Grafik tasarımında dile getirilmeyen kurallar
Sanırım dünyanın neresinde olursanız olun, yaratıcıların çektiği sorunlar hep aynı kalacak.
1. Fontlarınız , işinizi üzerinde gösterdiğiniz bilgisayarda bulunan, muhtemel en kötü font olarak varsayılacaktır.
2. Eğer elinizde iki adet fotoğraf varsa, kötü olanı yazıcıya gidecektir.
3. Ne kadar az vaktiniz varsa, bilgisayarınız o kadar işe yaramaz olacaktır.
4. Satış bölümündeki elemanlar tarafından verilen sözlerin gerçekte hiçbir dayanağı yoktur.
5. Satış bölümü elemanları her şeyi söz verebilirler.
6. Eğer bir metin iki sözcük içeriyorsa bir tanesi yanlış yazılacaktır.
7. Hız. Kalite. Karşılanabilirlik. Herhangi bir tanesini secin.
8. İş yanlışsa bu asla grafik operaötürün suçu değildir.
9. Sildiğiniz “içindekiler", müşterinin ilk bakacağı ilk şey olacaktır.
10. OCR (Optik Karakter Tanıma) iyi bir komedidir.
11. Eğer müşteriye üç adet tasarım gösterilecekse, sizin en az favoriniz olan veya her birinin herhangi bir en kötü kombinasyonu seçilecektir.
12. Eğer iki adet tasarım gösterilecekse, başka bir üçüncü istenecektir. Bu da sağlanırsa, ilk ikisinden biri seçilecektir.
13. Daha fazla kopya talep ederseniz, bunlar .jpg olarak gönderilecektir. Eğer resim isterseniz, powerpoint sunumları gönderilecektir.
14. Müşteriler, kurumsal logolarını kullanılabilir, çıkışa hazır şekilde bulundurmazlar, bu yüzden sormanıza gerek yok.
15. En iyi tasarımlar asla müşteri ile etkileşimden sağ çıkamazlar.
16. Müşterinin eşinin adını yanlış telaffuz edeceksiniz.
17. Sahip olduğunuz en iyi fikir daha önceden tescillidir.
18. Kodunuzdaki hataları bulmanın en iyi yolu müşteriye, „bir yenilik“ göstermektir.
19. Kafanızdaki imaja uygun bir (stok) fotoğraf daha çekilmemiştir.
20. Yaratıcı ilham stüdyoya olan uzaklıkla ters orantılı olarak gelir.
21. İşi bitirmek için izin verilen zamanla, müşteri tarafından şikayet edeceği şeyler üzerinde çalışması gereken zamanlar ters orantılıdır.
22. Doktorlar, astronotlar ve tesisatçılar işlerini yapmak icin eğitime ihtiyaç duyarlar, fakat bilgisayarı olan herhangi bir kişi grafik tasarımcısıdır.
23. Teknik destek SSS’si (FAQ) ne kadar ayrıntılı olursa olsun hiç kimse sizin sorunuzu daha önce duymamıştır.
24. Müşterinin bir tasarımındaki renklerin sayısı orijinal spesifikasyonlardakinden (original bid specs) iki tane fazladır.
25. Müşterinin diski sizin donanımıınızda çalışmaz & çalıştığı zaman ise kullanılamaz halde tescilli resimler barındırır.
26. Eğer müşterinizin diskini okumak için yeni donanım satın alırsanız, bu, alacağınız bu tipteki disklerin en sonuncusu olacaktır.
27. Müşteriniz çoğu zaman tasarımınızı beğenmeyecek ama neden olduğunu pek de bilmeyecektir.
28. Bilgisayar çökmeleri her zaman işinizi kaydetmeden 30 saniye önce gercekleşir.
29. Ne istediğini kesinlikle bilen bir müşteri, hiçbir fikri olmayan müşteriden daha kötüdür.
30. Sağlayacak içerikleri olmayan müşteriler Lorem Ipsum’un kullanımı hakkında şikayet edeceklerdir.
31. Her şey bir an önce yapılmalıdır, son tarihler inanılmaz önemlidir, ta ki müşteriniz malzeme sağlayıp, işinizi onaylayana kadar.
32. Müşteri her zaman haklıdır. Ve aptaldır.
Eğer daha fazla zamanınız olsaydı, bu listeye ekleyebileceğiniz en az 5 şey daha olurdu. Hadi, ekleyin.
