifade etmek isterim ki, halk dalkavuğu da değilim" demiş. Böyle dersen tabii ki halk cevabını verir vermeye devam edecektir..
biz ve halk beyaz türkler ve siyah türkler her gün radikal cumhuriyet okuyonlar ve göbeğini kaşıyarak tv seyredenler balık yeme kültürü olanlar ve istanbulda plajların görünümün bozan kara kıçlılar sabih kanadoğlu ve 367
daha gider bu liste
bu halk aptal olduğu için akpye oy vermedi, ya da bulgur,altın vs için de değil, akpyi çok beğendiği için de değil, yukarıda saydıklarımdan dolayı akpye oy verdi.
Birisi şöyle yazmıştı: "Bodrum boşaldı. Herkes esas iline, sandığa koştu. İktidar süpürülecek."
Bodrum'dan bakınca öyle görünüyor demek ki... Daha yüksek kimi yerlerden bakınca da öyle görünüyor olmalı...
Ki, bu ülkeyi bir türlü anlayamadılar. Ne Ankara tepelerinde, ne İstanbul kulelerinde, ne İzmir Alsancak'ta.
Beğenirsiniz, beğenmezsiniz, ama ülkeniz bu. Halkınız işte böyle.
Ülkenizi sevme iddiasındaysanız böyle de seveceksiniz. Milletinizi seviyorsanız öyle yarısını filan ayırmayacaksınız. Bölücülüğe karşıysanız önce siz bölmeyeceksiniz. Vatansever olduğunuzu söylüyorsanız, vatandaşınızdan nefret etmeyeceksiniz.
Ya da cumhuriyet, demokrasi, halk, millet gibi kavramları bırakacak, koskoca 70 milyonluk bir ülkede kimi adacıkların dışındaki her köşeyi aşağılayacak, altüst edici bir savaş, tepeden inecek bir darbe, iç savaş patlatacak derecede azgın terör ile çılgın bir (milliyetçi yahut ulusalcı) militerfaşist hareketin kitleleri kışkırtmasını bekleyeceksiniz.
Fakat şunu anlamak zorundasınız: "Çete zaviyesi" nden bakıp memleketin bütününü her iki manasında da "kavramak" mümkün değil.
İstanbul Çağlayan'da yüz binlerce insan toplanıp "demokratik tepki" gösterirken meydanı "Bütün Türkiye" zannedenlere şunu hatırlatmıştık: "Lakin, Çağlayan'da oturanlar, yaşayanlar, her gün geçim, ayakta kalma, adam yerine konma mücadelesi içindekiler AKP'ye oy verdi, yine verecek."
Diyarbakır'da ancak yüzde 2 oy alabilen bir "Anamuhalefet", bir "cumhuriyet ve halk" partisi, bir "Türkiye partisi" olabilir mi!
Sabah (Umur Talu)
Ne demek istediğimi şimdi birileri daha iyi anlar umarım.
"Lakin, Çağlayan'da oturanlar, yaşayanlar, her gün geçim, ayakta kalma, adam yerine konma mücadelesi içindekiler AKP'ye oy verdi, yine verecek." evet doğru. ben mesela baba parasıyla yaşıyorum, mirasyediyim, bankalarda milyarlarım var. bu mu yani sonuç? ben de çalışıyorum sabahtan akş;ama kadar. ben de geçim sıkıntısı çekiyorum. benim de sorunlarım var herkes gibi. ama yine de bu iktidarın gerçekte ne olduğunu, ne yapmak istediğini görebiliyorum. demokrasi devlet adamlarının çıkardığı koca bi saçmalıktan ibarettir. hiçbir ülkede demokrasi yoktur. devletin olduğu, siyasetçinin olduğu hiçbir rejimde demokrasi yoktur, kendinizi kandırmayın. bu adamların iktidara nasıl geldiğini biliyorsunuz. chp'nin hiçbir zaman yapmadığı bir stratejiyle: din ve yoksulluğu kullanarak. bu iki güç her ülkede, her yerde işe yarar. buradaki asıl amaç halkı, hitabet gücünüzle polarize etmektir. ve bu halk, bu iktidarın ülkenin kaynaklarını silip süpürdüğünü, amerikanın hizmetçisi olduğunu göremeyecek kadar salaktır. işte o yüzden aziz nesin'in bu lafı tam gediğine oturmuş. o yüzden yukarıda yazılanlar sadece saçmalıktan ibaret. asıl türkiye, önüne konan kömür torbalarını, eline verilen market çeklerini alıp 'bunlar bizi düşünüyor' diyen padişah zamanından kalma sürü toplumundan oluşuyor. ve ben bu sürü toplumunda yaşamaktan dolayı utnaç duyuyorum.
