Kim kimdir (1)
BBDO:
1891 yılında George Batten New York'ta tek göz bir odada, tek bir çalışanla ajansını kurar. 1918 yılında ölünce yerine Batten Co.'nun başkanı olarak William H. Johns geçer. 1919 yılında The Barton & Durstine Co. ajansı açılır. Bruce Barton başkan, Roy Durstine ise mali işler müdürü olur. Sonrasında Alex Osborn ajansa katılır ve ajansın yeni ismi Barton, Durstine & Osborn olur.
1920 yılında General Electric BDO'nun müşterisidir. 1928 yılında Batten Co. ve BDO birleşerek Batten, Barton, Durstine & Osborn olur. Batten Co.'nun sahibi William H. Johns yeni ajansın da başkanı olur. BBDO'nun Chicago, Boston ve Buffalo'da ofisleri açılır ve çalışan sayısı 600'e çıkar. 1940 yılında Alex Osborn, fikir üretmek için yararlı bir teknik olan 'beyin fırtınası'nı ajansa takdim eder. 1946'ta ajansın posta odasında çalışan Ben Duffy, medya bölümüne transfer olur ve ardından ajans başkanı konumuna yükselir. 1960 yılında Pepsi, ajansın yeni müşterisi olur.
1998 yapımı Truman Show'da Jim Carrey'nin çalıştığı şirket BBDO'nun temel şirketi Omnicom'dur. BBDO Gunn Report 2003'te Dünyanın En Fazla Ödül Alan Network'ü olarak geçer. 2000 yapımı Kadınlar Ne İster filminde, Helen Hunt'ın karakteri, Sloane/Curtis ajansına BBDO'dan transferolmuştur.
DDB:
Maxwell (Mac) Dane, James 'Ned' Doyle ve William Bernbach tarafından 1 Haziran 1949'ta kurulan ajans 1986 yılında Needham Harper Worldwide ile birleşir ve adını DDB Needham Worldwide olark değiştirir. 1999 yılında ise adı DDB Worldwide olur.
1959 yılındaki meşhur VW kampanyasıyla bir devrim yaratan DDB'nin bu işi, Advertising Age tarafından 1999 yılında tüm zamanların bir numaralı kampanyası seçilir.
2003'te DDB diğer ajansların kıramadığı bir rekora imza atarak Grand Prix'nin 50 yıllık tarihinde en fazla ödül alan ajans olur. 1988 ve 2004 yılları arasında tam 327 tane Cannes Lions kazanır.
13 Ağustos 1911'de New York'ta doğan Bill Bernbach Amerikan reklamcılık tarihinin en ünlü karakteridir.Volkswagen Beetle için yaptığı 'Think Small' kampanyası Advertising Age tarafından 20. Yüzyıl'ın zirve kampanyası seçilir. Şu an reklam ajanslarındaki grup mantığını (metin yazarı-sanat yönetmeni) ilk olarak uygulayan kişidir.
Diğer önemli kampanyaları; Avis için yaptığı ve lokal bir ajansımızın birebir uyguladığı 'We Try Harder', Life Cereal için 'Mikey' ve McDonald's için 'You Deserve a Break Today' kampanyalarıdır.
'İşlerimizi güncel tutmak için, kendimizi güncellememiz gerçeği değişmiyor., değişmeyecek. İnandırıcılığın ancak dürüst olmakla mümkün olduğu gerçeği... Sahte davranışlardan kaçınmanın bir iletişimcinin en büyük silahı olduğu gerçeği... değişmiyor.'
' Sanatçının yıktığı şey, kurallardır. Akılda kalanlar asla formüllerden olmaz.'
' Bir ilanın bazen başlıksız olması doğrudur, bazen de başlık mutlaka gereklidir. Bazen logoyu kullanmakta yarar vardır, bazen de bu en büyük hata olabilir.' (Daha fazlası için tıklayın.)
Advertising Age'in dediği gibi; Bill Bernbach yüzyılın en ilham verici reklamcısıdır.
