Reklamcılar Y Nesli'ne kur yapıyor!
Paralı ve marka bilinci olan "The net generation", paralarını DVD'lere, cep telefonlarına ve iPod'lara harcıyor ve reklamcılar onlara kur yapmak için geriye doğru eğiliyorlar.
IBISWorld'ün ticaret bilgi analistlerine göre, Y Nesli olarak da bilinen ve 1979 ve 1994 yılları arasında doğan teknoloji-idrakı-güçlü bu cocuklar birçok sektörde önemli bir etkiye sahipler. Reklamcılar ve yüksek teknoloji üreticileri delicesine onları kazanmak istiyor fakat bu kolay bir iş değil.
IBISWorld'ün genel müdürü (Avustralya) Jason Baker, gelecek 10 yılın, harcama alışkanlıkları, pazarlama bütçelerini şiddetle etkileyen ağ nesline ait oldugunu söyledi.
Ağ nesli, paralarını DVD'lere, cep telefonlarına, iPod'lara, video oyunlarına ve her türlü yüksek teknolojili eğlenceye harcıyor. Fakat, Baker'a göre hepsi bu degil.
"İki gelirli ve tek ebeveynli ailelerde büyümüş bu nesil zaten ciddi derecede ekonomik sorumluluğa sahipti ve bunlar aile harcamalarına ağır şekilde bulaşmışlardır, sadece kendi harçlık masrafları şeklinde değil.
"Ailenin nerede tatil yapacağına, hangi arabayı, mobilyayı vs. alacağına dair söylecek sözleri var. Ağ nesli, ki Avustralya'da bunlardan 3,3 milyon tane var, reklamcılık hakkında gitgide alaycı ve olumsuz olmaya başlıyorlar." diyor Baker.
Pazarlamacılar bunların dikkatini çekmek icin akıllı olmak zorundalar, diyor ve de sokak ekiplerinin kullanımının artacağını tahmin ediyor. "Sokak ekipleri - yeni çıkan trendleri belirlemek için gençlerle takılıp konuşan, ya da ürünleri, onlarla açık şekilde bağlantılı olmadan öven, genç insan grupları- ABD'de çok fazla ve biz de bunu takip etmekteyiz.
IBISWorld, ağ neslinin DVD takıntısı bu pazardaki büyümeyi itekledi, diyor. Birincil olarak, bu teknoloji-idrakı-güçlü nesil nedeniyle, DVD çalarlar, Avustralya pazarına sunulan teknolojilerin arasında, CD'leri, mikrodalgaları ve hatta televizyonu sollayarak en çabuk tutunan teknoloji oldu. Fakat çevrimiçi (online) olan her şeye olan talebin bu pazarı azaltacağı bekleniyor. "2007 yılı itibariyle, DVD'lerin yerini, filmlerin ve eğlence ürünlerinin online dağıtılması alacak." diyor Baker.
Genç insanlar cep telefonlarının geniş kullanıcıları. Bu sektör Avustralya'da şu anda yıllık $10 milyon dolardan fazla ediyor, diyor IBISWorld. IBISWorld, bu sayının 2009 yılında 13 milyon dolardan fazlaya cıkmasını bekliyor.
"Ağ nesli muhtemelen, geleneksel ses hizmetlerinden çok, yeni veri ve bilgi hizmetleri aracılığıyla sektörde kår artışına katkıda bulunacak", diyor.
Bu arada, Avustralya'daki müzik endüstrisi gelirleri, 2000'den bu yana yılda ortalama yüzde 6.8 oranında büyüdü. Bu gençlerin hålå müzik dükkanlarında gelirlerini harcadıklarını gösteriyor. Fakat Baker gelecek yıllarda daha verimsiz zamanlar bekliyor. Yeni araçlar daha çok ünlenmeye devam ettikçe, endüstri hayatta kalmak icin daha belirgin bir mücadeleyle yüz yüze gelecek.
"Mesela, Microsoft'un Windows Media Player'ı ile Apple'ın iPod'u arasında bir çevrimiçi (online) müzik standardı rekabeti olduğu gibi, bir grup endüstri oyuncusu arasında da yeni bir DVD formatı gelistirme yarışı var.