bu duyuru vasıtası ile görüldüğü gibi akp yanlısı şahıslara söz hakkı ve kendilerini ifade etme imkanı vermişsiniz.
ikinci olarak
türk halkının yüzde altmışı aptal değildir. dünya halklarının da yüzde altmışı aptal değildir. ama tüm dünyada olduğu gibi türkiye'de de insanların çok büyük çoğunluğu vasat bir zekaya ve idrak gücüne sahiptir. sosyologlar çan eğrisi grafikleri ile bunu her fırsatta bize gösterirler. açıkçası ben kendimi de bu yüzde altmışlık dilimde görüyorum. yani yüzde 15-20 lik bir kesimden daha aptalım. gerçi akpye oy vermedim.
üçüncü olarak
türkiye artık normale dönmektedir. bir kuyrukluyıldıza benzeyen eşsiz zekaya ve insan sevgisine sahip olan atatürk'ün bu ülke için öngördüğü proje çökmüştür. bunun sebebi projenin bu topraklara uygun olmamasıdır. eğer bir takım insanlar elit kesim tarafından dünya standartlarına göre aşağıda olarak görülen bir hayat sürmek istiyorlarsa bu onların seçimidir. demokrasi bunu gerktirir. nasıl ki hiçbir evsize sen neden kendini bu şekilde harap ediyorsun diye ceza veremezseniz hiçbir türk'e de sen neden insanlık liyakatını hiçe sayıyorsun diye ceza veremezsiniz.
yanlışlar bugünün yanlışları değil. küçük görülen aşağılanan ve ezilen kitle bugüne kadar muhassır medeniyetler seviyesinde bir yaşam sürmek için gerekli olan eğitimi neden alamadı?
şu an onlar diğerlerini kendi standartalrına çektikleri için elitist muhafazakar çevrelerden tepki alıyorlar. keşke zamanında gerekli eğitimi almış olsalardı.
aziz nesin'in bu sözünü iyice bir araştırın ondan sonra manşet yapın. o sözün altında neler yattığını bilmeden olmaz. bazı sözleri eyip büküp bir taraflara çekmek söyleyenide taraf gibi göstermek yanlış birşeydir. tıpkı ulu önder Atatürke yapıldığı gibi. birşeylere alet etme kullanma dürtüsü hiç geçmeyecek sanırım. Amerikan halkı için de %60 veya %70 benzetmesi yapıyabilir ozaman seçtikleri başkana bakılınca. ama amerikanın durumu malumdur dünyada cirit atıyor. artık dünyayı iyi anlama zamanı gelmiştir kıskançlıklarla sataşmalarla saldırmalarla kimse biryerlere gelemedi gelemeyecekte.
AKP 4,5 yıl önce mandacılığı getirdi dimi, şimdi hala mandacılığı getirecek diyorsunuz. Demokrasi demokrasi diyorsunuz, çoğunluğun dediği olur diyorsunuz ama yinede çoğunluğa aptal yakıştırması yapıyorsunuz. George w. bush asla yenilmekten hoşlanmayan birisiymiş, oyun oynarken bile yenileceği zaman oyunun kurllarını kendisi yenecek şekilde değiştirirmiş. işte anlayan anlasın gerisini.
Anonimler arttığı için ebrudan önce yazan anonim:) sana katılıyorum, ama fırat bey bu girişi bloguna yerleştirdiğine göre bu tartışmayı da blogun konsept dışına çıkmasını da göze almıştır herhalde...
