Bolulu Hasan Usta Süt Tatlıları
- '100% milky desserts. Since 1982.'
- 'Bolulu Hasan Usta sweeten your night with yemeksepeti.com'
- 'Bolulu Hasan Usta is at yemeksepeti.com Milky desserts at your door in 45 min.'
Ajans: Alaaddin Adworks • Sanat Yönetmeni: Olcayto Cengiz, Fırat Yıldız • Reklam Yazarı: Olcayto Cengiz, Fırat Yıldız • Fotoğraf: Zafer Kaptanoğlu
14 Comments:
İyi Fikir' de Olcayto Cengiz sizin isminizle başlamış siz de burda onun ismiyle.. Çok hoş.. İyi bir ikili olmanız dileğiyle, başarılar.
Kaşıklamaya başladınız beraber devamını bekliyoruz başka işlerde de..
Üç ilan arasından içinde fikir olan sadece ilan siyah zeminde kadeh gibi görünen kaşık ilanı. Ama ne yazık ki o ilan çalıntı. Aynısı var. Ne talihsizlik...
Birbirine benzer ilanları görüp bunları blogda yayınlayan birine böyle bir ithamda bulunmak greçekten çok komik. Çalıntı olarak gördüğünüz ilanı bulun ve linkini verin. Ve tekrar isimsiz olarak yazdığınızda, herhangi bir cevap almayacağınızı da aklınızda bulundurun.
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Ben de bu ilanın aynısını gördüm sanırım...
Komik dogrusu linkini bulun gonderin demen. Link istiyosan canneslion.com, oneshow.com, luerzersarchive.com, daha uzar gider. Senin gibi dunyadaki reklamlari takip eden biri mutaka bu conceptlerin yuzlerce kere yapildigini farkindadir heralde. Ha, belki tatlici icin yapilmamistirda, deterjan icin yapilmistir, fast food icin yapilmistir, sex toy icin yapilmistir. Sonucta bayattir. Ama hakkini verelim birincideki art direction gayet iyi ve gercekten insana tatli hissini veriyor. Bu acidan basarili acikcasi
kasigin aydede oldugu ilan nivea kapaginin aydede oldugu ilanla bayagi benzesmis (http://www.rtvmedia.nl/images/herschaalde_kopie_van_nivea.jpg) yinede fotografi ceken arkadasi ve emegi gecenleri tebrik etmet lazim, boyle yalin bir ilani hazirlayip musteriye kabul ettirdikleri icin.
Şimdi şöyle ki, öncelikle yapılan tüm olumlu eleştiri ve yorumlar için teşekkür ederim/z. Ancak, olayda parmağı bulunan diğer suç ortağı olarak ufak bir yanlış anlamayı düzeltmekte yarar var sanırım. Siyah kaşıktaki ay durumu daha önce yapıldı diyerekten bir arkadaşımız sektörde sıklıkça karşılaştığımız bir şikayette bulunmuş.Sevgili arkadaşımız bu "concept"lerin daha önce yapıldığını belirtmiş, ki bu gayet doğru tabi ki yapıldı. Ama geçmişte, üst üste yapılan aynı fikirlerde beğeniyle karşılandı yada ödül aldı bilindiği gibi. Neden? Nedeni basit, ürün+görsel+mesaj üçlemesi doğru açıda dik duran bir "tripod" yarattığı anda ilan ayakta durabiliyor. Takdir edersiniz ki aksi bir durum olsaydı, zaten hep beraber şarlardık. Yani nedir, bize eğer derseniz ki "Bakınız kardeşim, Amerikan Çorba Derneği'nin şu 2 sene önceki "Gecenin her saati internetten çorbanız kapınızda" metinli ve kaşıktan hilal çıkartan ilanı sizin ilanınızla aynı!", deriz ki haklısınız. Ancak aski bir durum var ise, ürün/fikir/uygulamaya bakmamız gerekiyor. Yoksa "yeni fikir" dediğiniz zaten daha önce bilinen fikirlerin farklı bir şekilde bir araya getirilmesi değil midir?
Kaşığın hilal şeklinde olduğu ilana karşılık hilalli nivea, ay'ı kullanan nike,adidas ve bir bulaşık makinesi deterjanı...Yani çok.
Sözün özü, tek amaç ürünün görsel ve mesaj ile bütünleşmesi, yoksa küçük çocuğun dediği gibi "There is no spoon."
Sevgiler,
OC.
1
çatal mı kaşık mi tam hatirlamıyorum ama ayni işik oyunuyla kadehe benzetildigi bi iş hatırlıyorum...
cannes'da görmüş olabilirim, internette bakındım bulamadım çünkü...
2
oc'nin yazdiklarindan sonra reta'yi "intihal"le suçlamanin haksizliginin alti bir kez daha çizilmiş oldu... durağı sahne olarak kullanan başka bir ilan olmadığı müddetçe reta'nın işini "intihal" olarak suçlamayı "düşüncesiz" veya "art niyetli" bir davranış olarak görüyorum
tripod demişken üçüncü ilandaki kaşığın yansımasında tripod görünüyor sanırım :)
"Nedeni basit, ürün+görsel+mesaj üçlemesi doğru açıda dik duran bir "tripod" yarattığı anda ilan ayakta durabiliyor."
diyerek yaptığın hataya bir yenisini eklemişsin!