Leo Burnett:
Michigan'da doğan Leo Burnett burada gazetecilik okur. İlk profesyonel işi Illinois'deki yerel bir gazetede muhabirliktir. 1917'de Detroit'e taşınır ve Cadillac Motor Company'de metin yazarlığı yapmaya başlar. 1923-1930 yıllarında ise Indianapolis'teki bir reklam ajansında çalışmaya başlar. 1935 yılında ise kendi ajansını yani dünyaca ünlü Leo Burnett Worldwide'ı kurar. 1950'de ajansını Chicago'ya taşır. 1967'de ise emekliye ayrılır.
Burnett, kendi zamanındaki reklamcılık kalıplarını (ürünle ilgili uzun açıklamalar, kendi ürünlerinin rakiplerinden daha iyi olduğunu gösterme çabaları, kanıtlar vs.) bir kenara bırakarak, ürünü sembolize eden ikonlar yaratıp, sadece stile konsantre olmaya çabalar.
Kendisinin en ünlü kurumsal sembolü, tüm resepsiyonistlerin masalarında bulunan kırmızı elmalardır. Her çalışan ve ziyaretçi o elmaları almakta özgürdür. Diğer önemli ikonlarından biri ise 'yıldızlara uzanan el' sembolüdür. Zaten logosunda da bu vardır. Bunu şu şekilde açıklar: 'Yıldızlara ulaşmak için elini uzattığında belki onları avuçlayamazsın ama en azından elini çamura bulamamış olursun.'
Ogilvy:
David Mackenzie Ogilvy 23 Haziran 1911'de doğar. 1929'da Oxford'daki Christ Church Üniversitesi'nde burslu olarak okumaya başlar. 1920'lerin ortalarında babasının finansal durumu bozuk olduğundan, burs dışında okumaktan başka çaresi yoktur. 1931 yılında okulunda başarısız olduğu için Oxford'u terk edip, mezun olmadan Paris'e gider. Majestic Hotel'de şef yardımcısı olarak işe başlar. Bir yıl Paris'te kaldıktan sonra İngiltere'ye döner ve kapı kapı dolaşarak Aga (pişirme fırını) satmaya başlar. Patronunun dikkatini çeken başarısı ise, diğer satıcılar için yazdığı kullanım kılavuzu olur. Otuz yıl sonra bu kılavuz Fortune dergisi editörleri tarafından hala okunuyordur. Ve şu ana kadar yazılmış en güzel kullanım kılavuzu olarak bu işi seçmişlerdir. Londra'da bulunan Mather & Crowther reklam ajansında çalışan ağabeyi Francis Ogilvy bu kılavuzu ajansın yönetimine gösterir ve Ogilvy'i müşteri yöneticisi olarak önerir. Ve 1938'te kardeşini Amerika'ya bir yıllığına yollamaları için ajansı ikna etmeyi başarır.
Ogilvy, 1948'te karısını ve oğlunu alarak kendi ajansını açmak için New York'a taşınır. Şef, araştırmacı ve çiftçi olarak çalıştıktan sonra Ogilvy; Mather ve Crowther'la birlikte ajansını kurar: Ogilvy, Mather & Crowther. Crowther ayrıldıktan sonra şu andaki isim oluşur. Ajansına başladığında kendi account'ında sadece 6000$ elde edebilmiştir. 'Reklamcı Adamın İtirafları'nda müşteri alabilmek için çok uğraştığını ifade eder.
Ama inancı çok sağlamdır. İlk başarılı kampanyaları-the Hathaway shirt, Schweppes- Madison Avenue'yu sallamıştır.
Yeni müşterileri elde etmenin yolunun, varolan müşterilerine iyi işler yapmaktan geçtiğine inanır. Rolls-Royce ve Shell gibi büyük müşterilere sahip olmasının altında eski başarılı kampanyalarının etkisi büyüktür.
1989 yılında The Ogilvy Group 864 Milyon Dolar' a WPP Group tarafından satın alınır. (JWT gibi.)
Ogilvy'nin birkaç iyi işinin bulunduğu bir site.