'Kitap falan okumayan... Gazetelerin magazin köşelerinde gezinen.. Televizyonlarda fikir tartışmalarını değil televole türü programları izleyen... Bilime inanmayan. Düşünmeyi sevmeyen. Tek taraflı kamuoyu oluşturan bir medyanın baskısı altında bunalan... Beyni yalanlarla yıkanan... Kafası her gün bulandırılan... Başkalarının çıkarını kendi çıkarı sanan.. Bilinci saptırılan... Siyaset kültürü olmayan... Demokrasiyi önüne konan sandıktan ibaret sanan... Namusuyla çalışıyorsa sürekli hakkı yenen... Emeği sürekli çalınan... Horlanan... Kendine güvenini kaybetmiş... Hayatta kalma umudunu başkalarına bağlamış... Bağımsızlık düşüncesi ve mücadele azmi yok olmuş... Ülkesi yabancıların bir tokadıyla bir gecede ekonomik iflasa sürüklenebilecek durumda olan... Siyaset denince siyasi partilerin Hazine'ye hortumu dayayıp yandaşlarına avanta olarak dağıtmasını anlayan... Bu düzeni değiştirme umudu bulunmayan... İnsan ve vatandaş haklarından yararlanmayan... Sürekli soyulan... Kazıklanan... Bu durumda olan insanların dört yılda bir sandık başına gidip sezgileriyle en mükemmeli bulmalarını bekliyoruz... İmkânsızı istiyoruz.. Bulamazlarsa kızıyoruz... Demokrasi dediğiniz şey belli bir hukuk, adalet, siyaset düzeyi ister. Sürekli sersemletilen bir toplumun doğru siyasi karar verme yeteneği olabilir mi? Önce bunu bekleyenlerin aklından şüphe edilmez mi?' Melih Aşık, Milliyet.
zavallılar siz hala anlayamadınız. insanlara kötülüğü baştan yaparsan sonra dönüp sana gelir. atatürkün kurduğu rejimi komünist olan ismet ö.. kaldırmakla başlama dı mı işe siz zavallısınız temel bozulduktan sonra kalkmış sonradan ekleme yapanlara kızıyorsunuz. yazık bi de halka aptal dersiniz neyse ki çok şükür halk öyle değil gerçekte. siz işinize bakmayın başkalarına laf atmaya devam edin halk AKP yi getirmeye AKP de değişimi getirmeye devam edecek. keşke ben de AKPye oy verebilseymişim. imkanlar el vermedi.
ayrıca bu ülkenin yıllardır çiftlik gibi kullanan zihniyeti senin aptal dediğin halk senden benden daha iyi çözmüş. akp de geride bırakılır üzülmeyin. çitfliğin kaynakları başka yöne akıtılıyor diye bunca feryadınız ama neylersin ki hayat bu gün olur devran döner.
25 Comments:
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Hirsizin Hiç Mi Suçu Yok ?
Bir gün Nasreddin Hoca'nin esegi çalinmis. Can sikintisi içinde durumu komsularina anlatinca her kafadan bir ses çikmaya baslamis. Birisi :
- Hocam demis niye ahirin kapisina iyi bir kilit takmadin sanki ?
Bir baskasi :
- Evine hirsiz giriyor da senin nasil haberin olmuyor ? diye konusmus.
Bir digeri de :
- Hocam demis, kusura bakma ama esegin çalinmasina en büyük sebep yine sensin. Çünkü dogru dürüst bir ahirin bile yok. Nerden baksan dökülüyor. Hoca kizmis :
- Yahu demis, iyi, güzel de kabahatin hepsi benim mi ?
Hirsizin hiç mi suçu yok ?
----------
%60ı suçlamak kolaydır, Tuncay Özkan gibi hala halkın %55i akp ye karşı demek de kolaydır, bir kaçış yoludur fakat dönüp neden böyle oldu deme cesaretini ortaya koymak zordur...
Not: Eğer bu yazı ve resim seçimlere yönelik değilse tamamen yanlış anlamışım ama öyle anladım o yönde bir örnek ve yorum bıraktım..
Sevgiler Saygılar vs vs..
özür dilerim, % 90'ı aptaldır.
:)
Halk iradesinin sandığa yansımış haline karşı gündeme taşınan bu talihsiz söz, demokrasi için bir kayıptır.
