Quick Response desenleri
Quick Response ya da QR kodları, pikselli barkodlara verilen bir isim... Kameralı bir telefon tarafından tarandığında ilgili web sitesine link sağlayan QR kodları, şimdi de moda dünyasını ele geçirdi. Münih merkezli bir giyim markası olan Emma Cott’un yeni koleksiyonu, Facebook ve MySpace kullanıcılarına, profillerini tişörtlerindeki soyut bir desen sayesinde sokağa taşımalarını sağlıyor. Emmacott.com sayfasını ziyaret edenler diledikleri web sayfasının QR kodunu üretebiliyor ve beğendikleri bir tişörte ekleyebiliyor.
“Beni işe al” ya da “Beni ekle” gibi sloganlarla da desteklenebilen bu kişiye özel tişörtler sayesinde sevdiğiniz müzik grubunun, yeteneklerinizin ya da dilediğiniz herhangi bir şeyin tanıtımını yapmak için tanıdıklarınıza tişörtünüzün bir fotoğrafını çekmelerini söylemeniz yeterli. QR kodları, bildiğimiz çizgi çizgi barkodların en ileri aşaması diyebiliriz. Japon Deso-Wave firması tarafından 1994’te yaratılan bu kodlar, ilgili içeriğe hızlı ve kolay erişim sağlamak amacıyla ortaya atılmış. Örneğin, bir reklam panosu, bu kodlar sayesinde ürününün web sitesine direkt bir link sunarak, ürün hakkında daha fazla bilgi sağlayabiliyor. Bugünlerde havaalanlarında kullanımı yaygınlaşan QR kodları, Continental Havayolları tarafından biniş kartları üzerinde test ediliyor. Bu biniş kartları online olarak yaratılabiliyor ve çıkış alınabiliyor.
QR kodlarının en yaratıcı kullanımı ise şüphesiz Pet Shop Boys’un sivil özgürlüklere değinen “Integral” isimli şarkısı için Tom Roope tarafından hazırlanan promo videosunda göze çarpıyor. Piksel animasyonları, QR kodları ile harmanlayarak ekrana getiren bu videoda, izleyiciler sadece bir resim çekerek, koltuklarından bile kalkmadan, kampanya hakkındaki ilgili web sitesine yönlenebiliyorlar.
Daha önce şurada buna benzer bir haber yapmıştım. Etkileşimli basın ilanı denilebilecek bu örnekte de işin bir ileri aşaması 3D olarak kullanılmış.
via
“Beni işe al” ya da “Beni ekle” gibi sloganlarla da desteklenebilen bu kişiye özel tişörtler sayesinde sevdiğiniz müzik grubunun, yeteneklerinizin ya da dilediğiniz herhangi bir şeyin tanıtımını yapmak için tanıdıklarınıza tişörtünüzün bir fotoğrafını çekmelerini söylemeniz yeterli. QR kodları, bildiğimiz çizgi çizgi barkodların en ileri aşaması diyebiliriz. Japon Deso-Wave firması tarafından 1994’te yaratılan bu kodlar, ilgili içeriğe hızlı ve kolay erişim sağlamak amacıyla ortaya atılmış. Örneğin, bir reklam panosu, bu kodlar sayesinde ürününün web sitesine direkt bir link sunarak, ürün hakkında daha fazla bilgi sağlayabiliyor. Bugünlerde havaalanlarında kullanımı yaygınlaşan QR kodları, Continental Havayolları tarafından biniş kartları üzerinde test ediliyor. Bu biniş kartları online olarak yaratılabiliyor ve çıkış alınabiliyor.
QR kodlarının en yaratıcı kullanımı ise şüphesiz Pet Shop Boys’un sivil özgürlüklere değinen “Integral” isimli şarkısı için Tom Roope tarafından hazırlanan promo videosunda göze çarpıyor. Piksel animasyonları, QR kodları ile harmanlayarak ekrana getiren bu videoda, izleyiciler sadece bir resim çekerek, koltuklarından bile kalkmadan, kampanya hakkındaki ilgili web sitesine yönlenebiliyorlar.
Daha önce şurada buna benzer bir haber yapmıştım. Etkileşimli basın ilanı denilebilecek bu örnekte de işin bir ileri aşaması 3D olarak kullanılmış.
via
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home