Çeşni
- Son günlerde Mustafa Sandal'lı Muhabbet Kart reklamları yine arzetti televizyon ekranlarına. Bu seferki prodüksiyon diğer filmlere nazaran daha uğraştırıcı olmuş sanki. Uzayda geçen, ne idüğü belirsiz, senaryosu ürünü desteklemeyen, repliklerin çok sıkıcı ve bir o kadar da anlamsız olduğu, neden bu kadar masraf edildiği anlaşılmayan, Hazır Kart kullanıcıların telefonlarına köntör yüklemek için Muhabbet Kart istemediği, varlığından dahi bihaber olduğu böyle bir ürün için yapılmış, 'onca paraya yazık reklamlardan" biri. Muhakkak bi' bildikleri var yoksa bunca riske neden girsinler ki?, diye düşünmeden edemiyor insan.
- "Bi' Kilim yeter sevgilim..." Ünlü kullanımı dorukta, senaryo müthiş (!), sanat yönetimi ise hiç bu kadar başarılı yapılmamıştı sanırım... Din fontunun yaratıcısı, yarattığı yazı karakterinin bu kadar kötü kullanımına şahit olsaydı, herhalde ekrandan gözünü alamaz ve bu şekilde yapılmış bir 'çözüme' lanet okurdu. Hem fontun kendi özelliği yıkılarak deforme edilmiş, hem de okunaksız ve ne idüğü belirsiz bir leke çıkmış ortaya. Ekran görüntüsünü aldığım resimde bile zor seçebildim ne yazıldığını. Tipografide deformasyon vardır ama bu kadar yanlış bir deformasyon yapılamaz. Grafik sorun çözmektir, sorun yaratmak değil.
- Peugeot'nun son kampanyasını duymuşsunuzdur. 206 model 206 milyon, 307 model 307 milyon vs. Bu kadar uygun fiyatları duyanlar mutlaka bayilere akın etmişlerdir. Ancak ilanlarda ve outdoor'larda verilmeyen önemli bir bilgiyi unutmuşlar: Peşinatlar 10,000 YTL' nin üstünde! Bunu öğrenen etrafımdaki birçok kişi açıkçası hayal kırıklığına uğrayıp bu kampanyadan yararlanmaktan vazgeçtiler. Peugeot'nun istediği herhalde bayilerine insanları çekmek ve onları orada bilgilendirmek. Keza internet sitesinde de bilgiler mevcut. Ancak Peugeot asıl önemli noktayı 'saklayarak' müşteri memnuniyetsizliğine çanak tutmuş. Yanlış olan bu.
- Bugün gördüm ve çok başarılı buldum. Doğru fikir ve iyi tasarım birleşince böyle güzel işler çıkıyor ortaya. Bugünkü Hürriyet'in ekonomi sayfasında BorusanOtomotivFinans'ın bir ilanı. Karşınıza çıkarsa bakmakta yarar var.
- Hollanda'lı bir reklam ajansının başarılı işleriyle dolu internet sitesi: www.kesselskramer.com . Diesel'in birçok kampanyasına rastlayacağınız sitenin en önemli özelliği, yenileme butonuna tıkladığınızda bir başka siteye yönledirildiğinizi zannetmenizi sağlaması. Yönlendirildiğiniz tüm sitelerin tasarımları bilerek basit ve kötü yapılmış. Hepsinin içerikleri farklı ama siteleri iyi incelediğinizde ajansın çok başarılı işlerine ulaşabiliyorsanız. Bu arada küçük bir ayrıntı, Kessels Kramer'ın ajansının bulunduğu yer eski bir kilise. Ve her milletten çalışanı var. (Bilgi için Tülinity'e teşekkürler.)
(Ekran görüntüleri reklamlar.tv'den)
- "Bi' Kilim yeter sevgilim..." Ünlü kullanımı dorukta, senaryo müthiş (!), sanat yönetimi ise hiç bu kadar başarılı yapılmamıştı sanırım... Din fontunun yaratıcısı, yarattığı yazı karakterinin bu kadar kötü kullanımına şahit olsaydı, herhalde ekrandan gözünü alamaz ve bu şekilde yapılmış bir 'çözüme' lanet okurdu. Hem fontun kendi özelliği yıkılarak deforme edilmiş, hem de okunaksız ve ne idüğü belirsiz bir leke çıkmış ortaya. Ekran görüntüsünü aldığım resimde bile zor seçebildim ne yazıldığını. Tipografide deformasyon vardır ama bu kadar yanlış bir deformasyon yapılamaz. Grafik sorun çözmektir, sorun yaratmak değil.
- Peugeot'nun son kampanyasını duymuşsunuzdur. 206 model 206 milyon, 307 model 307 milyon vs. Bu kadar uygun fiyatları duyanlar mutlaka bayilere akın etmişlerdir. Ancak ilanlarda ve outdoor'larda verilmeyen önemli bir bilgiyi unutmuşlar: Peşinatlar 10,000 YTL' nin üstünde! Bunu öğrenen etrafımdaki birçok kişi açıkçası hayal kırıklığına uğrayıp bu kampanyadan yararlanmaktan vazgeçtiler. Peugeot'nun istediği herhalde bayilerine insanları çekmek ve onları orada bilgilendirmek. Keza internet sitesinde de bilgiler mevcut. Ancak Peugeot asıl önemli noktayı 'saklayarak' müşteri memnuniyetsizliğine çanak tutmuş. Yanlış olan bu.
- Bugün gördüm ve çok başarılı buldum. Doğru fikir ve iyi tasarım birleşince böyle güzel işler çıkıyor ortaya. Bugünkü Hürriyet'in ekonomi sayfasında BorusanOtomotivFinans'ın bir ilanı. Karşınıza çıkarsa bakmakta yarar var.
- Hollanda'lı bir reklam ajansının başarılı işleriyle dolu internet sitesi: www.kesselskramer.com . Diesel'in birçok kampanyasına rastlayacağınız sitenin en önemli özelliği, yenileme butonuna tıkladığınızda bir başka siteye yönledirildiğinizi zannetmenizi sağlaması. Yönlendirildiğiniz tüm sitelerin tasarımları bilerek basit ve kötü yapılmış. Hepsinin içerikleri farklı ama siteleri iyi incelediğinizde ajansın çok başarılı işlerine ulaşabiliyorsanız. Bu arada küçük bir ayrıntı, Kessels Kramer'ın ajansının bulunduğu yer eski bir kilise. Ve her milletten çalışanı var. (Bilgi için Tülinity'e teşekkürler.)
(Ekran görüntüleri reklamlar.tv'den)
1 Comments:
Hay ağzına sağlık Fırat Yıldız. Bu ne acemice ve pejmürde bir tipografi kullanımıdır böyle?
Yorum Gönder
<< Home