Demokrasinin temel prensibi olan özgür seçme hakkını istediği gibi kullanan halkın büyük çoğunluğu, onlar gibi düşünmeyenler tarafından aptallıkla suçlanıyorsa, onlara tavsiye edilecek en iyi niyetli şey bu cümleyi söylemeden önce aynaya bakmaları olacaktır.
Birilerine Laiklik ve Cumhuriyet dersi vermeye çalışanların, Bu Laik Cumhuriyet Ülkesinin Kurucusunun arkasına sığınarak birilerini sadece demokrasinin gereğini yarine getiriyor diye ağır ithamlarla suçlamasının mantığını Aptal-Zeki ayrımı yapmadan tüm Türk Kamoyunun takdirine bırakıyorum.
Sevgilerimle..
sanırım %60'ı aptal dışında pek çok şey olabilir. aç olabilir, eğitimsiz olabilir, fazla dindar oldukları için inançları doğrultusunda seçim yapıyor olabilir. daha aklıma gelmeyen bir sürü şey olabilir. aptal mı? neden olmasın o da olabilir ama %60'ı değil.
Türk insanının ne kadar şuursuz olduğunu söylemek yanlış olmaz sanırım. Gerçekler alenen ortadayken, bu hükümeti tekrar iktidara getirmek alenen salaklıktır, gerizekalılıktır. Daha düşünmeyi bile bilmeyen bir toplumda demokrasinin sözü bile geçemez. Şu anda yeni bir döneme hazırlanın.
Fatih Bey, sizin gibiler yüzünden maalesef (özgürlük, demokrasiyi savunan ama bunların ne olduğunun farkında olmayan birinin) şu anda AKP denen, tamamen Amerikan menşeili bir partiye, sadece CHP'nin ve ordunun tavrı yüzünden oy verebileceğinden şüpheleniyorum. Çünkü AKP'ye giden oyların çoğunun tepki oyları olduğu belli bir şey.
Ne diyelim. Hoş geldin şeriat ve mandacılık. Güle güle Cumhuriyet ve özgürlük...
Anonim Bey,
Tepki oyu olduğu belli demişsiniz, bir noktayı doğru anlamışsınız, aferin çok zekisiniz, bir de bu tepkinin arkaplanını araştırırsanız daha sağlıklı yorum yapabilirsiniz.
Ayrıca gerizeklaı dedikçe göbeğini kaşıyan seçmen dedikçe (bekir coşkun) bu oylar artacaktır,Bir dahaki seçime bu aklınızda bulunsun bu tüyoyu dostunuz vermez size:)
Bir de internetin sınırsızlığıyla yorum bırakmışsınız ama keşke isminizi olsun yazacak kadar cesur olsaydınız...
sevgiler saygılar vs vs..
Demokrasi ve cumhuriyetin ne olduğunu, insanlara seçme hakkını özgürce kullandıkları için gerizekalı diyen birinden daha iyi bildiğimi düşünüyorum.
Bu ülkenin dış güçlerce abluka altına alınması, ülkenin Amerikan emperyalizmine bırakılması veya buna benzer gerekçelerden bahsetmiyorum. Benim söylemek ve ifade etmek istediğim tek şey şudur ki;
Bu ülke sınırları içerisinde yaşıyorsak, nasılki birimizin teni siyah diye ona ayrım yapamıyorsak, nasılki müslüman hrısitiyan diye ayrım yapmaya hakımız yok, o halde sen kimi seçmişsin veya ben kimi seçmişim bunun ayrımını yaparak ve sizin istediiniz seçilmiyor diye millete aptal, gerizekalı gibi ağır sıfatlar yakıştırmak hiç hoş değil.
Ayrıca burada demokrasinin gereklerini ve temel gerekliliklerini savunuyorum diye bu yakıştırmaları banada yapıyorsanız size diyebilecek tek şeyim, demokrasi kavramını bir daha inceleyiniz.
Saygılar..
Çok yalnızım Atam...
Aynı konuda yazılmış, aynı fikirleri savunan bir yazı daha...
http://www.yaraticifikirler.biz/?p=83
Bu düşüncelere kesinlikle katılmıyorum. Demokrasiden yana olanların da katılmaması gerekir. Reklam designer ile aynı görüşteyim.