Bir kere şarap ve mum ışığında yenecek bir yemeğin sütlü tatlıyla filan ilgisi yoktur... Bu birbirinden tamamen ayrı iki dünyadır. Dolayısıyla çaldığın bu fikri zorlama usulüyle reklamverenine bağlamaya çalışmışsın. Zaten çalındığı da buradan anlaşılır. Çünkü fikir bir başka reklamveren için eminim bundan çok daha iyi çalışmaktadır. Ama seninkinde olmamış. Yani bu fikir senin söyleminle "tripod ayağını" pek de oluşturamamış.
Bu arada daha önce de yazdım ama moderatör kendi işi ebelendiği için büyük ihtimalle sildi, ben bunun kaşıklısını değil ama çatalla yapılmış versiyonunu gördüğüme eminim. O da bir şarap firması için yapılmıştı. Yine aynı şekilde çatal formundan kadeh çıkarılmıştı "akşam yemeğiyle iyi giden şarap" başlığı atılmıştı. Gördüğün üzere bu fikir şarap firmasına pek güzel uymuş. Bolulu Hasan Usta'ya uymamış.
Ya arkadaşlar umarım sizler reklamcı değilsinizdir. Bu nasıl eleştiri, bu nasıl görmemezlik? İlandaki objeyi şarap kadehine benzetmek ve ardından da böle bi ilan varmış demek, işin sahibini ise fikir hırsızlıgğıyla suçlamak? görmüyor musunuz hala? bi tane tatlı kaşığı var ve ay kaşığa yansımış ve gece tatlınız gelirse yemeksepeti.comda bolulu hasan usta var denmiş. şarap ve mum ışığı ne alaka? biraz araştırın, görmesini bilin v eondan sonra yorumda bulunun. fikir gayet iyi. eğer benzetecekseniz de şarap kadehine diil nivea kremi ilanına benzetin ama ordaki fikir başlıbaşına bundan çok farklı.gerçekten bu kadar kör olamazsınız. reklamcılar bakmasını b ilmelidir.
hakan serttaş
Bazı işlere çalıntı, arak vs. söylemlerini yakıştırdığnız halde neden kendi işinizi eleştirmiyorsunuz. Aynı konsept defalarca beğenilebiliyor demeyi biliyorsunuz fakat blogunuzda bazı işleri alıp taşa tutuyorsunuz. O kadar "araştırın" dediğiniz halde siz neden araştırmıyorsunuz acaba? Kendi işinizi sergileyip rahatlıkla anlatıyorsunuz böyle bir uygulama yapıldı bile diyebiliyorsunuz. Neden herkes kendi işine bakmıyor anlamıyorum tamam işiniz güzel olmuş tamam bence daha iyilerini yapmaya çalışmalı, başka işlerle uğraşmamalısınız. Benzer fikirleri yayınlayabilirsiniz, eleştirebilirsiniz fakat çamur atmadan.
yorumları kişiselleştirerek 'çalıntı' cümleleri kurmayı çok yanlış ve yıkıcı buluyorum..eleştiri yapılabilir mutlaka, 'beğenmedim, bu benim fikrim' de denilebilir ama siz nasıl gelen cevpaların arkasında duran sağlam fikirler arıyorsanız, aynı şekilde eleştirmediğiniz sürece de reklamcı ol(a)mayan zihin yapısında olanlara dahil sayılıyorsunuz. sanıyorum reklamın altında yazan yemeksepeti.com, 24 saat hizmetinizdeyiz yazısını görmeden, şarap benzetmesini yaptınız. hadi diyelim ki bu fikir tamamen başka bir reklama benzemiş olsun. sitelerinni takip ettiğiniz, acaba bu kez nerden ne buldular dediğiniz insanların bilinçaltlarında tabi ki binlerce reklam yatıyor ve esinlenmiş olmaları mümkündür. ama ne güzeldir ki, tüm o parçaları başarıyla birleştirmiş, ortaya yeni bir 'iyi fikir' çıkartmışlardır, emek gösterip, size anlatmak istediklerini yazılarını okumasanız bile algılayabilmenizi sağlamışlardır, basit ve yalın. umarım herkes iyi fikirleri önce yıkmak yerine kendi adına yapmaya çalışıp bir yerlerde yayınlama cesaretini bulabilir. tebrik ediyorum olcayto, tebrik ediyorum fırat...yola devam ....
T.U. :)
Oncelikle "Reklamci" arkadasi cok takdir ettim. Buyuk bir olgunlukla ISINE yapilan elestiriye cevabini gene buyuk bit olgunlukla verdi, boyle bir benzerligin nedenlerini izah etmeye calisti. Inaniriz, inanmayiz onemli degil bence onemli olan boyle bir ortami saglamakti.
Bu arada dun Akbank Neo kredi karti reklamini gordum ve gercekten cok sasirdim tamamen Coca Cola'nin coke side of the world reklaminin apartmasidir. Ve sonra farkina vardim ki Akbank'in bir onceki reklamida apartmaydi. Nereye gidiyor bu is boyle, kim bunlara dur diyecek?
Iste anca boyle sitelerde, boyle olgunlukta tartisicaz ki en azindan insanlar bilsin birileri calinti is yaptiginda...
Yorum Gönder
<< Home