(Devam edecek.)
via via
1891 yılında George Batten New York'ta tek göz bir odada, tek bir çalışanla ajansını kurar. 1918 yılında ölünce yerine Batten Co.'nun başkanı olarak William H. Johns geçer. 1919 yılında The Barton & Durstine Co. ajansı açılır. Bruce Barton başkan, Roy Durstine ise mali işler müdürü olur. Sonrasında Alex Osborn ajansa katılır ve ajansın yeni ismi Barton, Durstine & Osborn olur.
1920 yılında General Electric BDO'nun müşterisidir. 1928 yılında Batten Co. ve BDO birleşerek Batten, Barton, Durstine & Osborn olur. Batten Co.'nun sahibi William H. Johns yeni ajansın da başkanı olur. BBDO'nun Chicago, Boston ve Buffalo'da ofisleri açılır ve çalışan sayısı 600'e çıkar. 1940 yılında Alex Osborn, fikir üretmek için yararlı bir teknik olan 'beyin fırtınası'nı ajansa takdim eder. 1946'ta ajansın posta odasında çalışan Ben Duffy, medya bölümüne transfer olur ve ardından ajans başkanı konumuna yükselir. 1960 yılında Pepsi, ajansın yeni müşterisi olur.
1998 yapımı Truman Show'da Jim Carrey'nin çalıştığı şirket BBDO'nun temel şirketi Omnicom'dur. BBDO Gunn Report 2003'te Dünyanın En Fazla Ödül Alan Network'ü olarak geçer. 2000 yapımı Kadınlar Ne İster filminde, Helen Hunt'ın karakteri, Sloane/Curtis ajansına BBDO'dan transferolmuştur.
DDB:
Maxwell (Mac) Dane, James 'Ned' Doyle ve William Bernbach tarafından 1 Haziran 1949'ta kurulan ajans 1986 yılında Needham Harper Worldwide ile birleşir ve adını DDB Needham Worldwide olark değiştirir. 1999 yılında ise adı DDB Worldwide olur.
1959 yılındaki meşhur VW kampanyasıyla bir devrim yaratan DDB'nin bu işi, Advertising Age tarafından 1999 yılında tüm zamanların bir numaralı kampanyası seçilir.
2003'te DDB diğer ajansların kıramadığı bir rekora imza atarak Grand Prix'nin 50 yıllık tarihinde en fazla ödül alan ajans olur. 1988 ve 2004 yılları arasında tam 327 tane Cannes Lions kazanır.
13 Ağustos 1911'de New York'ta doğan Bill Bernbach Amerikan reklamcılık tarihinin en ünlü karakteridir.Volkswagen Beetle için yaptığı 'Think Small' kampanyası Advertising Age tarafından 20. Yüzyıl'ın zirve kampanyası seçilir. Şu an reklam ajanslarındaki grup mantığını (metin yazarı-sanat yönetmeni) ilk olarak uygulayan kişidir.
Diğer önemli kampanyaları; Avis için yaptığı ve lokal bir ajansımızın birebir uyguladığı 'We Try Harder', Life Cereal için 'Mikey' ve McDonald's için 'You Deserve a Break Today' kampanyalarıdır.
'İşlerimizi güncel tutmak için, kendimizi güncellememiz gerçeği değişmiyor., değişmeyecek. İnandırıcılığın ancak dürüst olmakla mümkün olduğu gerçeği... Sahte davranışlardan kaçınmanın bir iletişimcinin en büyük silahı olduğu gerçeği... değişmiyor.'
' Sanatçının yıktığı şey, kurallardır. Akılda kalanlar asla formüllerden olmaz.'
' Bir ilanın bazen başlıksız olması doğrudur, bazen de başlık mutlaka gereklidir. Bazen logoyu kullanmakta yarar vardır, bazen de bu en büyük hata olabilir.' (Daha fazlası için tıklayın.)
Advertising Age'in dediği gibi; Bill Bernbach yüzyılın en ilham verici reklamcısıdır.