Aynı vatanı paylaşan, Atatürkçü ve ulus bir devlet olmanın bize sağladığı en büyük fayda demokrasimizdir. Seçmen sandıklarda iradesini göstermiş, kendince cevabını vermiştir. Oyumu elimde olmayan nedenlerden dolayı kullanamadım, kullansam da hangi partiye vereceğime karar verememiştim. Takım taraftarlığına dönüşen parti tutukunlarını anlayamıyordum. Programların hepsi birbirine benziyordu. Daha bir ay önce laiklik ve cumhuriyet tartışmasını gündeme getirenlerin parti programlarında bu konuya dair bir belirti yoktu. Liderlerin ilginç atışmaları ve kimisi agresif kimi yalan bir sürü gazete ilanına rastlamıştım. Halka dağıtılan üç beş kuruş yardım da cabası. Hiçbir parti düşüncelerimle örtüşmüyor ve beni temsil etmiyordu. O yüzden düşüncelerimi kişisel algılamayın. Peki ne yapmalıydım? Türkiye'de yaşayan bir genç olarak kendimi nasıl ifade etmeliydim. Bağımsız adaylar dikkatimi çekmişti. Yalnız başlarına olsalar da mecliste düşünce farklılığından oluşan bir hareketlilik ve renklilik doğacağı muhtemeldi. Eğer oyumu kullansaydım bağımsız adaylara yönelmeyi düşünüyordum. Ancak kısmet olmadı. Neyse konuya döneyim.
Dün gece Sayın Öymen'in de milletin aklı ile ilgi yorumları olmuştu. Seçim sonuçlarıyla ilgili, bu durum mantıkla açıklanamaz diyordu. Kimin ne kadar mantıklı ve kimin aptal olduğuna hiçbir mecra ve şahıs karar veremez. Ben öyle öğrendim ve oy sorgulamasının yanlış olduğunu düşünüyorum. Oy kullanan herkesin kendince bir gerekçesi olduğunu düşünüyorum.
Sonuçlar sol aydın kesimin halka ne kadar uzaklaştığının da kanıtı sayılabilir. Ders çıkarılmalıdır. Sağ ve sol partilerin merkeze yaklaştığı, cumhurbaşkanı seçim yolunun tıkandığı ve ordunun siyasete el attığı demokratik(!) bir ortamda bu sonuçlara açıkçası hiç şaşırmadım.
Daha sağ duyulu olmakta, mülletin refah düzeyini baz alarak uzlaşmakta fayda var. Aksi takdirde toplumda huzursuzluk doğar, çatışmalara yol açar ve AB yolunda ilerleyen bir Türkiye'yi çocuklarımıza bırakırken pişmanlıklarımızı anlatıyor oluruz. Tıpkı 80lerdeki sağ-sol kavgalarının ve kuşak çatışmalarının oyuncuları olan büyüklerimiz gibi. Zaman ilerliyor ve Türkiye hızlı bir değişim içerisinde. Bu değişime ayak uydururken kutuplaşmadan kaçınmamız gerektiğini ve laik, sosyal, demokratik bir hukuk devleti olduğumuzu tüm dünyaya gösterme zamanımızın geldiğini düşünüyorum.
Herkese saygılar ve sevgiler...
Cüneyt Arcayürek bugünkü Cumhuriyet'te "Seçimde alınan sonuca elbette saygılıyım; ama hemen ifade etmek isterim ki, halk dalkavuğu da değilim" demiş. Böyle dersen tabii ki halk cevabını verir vermeye devam edecektir..
biz ve halk
beyaz türkler ve siyah türkler
her gün radikal cumhuriyet okuyonlar ve göbeğini kaşıyarak tv seyredenler
balık yeme kültürü olanlar ve istanbulda plajların görünümün bozan kara kıçlılar
sabih kanadoğlu ve 367
daha gider bu liste
bu halk aptal olduğu için akpye oy vermedi, ya da bulgur,altın vs için de değil, akpyi çok beğendiği için de değil, yukarıda saydıklarımdan dolayı akpye oy verdi.
sevgiler saygılar vs vs...
Birisi şöyle yazmıştı:
"Bodrum boşaldı. Herkes esas iline, sandığa koştu. İktidar süpürülecek."
