Torku vs Moby
Son zamanlarda pek 'Pişti' haberi yapmıyordum ama az önce TV'de izlediğim yukarıdaki reklam filmi bana kesinlikle ilham verdi. Her zamanki gibi yine malum ajans ve bir başka klip 'esinlenmesi' daha. Bunu nasıl başarıyorlar bilmiyorum ama gerçekten de işlerini çok iyi yaptıkları ortada. Çikolata tadında nefis bir araklama olayı.
7 Comments:
haberin farklı yorumları için:
http://briefistan.blogspot.com/2007/09/konya-ekerden-tortu-ikomoby.html
Ajans Rafineri
Kreatif Direktör: Murat Çetintürk, Ayşe Bali
Yaratıcı Grup: Ufuk Uslu, Orkun Demirelli
M.A.R.K.A reklam tarihinden, Rafineri de populer kulturden direkt hat baglayip beslenmekten vazgecmeyecek sanirim.
Sevgili elmaaltshift insanları.
Reklamcılık sektöründe bir yıllık bir deneyim sahibi olduktan sonra, şuna karar verdim:
Yaratıcı yönetmenlerimiz "esinlenme, kabul edilebilir" dediği sürece sektörünüzden bir bok olmaz.
Esinlenip, "yaratıcı" olduğunu iddia eden fikir hırsızları, özellikle new media konusunda (ki benim pozisyonum daha çok new media ile ilgiliydi) her soruyu Stajer olarak gördüğü "çaylak"a sorup, sağa sola "bunu biliyor musun bunu biliyor musun" diye giden "head"ler olduğu sürece, karşısındakinin bilgisini sömürüp, fikirlerini kullanıp "bunu öneriyoruz" diyebilindiği sürece,
emeğin karşılığını vermek bir yana dursun, çalıp kullanıp müşteriye FATURA edebildiğiniz sürece.
DEBELENİP DURURSUNUZ, ve ULUSLAR ARASI BAŞARI ELDE EDECEK HİÇBİR İŞİNİZ OLMAZ, ayrıca GLOBAL MÜŞTERİLERİNİZ İÇİN UYARLAMA YAPMAKtan asla kurtulamazsınız.
teşekkürler.
ve tebrikler.
yeşili kahverengiye dönüştürmeyi düşünebildiğiniz, ve uçandaireyi çikolata gibi elemana yedirip kendinize "kreatif" diyebildiğiniz için.
1.5 yaşındaki yeğenim çok daha ötesini düşünürdü sanırım.
Bir "Ayşe Bali Search" klasiği daha. Neden bu lakabı aldığını hatırlattığı ve ne kadar iyi taşıdığını kanıtladığı için ayrıca tebrikler.
Söz konusu insanların bu işi sadece para kazanmak için yaptıkları, müşteriyi ajans portföyünde dahi göstermediklerini dile getirdiklerini bizzat duymuştum... yani aslında yaptıkları işten pek de gurur duymadıkları söyleyebiliriz... Böyle bir reklamcılık anlayışı ise daha önce hiç duymadığımız bir şey...
Reklamdaki dış ses yeterli cevabı kendisi veriyor zaten:
"Önceleri yalnız kaldılar, dışlandılar hatta taşlandılar bile..."
Yorum Gönder
<< Home