Leo Burnett:
Michigan'da doğan Leo Burnett burada gazetecilik okur. İlk profesyonel işi Illinois'deki yerel bir gazetede muhabirliktir. 1917'de Detroit'e taşınır ve Cadillac Motor Company'de metin yazarlığı yapmaya başlar. 1923-1930 yıllarında ise Indianapolis'teki bir reklam ajansında çalışmaya başlar. 1935 yılında ise kendi ajansını yani dünyaca ünlü Leo Burnett Worldwide'ı kurar. 1950'de ajansını Chicago'ya taşır. 1967'de ise emekliye ayrılır.
Burnett, kendi zamanındaki reklamcılık kalıplarını (ürünle ilgili uzun açıklamalar, kendi ürünlerinin rakiplerinden daha iyi olduğunu gösterme çabaları, kanıtlar vs.) bir kenara bırakarak, ürünü sembolize eden ikonlar yaratıp, sadece stile konsantre olmaya çabalar.
Kendisinin en ünlü kurumsal sembolü, tüm resepsiyonistlerin masalarında bulunan kırmızı elmalardır. Her çalışan ve ziyaretçi o elmaları almakta özgürdür. Diğer önemli ikonlarından biri ise 'yıldızlara uzanan el' sembolüdür. Zaten logosunda da bu vardır. Bunu şu şekilde açıklar: 'Yıldızlara ulaşmak için elini uzattığında belki onları avuçlayamazsın ama en azından elini çamura bulamamış olursun.'
Ogilvy:
David Mackenzie Ogilvy 23 Haziran 1911'de doğar. 1929'da Oxford'daki Christ Church Üniversitesi'nde burslu olarak okumaya başlar. 1920'lerin ortalarında babasının finansal durumu bozuk olduğundan, burs dışında okumaktan başka çaresi yoktur. 1931 yılında okulunda başarısız olduğu için Oxford'u terk edip, mezun olmadan Paris'e gider. Majestic Hotel'de şef yardımcısı olarak işe başlar. Bir yıl Paris'te kaldıktan sonra İngiltere'ye döner ve kapı kapı dolaşarak Aga (pişirme fırını) satmaya başlar. Patronunun dikkatini çeken başarısı ise, diğer satıcılar için yazdığı kullanım kılavuzu olur. Otuz yıl sonra bu kılavuz Fortune dergisi editörleri tarafından hala okunuyordur. Ve şu ana kadar yazılmış en güzel kullanım kılavuzu olarak bu işi seçmişlerdir. Londra'da bulunan Mather & Crowther reklam ajansında çalışan ağabeyi Francis Ogilvy bu kılavuzu ajansın yönetimine gösterir ve Ogilvy'i müşteri yöneticisi olarak önerir. Ve 1938'te kardeşini Amerika'ya bir yıllığına yollamaları için ajansı ikna etmeyi başarır.
Ogilvy, 1948'te karısını ve oğlunu alarak kendi ajansını açmak için New York'a taşınır. Şef, araştırmacı ve çiftçi olarak çalıştıktan sonra Ogilvy; Mather ve Crowther'la birlikte ajansını kurar: Ogilvy, Mather & Crowther. Crowther ayrıldıktan sonra şu andaki isim oluşur. Ajansına başladığında kendi account'ında sadece 6000$ elde edebilmiştir. 'Reklamcı Adamın İtirafları'nda müşteri alabilmek için çok uğraştığını ifade eder.
Ama inancı çok sağlamdır. İlk başarılı kampanyaları-the Hathaway shirt, Schweppes- Madison Avenue'yu sallamıştır.
Yeni müşterileri elde etmenin yolunun, varolan müşterilerine iyi işler yapmaktan geçtiğine inanır. Rolls-Royce ve Shell gibi büyük müşterilere sahip olmasının altında eski başarılı kampanyalarının etkisi büyüktür.
1989 yılında The Ogilvy Group 864 Milyon Dolar' a WPP Group tarafından satın alınır. (JWT gibi.)
Ogilvy'nin birkaç iyi işinin bulunduğu bir site.
(Devam edecek.)
via via
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home