Bodrum'dan bakınca öyle görünüyor demek ki...
Daha yüksek kimi yerlerden bakınca da öyle görünüyor olmalı...
Ki, bu ülkeyi bir türlü anlayamadılar.
Ne Ankara tepelerinde, ne İstanbul kulelerinde, ne İzmir Alsancak'ta.
Beğenirsiniz, beğenmezsiniz, ama ülkeniz bu.
Halkınız işte böyle.
Ülkenizi sevme iddiasındaysanız böyle de seveceksiniz.
Milletinizi seviyorsanız öyle yarısını filan ayırmayacaksınız.
Bölücülüğe karşıysanız önce siz bölmeyeceksiniz.
Vatansever olduğunuzu söylüyorsanız, vatandaşınızdan nefret etmeyeceksiniz.
Ya da cumhuriyet, demokrasi, halk, millet gibi kavramları bırakacak, koskoca 70 milyonluk bir ülkede kimi adacıkların dışındaki her köşeyi aşağılayacak, altüst edici bir savaş, tepeden inecek bir darbe, iç savaş patlatacak derecede azgın terör ile çılgın bir (milliyetçi yahut ulusalcı) militerfaşist hareketin kitleleri kışkırtmasını bekleyeceksiniz.
Fakat şunu anlamak zorundasınız:
"Çete zaviyesi" nden bakıp memleketin bütününü her iki manasında da "kavramak" mümkün değil.
İstanbul Çağlayan'da yüz binlerce insan toplanıp "demokratik tepki" gösterirken meydanı "Bütün Türkiye" zannedenlere şunu hatırlatmıştık:
"Lakin, Çağlayan'da oturanlar, yaşayanlar, her gün geçim, ayakta kalma, adam yerine konma mücadelesi içindekiler AKP'ye oy verdi, yine verecek."
Diyarbakır'da ancak yüzde 2 oy alabilen bir "Anamuhalefet", bir "cumhuriyet ve halk" partisi, bir "Türkiye partisi" olabilir mi!
Sabah (Umur Talu)
Ne demek istediğimi şimdi birileri daha iyi anlar umarım.
"Lakin, Çağlayan'da oturanlar, yaşayanlar, her gün geçim, ayakta kalma, adam yerine konma mücadelesi içindekiler AKP'ye oy verdi, yine verecek."
evet doğru. ben mesela baba parasıyla yaşıyorum, mirasyediyim, bankalarda milyarlarım var.
bu mu yani sonuç? ben de çalışıyorum sabahtan akş;ama kadar. ben de geçim sıkıntısı çekiyorum. benim de sorunlarım var herkes gibi. ama yine de bu iktidarın gerçekte ne olduğunu, ne yapmak istediğini görebiliyorum.
demokrasi devlet adamlarının çıkardığı koca bi saçmalıktan ibarettir. hiçbir ülkede demokrasi yoktur. devletin olduğu, siyasetçinin olduğu hiçbir rejimde demokrasi yoktur, kendinizi kandırmayın. bu adamların iktidara nasıl geldiğini biliyorsunuz. chp'nin hiçbir zaman yapmadığı bir stratejiyle: din ve yoksulluğu kullanarak. bu iki güç her ülkede, her yerde işe yarar. buradaki asıl amaç halkı, hitabet gücünüzle polarize etmektir. ve bu halk, bu iktidarın ülkenin kaynaklarını silip süpürdüğünü, amerikanın hizmetçisi olduğunu göremeyecek kadar salaktır. işte o yüzden aziz nesin'in bu lafı tam gediğine oturmuş.
o yüzden yukarıda yazılanlar sadece saçmalıktan ibaret.
asıl türkiye, önüne konan kömür torbalarını, eline verilen market çeklerini alıp 'bunlar bizi düşünüyor' diyen padişah zamanından kalma sürü toplumundan oluşuyor. ve ben bu sürü toplumunda yaşamaktan dolayı utnaç duyuyorum.
birinci olarak.
bu duyuru vasıtası ile görüldüğü gibi akp yanlısı şahıslara söz hakkı ve kendilerini ifade etme imkanı vermişsiniz.
ikinci olarak
türk halkının yüzde altmışı aptal değildir. dünya halklarının da yüzde altmışı aptal değildir. ama tüm dünyada olduğu gibi türkiye'de de insanların çok büyük çoğunluğu vasat bir zekaya ve idrak gücüne sahiptir. sosyologlar çan eğrisi grafikleri ile bunu her fırsatta bize gösterirler. açıkçası ben kendimi de bu yüzde altmışlık dilimde görüyorum. yani yüzde 15-20 lik bir kesimden daha aptalım. gerçi akpye oy vermedim.