(Adland'den ceviren: Burcu Dicle Yildiz)
1. Fontlarınız , işinizi üzerinde gösterdiğiniz bilgisayarda bulunan, muhtemel en kötü font olarak varsayılacaktır.
2. Eğer elinizde iki adet fotoğraf varsa, kötü olanı yazıcıya gidecektir.
3. Ne kadar az vaktiniz varsa, bilgisayarınız o kadar işe yaramaz olacaktır.
4. Satış bölümündeki elemanlar tarafından verilen sözlerin gerçekte hiçbir dayanağı yoktur.
5. Satış bölümü elemanları her şeyi söz verebilirler.
6. Eğer bir metin iki sözcük içeriyorsa bir tanesi yanlış yazılacaktır.
7. Hız. Kalite. Karşılanabilirlik. Herhangi bir tanesini secin.
8. İş yanlışsa bu asla grafik operaötürün suçu değildir.
9. Sildiğiniz “içindekiler", müşterinin ilk bakacağı ilk şey olacaktır.
10. OCR (Optik Karakter Tanıma) iyi bir komedidir.
11. Eğer müşteriye üç adet tasarım gösterilecekse, sizin en az favoriniz olan veya her birinin herhangi bir en kötü kombinasyonu seçilecektir.
12. Eğer iki adet tasarım gösterilecekse, başka bir üçüncü istenecektir. Bu da sağlanırsa, ilk ikisinden biri seçilecektir.
13. Daha fazla kopya talep ederseniz, bunlar .jpg olarak gönderilecektir. Eğer resim isterseniz, powerpoint sunumları gönderilecektir.
14. Müşteriler, kurumsal logolarını kullanılabilir, çıkışa hazır şekilde bulundurmazlar, bu yüzden sormanıza gerek yok.
15. En iyi tasarımlar asla müşteri ile etkileşimden sağ çıkamazlar.
16. Müşterinin eşinin adını yanlış telaffuz edeceksiniz.
17. Sahip olduğunuz en iyi fikir daha önceden tescillidir.
18. Kodunuzdaki hataları bulmanın en iyi yolu müşteriye, „bir yenilik“ göstermektir.
19. Kafanızdaki imaja uygun bir (stok) fotoğraf daha çekilmemiştir.
20. Yaratıcı ilham stüdyoya olan uzaklıkla ters orantılı olarak gelir.
21. İşi bitirmek için izin verilen zamanla, müşteri tarafından şikayet edeceği şeyler üzerinde çalışması gereken zamanlar ters orantılıdır.
22. Doktorlar, astronotlar ve tesisatçılar işlerini yapmak icin eğitime ihtiyaç duyarlar, fakat bilgisayarı olan herhangi bir kişi grafik tasarımcısıdır.
23. Teknik destek SSS’si (FAQ) ne kadar ayrıntılı olursa olsun hiç kimse sizin sorunuzu daha önce duymamıştır.
24. Müşterinin bir tasarımındaki renklerin sayısı orijinal spesifikasyonlardakinden (original bid specs) iki tane fazladır.
25. Müşterinin diski sizin donanımıınızda çalışmaz & çalıştığı zaman ise kullanılamaz halde tescilli resimler barındırır.
26. Eğer müşterinizin diskini okumak için yeni donanım satın alırsanız, bu, alacağınız bu tipteki disklerin en sonuncusu olacaktır.
27. Müşteriniz çoğu zaman tasarımınızı beğenmeyecek ama neden olduğunu pek de bilmeyecektir.
28. Bilgisayar çökmeleri her zaman işinizi kaydetmeden 30 saniye önce gercekleşir.
29. Ne istediğini kesinlikle bilen bir müşteri, hiçbir fikri olmayan müşteriden daha kötüdür.
30. Sağlayacak içerikleri olmayan müşteriler Lorem Ipsum’un kullanımı hakkında şikayet edeceklerdir.
31. Her şey bir an önce yapılmalıdır, son tarihler inanılmaz önemlidir, ta ki müşteriniz malzeme sağlayıp, işinizi onaylayana kadar.
32. Müşteri her zaman haklıdır. Ve aptaldır.
Eğer daha fazla zamanınız olsaydı, bu listeye ekleyebileceğiniz en az 5 şey daha olurdu. Hadi, ekleyin.
(Adland'den ceviren: Burcu Dicle Yildiz)
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home