Reklam arası G.O.R.A.'lı
Bugün Show TV'de Gora vardı. Aslında Gora mı vardı yoksa yeni bir reklam kuşağı mı izledim tam olarak bilmiyorum. Bir nevi futbol maçına döndürmüşler filmi. Maç esnasında bir dolu reklam ve logo geçer. Gora'da da bu vardı. Özellikle KC Grup'un, filmin bir yerinde kocaman logosunu yapılardan birine yerleştirmesi, logosunu mütemadiyen ekranın sol üst köşesine yapıştırması gibi uygulamaları; Selpak mendilin duygusal sahnelerde ekranın solunda paketini havada uçuşur bir şekilde göstermesi; Aygaz ya da İpragaz, tam olarak hatırlamıyorum, karakterlerden biri tüpte yumurta pişirirken, tüpün hemen önüne kendi ürününü koyması, asıl korkuncu ise İpragaz ve Aygaz logolarının, esas karakterler koridorda ilerlerken, duvarlarda gözükmesi o kadar rahatsız etti ki beni, filmi sadece acaba başka uygulama yapmışlar mı merakıyla izlemeye devam ettim.
Keza filmin büyük bir bölümünde sol üstte, logolar endamlarıyla ortaya çıktılar. Sucuk ağacından kopartılmış sucukları yerken Aytaç logosu, Cem Yılmaz'a bilgi yüklenirken çıkan bir bilgisayar firmasının logosu, bir halı bulduklarında Kaşmir Halı logosu, kahve falı bakarken Kütahya Porselen, Cem Yılmaz ışınlanırken hemen solunda duvara yapıştırılmış Vito (sanırım inşaat ürünleri yapıyorlar) ve yine berbat bir uygulamaya imza atarak, C.Y. yerleri silerken beliren Vileda logosu ve ürünü...
Galiba Show TV bundan böyle tüm film ve dizilerde bu şekilde bir ürün yerleştirme yoluna gidecek. İlki Kurtlar Vadisi'nde görülen, bazı ürünleri ve marka logolarını yerleştirme uygulaması, eğer böyle başarısız olmaya devam ederse, zaten reklamlardan bıkmış olan tüketicinin kanal değiştirmesine sebep olmaz mı? Peki, bir firmanın sponsor olup, Gora'nın başında, KC Grup Gora'yı sunar, demesi ve ardından filmin her yerinde bu firmanın logosunun olması o filmi ucuzlatmaz mı? Ve firmalar 'İşte fırsat!' diye nasıl böyle bir şeye izin verirler? Şimdiye kadar hangi filme yapıldı böyle bir abukluk? Gora'nın içinde zaten bir dolu ürün yerleştirme var, ama bunu filmin bir parçası haline getirip (tabii onlar da bunu abartmışlar o da ayrı bir konu) yapmışlar. Sonradan ürün ya da logo yerleştirirseniz zaten böyle kötü görünür.
Keza filmin büyük bir bölümünde sol üstte, logolar endamlarıyla ortaya çıktılar. Sucuk ağacından kopartılmış sucukları yerken Aytaç logosu, Cem Yılmaz'a bilgi yüklenirken çıkan bir bilgisayar firmasının logosu, bir halı bulduklarında Kaşmir Halı logosu, kahve falı bakarken Kütahya Porselen, Cem Yılmaz ışınlanırken hemen solunda duvara yapıştırılmış Vito (sanırım inşaat ürünleri yapıyorlar) ve yine berbat bir uygulamaya imza atarak, C.Y. yerleri silerken beliren Vileda logosu ve ürünü...
Galiba Show TV bundan böyle tüm film ve dizilerde bu şekilde bir ürün yerleştirme yoluna gidecek. İlki Kurtlar Vadisi'nde görülen, bazı ürünleri ve marka logolarını yerleştirme uygulaması, eğer böyle başarısız olmaya devam ederse, zaten reklamlardan bıkmış olan tüketicinin kanal değiştirmesine sebep olmaz mı? Peki, bir firmanın sponsor olup, Gora'nın başında, KC Grup Gora'yı sunar, demesi ve ardından filmin her yerinde bu firmanın logosunun olması o filmi ucuzlatmaz mı? Ve firmalar 'İşte fırsat!' diye nasıl böyle bir şeye izin verirler? Şimdiye kadar hangi filme yapıldı böyle bir abukluk? Gora'nın içinde zaten bir dolu ürün yerleştirme var, ama bunu filmin bir parçası haline getirip (tabii onlar da bunu abartmışlar o da ayrı bir konu) yapmışlar. Sonradan ürün ya da logo yerleştirirseniz zaten böyle kötü görünür.
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home