üçüncü olarak
türkiye artık normale dönmektedir. bir kuyrukluyıldıza benzeyen eşsiz zekaya ve insan sevgisine sahip olan atatürk'ün bu ülke için öngördüğü proje çökmüştür. bunun sebebi projenin bu topraklara uygun olmamasıdır. eğer bir takım insanlar elit kesim tarafından dünya standartlarına göre aşağıda olarak görülen bir hayat sürmek istiyorlarsa bu onların seçimidir. demokrasi bunu gerktirir. nasıl ki hiçbir evsize sen neden kendini bu şekilde harap ediyorsun diye ceza veremezseniz hiçbir türk'e de sen neden insanlık liyakatını hiçe sayıyorsun diye ceza veremezsiniz.
yanlışlar bugünün yanlışları değil. küçük görülen aşağılanan ve ezilen kitle bugüne kadar muhassır medeniyetler seviyesinde bir yaşam sürmek için gerekli olan eğitimi neden alamadı?
şu an onlar diğerlerini kendi standartalrına çektikleri için elitist muhafazakar çevrelerden tepki alıyorlar. keşke zamanında gerekli eğitimi almış olsalardı.
ercan eski
İşte 'demokratik' halkın seçtiği başbakanın naçiz sözleri.
Yer: İstanbul
Tarih: 1995
İstanbul’u Medine yapacağız.
Yer: Hürriyet Gazetesi
Tarih: 12 Mayıs 1994
Ata’ya saygı duruşunda sap gibi ayakta durmaya gerek yok.
Yer: Gözcü Gazetesi
Tarih: 22 Ocak 1997
Ben tekkeye değil dergaha gittim.
Yer: Milliyet Gazetesi
Tarih: 22 Kasım 1994
Elhamdulillah ŞERİATÇIYIZ.
Yer: Cumhuriyet Gazetesi
Tarih: 17 Eylül 1994
Bütün okullar İmam Hatip yapılacak.
Yer: Akit Gazetesi
Tarih: 5 Şubat 1996
Cumhurbaşkanı’nın İmam Hatipli olacağı günler yakındır.
Yer: Rusya
Tarih: 24 Aralık 2002
Türkiye’de Kürt Sorunu yoktur.
Yer: Diyarbakır
Tarih: 12 Ağustos 2005
Kürt Sorunu herkesten önce BENİM sorunumdur.
Yer: İspanya
Tarih: 28 Kasım 2005
Kürt’üm demeyeceksin ha, dersen isyan başlar.
Yer: Yeni Zellanda
Tarih: 6 Aralık 2005
Türk kökenli vatandaşlar.
Yer: Norveç
Tarih: 12 Nisan 2005
Ben Gürcü’yüm, eşim Siirtli, TÜRK değil ARAP.
Yer: Yeni Zellanda
Tarih: 6 Aralık 2005
Bizdeki etnik unsurlar din bağıyla bağlıdır.
aziz nesin'in bu sözünü iyice bir araştırın ondan sonra manşet yapın. o sözün altında neler yattığını bilmeden olmaz. bazı sözleri eyip büküp bir taraflara çekmek söyleyenide taraf gibi göstermek yanlış birşeydir. tıpkı ulu önder Atatürke yapıldığı gibi. birşeylere alet etme kullanma dürtüsü hiç geçmeyecek sanırım. Amerikan halkı için de %60 veya %70 benzetmesi yapıyabilir ozaman seçtikleri başkana bakılınca. ama amerikanın durumu malumdur dünyada cirit atıyor. artık dünyayı iyi anlama zamanı gelmiştir kıskançlıklarla sataşmalarla saldırmalarla kimse biryerlere gelemedi gelemeyecekte.
bu sitede olmamasi gereken bir tartisma bu!