(Sydney Morning Herald'dan çeviren: Burcu Dicle Yıldız)
IBISWorld'ün ticaret bilgi analistlerine göre, Y Nesli olarak da bilinen ve 1979 ve 1994 yılları arasında doğan teknoloji-idrakı-güçlü bu cocuklar birçok sektörde önemli bir etkiye sahipler. Reklamcılar ve yüksek teknoloji üreticileri delicesine onları kazanmak istiyor fakat bu kolay bir iş değil.
IBISWorld'ün genel müdürü (Avustralya) Jason Baker, gelecek 10 yılın, harcama alışkanlıkları, pazarlama bütçelerini şiddetle etkileyen ağ nesline ait oldugunu söyledi.
Ağ nesli, paralarını DVD'lere, cep telefonlarına, iPod'lara, video oyunlarına ve her türlü yüksek teknolojili eğlenceye harcıyor. Fakat, Baker'a göre hepsi bu degil.
"İki gelirli ve tek ebeveynli ailelerde büyümüş bu nesil zaten ciddi derecede ekonomik sorumluluğa sahipti ve bunlar aile harcamalarına ağır şekilde bulaşmışlardır, sadece kendi harçlık masrafları şeklinde değil.
"Ailenin nerede tatil yapacağına, hangi arabayı, mobilyayı vs. alacağına dair söylecek sözleri var. Ağ nesli, ki Avustralya'da bunlardan 3,3 milyon tane var, reklamcılık hakkında gitgide alaycı ve olumsuz olmaya başlıyorlar." diyor Baker.
Pazarlamacılar bunların dikkatini çekmek icin akıllı olmak zorundalar, diyor ve de sokak ekiplerinin kullanımının artacağını tahmin ediyor. "Sokak ekipleri - yeni çıkan trendleri belirlemek için gençlerle takılıp konuşan, ya da ürünleri, onlarla açık şekilde bağlantılı olmadan öven, genç insan grupları- ABD'de çok fazla ve biz de bunu takip etmekteyiz.
IBISWorld, ağ neslinin DVD takıntısı bu pazardaki büyümeyi itekledi, diyor. Birincil olarak, bu teknoloji-idrakı-güçlü nesil nedeniyle, DVD çalarlar, Avustralya pazarına sunulan teknolojilerin arasında, CD'leri, mikrodalgaları ve hatta televizyonu sollayarak en çabuk tutunan teknoloji oldu. Fakat çevrimiçi (online) olan her şeye olan talebin bu pazarı azaltacağı bekleniyor. "2007 yılı itibariyle, DVD'lerin yerini, filmlerin ve eğlence ürünlerinin online dağıtılması alacak." diyor Baker.
Genç insanlar cep telefonlarının geniş kullanıcıları. Bu sektör Avustralya'da şu anda yıllık $10 milyon dolardan fazla ediyor, diyor IBISWorld. IBISWorld, bu sayının 2009 yılında 13 milyon dolardan fazlaya cıkmasını bekliyor.
"Ağ nesli muhtemelen, geleneksel ses hizmetlerinden çok, yeni veri ve bilgi hizmetleri aracılığıyla sektörde kår artışına katkıda bulunacak", diyor.
Bu arada, Avustralya'daki müzik endüstrisi gelirleri, 2000'den bu yana yılda ortalama yüzde 6.8 oranında büyüdü. Bu gençlerin hålå müzik dükkanlarında gelirlerini harcadıklarını gösteriyor. Fakat Baker gelecek yıllarda daha verimsiz zamanlar bekliyor. Yeni araçlar daha çok ünlenmeye devam ettikçe, endüstri hayatta kalmak icin daha belirgin bir mücadeleyle yüz yüze gelecek.
"Mesela, Microsoft'un Windows Media Player'ı ile Apple'ın iPod'u arasında bir çevrimiçi (online) müzik standardı rekabeti olduğu gibi, bir grup endüstri oyuncusu arasında da yeni bir DVD formatı gelistirme yarışı var.
(Sydney Morning Herald'dan çeviren: Burcu Dicle Yıldız)
1 Comments:
güzel yazı!
Yorum Gönder
<< Home