AKP 4,5 yıl önce mandacılığı getirdi dimi, şimdi hala mandacılığı getirecek diyorsunuz. Demokrasi demokrasi diyorsunuz, çoğunluğun dediği olur diyorsunuz ama yinede çoğunluğa aptal yakıştırması yapıyorsunuz. George w. bush asla yenilmekten hoşlanmayan birisiymiş, oyun oynarken bile yenileceği zaman oyunun kurllarını kendisi yenecek şekilde değiştirirmiş. işte anlayan anlasın gerisini.
Anonimler arttığı için ebrudan önce yazan anonim:)
sana katılıyorum, ama fırat bey bu girişi bloguna yerleştirdiğine göre bu tartışmayı da blogun konsept dışına çıkmasını da göze almıştır herhalde...
türk halkı seçime katılım oranı kadar salaktır.
isveç halkı seçime katılım oranı kadar salaktır.
seçime katılan salaktır.
end of discussion?
Oy veren 40 milyon insan salak, sen akıllısın, bumudur?
Yüz kere yazdım 101. kez yazıyorum, gerekirse 102. kez de yazarım.
Hiç bir insanı, ona sunulan bir hakkı kullandı diye suçlayamaz ve ona bu tarz sıfatları yakıştıramazsınız.
'Kitap falan okumayan... Gazetelerin magazin köşelerinde gezinen.. Televizyonlarda fikir tartışmalarını değil televole türü programları izleyen... Bilime inanmayan. Düşünmeyi sevmeyen.
Tek taraflı kamuoyu oluşturan bir medyanın baskısı altında bunalan... Beyni yalanlarla yıkanan... Kafası her gün bulandırılan... Başkalarının çıkarını kendi çıkarı sanan.. Bilinci saptırılan...
Siyaset kültürü olmayan... Demokrasiyi önüne konan sandıktan ibaret sanan...
Namusuyla çalışıyorsa sürekli hakkı yenen... Emeği sürekli çalınan... Horlanan... Kendine güvenini kaybetmiş...
Hayatta kalma umudunu başkalarına bağlamış... Bağımsızlık düşüncesi ve mücadele azmi yok olmuş... Ülkesi yabancıların bir tokadıyla bir gecede ekonomik iflasa sürüklenebilecek durumda olan...
Siyaset denince siyasi partilerin Hazine'ye hortumu dayayıp yandaşlarına avanta olarak dağıtmasını anlayan... Bu düzeni değiştirme umudu bulunmayan... İnsan ve vatandaş haklarından yararlanmayan... Sürekli soyulan... Kazıklanan...
Bu durumda olan insanların dört yılda bir sandık başına gidip sezgileriyle en mükemmeli bulmalarını bekliyoruz...
İmkânsızı istiyoruz.. Bulamazlarsa kızıyoruz...
Demokrasi dediğiniz şey belli bir hukuk, adalet, siyaset düzeyi ister.
Sürekli sersemletilen bir toplumun doğru siyasi karar verme yeteneği olabilir mi?
Önce bunu bekleyenlerin aklından şüphe edilmez mi?'
Melih Aşık, Milliyet.
Az bile demiş!
zavallılar siz hala anlayamadınız. insanlara kötülüğü baştan yaparsan sonra dönüp sana gelir. atatürkün kurduğu rejimi komünist olan ismet ö.. kaldırmakla başlama dı mı işe siz zavallısınız temel bozulduktan sonra kalkmış sonradan ekleme yapanlara kızıyorsunuz. yazık bi de halka aptal dersiniz neyse ki çok şükür halk öyle değil gerçekte. siz işinize bakmayın başkalarına laf atmaya devam edin halk AKP yi getirmeye AKP de değişimi getirmeye devam edecek. keşke ben de AKPye oy verebilseymişim. imkanlar el vermedi.
ayrıca bu ülkenin yıllardır çiftlik gibi kullanan zihniyeti senin aptal dediğin halk senden benden daha iyi çözmüş. akp de geride bırakılır üzülmeyin. çitfliğin kaynakları başka yöne akıtılıyor diye bunca feryadınız ama neylersin ki hayat bu gün olur devran döner.
Yorum Gönder
<< Home