19. Kristal Elma
Yaklaşık bir saat önce 19. Kristal Elma Töreni sona erdi. Sahneye en son, ünlü orkestrasıyla Goran Bregoviç 'Düğün ve Cenaze'sini seslendirerek çıktı. Bu senenin ise diğer senelere nazaran en büyük farkı yılın Kristal Elma Ajansı seçilen TBWA / İstanbul'un 11 Kristal Elma'yı evine götürmesi oldu. Bunun dışında Ogilvy & Mather, Alice BBDO, Medina & Turgul DDB, Rafineri, Tayfa, Marcom Leo Burnett, Grey Worldwide, Y&R Reklamevi, Manajans JWT, Publicis Yorum ve Tequila İstanbul ödüllerin sahibi oldu. En İyi Reklam Filmi yönetmeni ödülünü Yücel Yolcu; Advergame ödülünü Rodeo (Mustafalar İçin) ile 41?29!, En İyi Banner ile DDB&Co'nun yaptığı Amnesty International işi, Sosyal Sorumluluk İlanı ile Ogilvy & Mather (Balta), Basın Büyük Ödülü 'Bakış Açıları' işiyle Grey Worldwide (Akşam Gazetesi), TV Büyük Ödülü ise Yorum Publicis'in Akbank 26. Film Festivali için çektiği ve Yücel Yolcu'nun yönettiği reklam filmi aldı.
Kristal Elma'da kazananların tüm listesini ise burada bulabilirsiniz. (Fotoğraf Mediacat Online'dan.)
Kristal Elma'da kazananların tüm listesini ise burada bulabilirsiniz. (Fotoğraf Mediacat Online'dan.)
8 Comments:
hayret kimse yorum yazmamış bu sene. niye yazmıyorsunuz? bu senenin Kristal kralı TBWA (bir tane Effie alabilmiş bir ajansa) verilen o kadar Kristal Elma'nın gerçekten de haklı bir şekilde verildiğini mi düşünüyorsunuz yoksa? yani alenen bir durum var ortada. herkes tepkili ama suskun. bu iş yurtdışında olsaydı tüm reklam camiası ayağa kalkardı. uyanın artık! bir şeyler söyleyin. işlerin niteliği belli, alınan ödüllerin niceliği de. tartışmanın zamanı gelmedi mi?
herşey ortada, tb aldı ödülleri gitti. başkan cem ise ekibini kilyosa götürüp denizde elmalarını yedi. alan razı satan razı. oohhh!
Tek effie'li 11 kristalli düzenbaz TBWA'ya tepki büyüyor. Marketing Türkiye'deki toplam 121 kişi tepkisini dile getirip yorum yazmış... Bu yorumlar şimdiye kadar 2.393 kez okunmuş... Türk reklam sektörü sonunda bir araya geldi ve haksızlığa karşı tepkisini gösteriyor. Siz de katılın. İşte link:
http://www.marketingturkiye.com/Haberler/Detay/?no=8575#Yorumlar
yorum yapacaginiza isinizi iyi yapin, yurtdisindan ödülleri toplayin burdaki ajanslari kiskandirin. kristal ne ki allaskina?
bu tepkiler tepki olmaktan cikmis, haset ve kiskanclik nidalari haline dönüsmüs. bi kendinize gelin, sonra isinizi iyi yapin.
Dünyada reklam sektörü çok farklı bir alana doğru kayıyor. Türkiyedeki reklam sektörü ise onların 90larda yaptığı işlerin pırıltısını bile yakalayamıyor. Kristal yalnızca kreatiflerin namımız duyulsun maksadıyla katıldıkları bir yarışma halini aldı. Bu yolda gidilirse reklam sektörünün eurovision u olacak. Sonuçlarına gülünen ve dalga geçilen bir yarışma
kesinlikle bi işlevi kalmamış kendini tatmin durumuna gelmiş bir düzenlem olmaktan ileri gidememiş organizasyon olmuş.
dünyada yapılan bu kadar orijinal iylerden ve reklamın çok daha farklı düzeylere ulaşmasına rağmen hala çoğu gereksiz yerde takılı kalıyoruz
BİR ÖRNEK : BİRFİLM REKLAMI İLE İLGİLİ BİR AÇIKLAMA.. bir film ve benzeri şirketler gazete dergi reklamı vermez ki.. film getirir sinemalara sokar yapacaksa da getirdiği filmin tanıtımını yaparlar.. ressmen ödül için uydurulmuş bir iş ya.. biliyorum çünkü bir filmi de benzeri birkaç şirketi de çok yakından tanıyorum... masalarına sandalyelerine mutfaklarına sistemlerine kadar biliyorum.. yalan işlerle ödül alıp bir de ödüllü ajans olarak karşımızda duran bu ajanslar gerçekten çok zavallı.. asıl işleri beş para etmezken bu işler son anda nasıl çıkıyor nasıl oluyor da oluyor yazıklar olsun.. demek bir film alternatif film seyredin diye reklam vermiş ha : D cidden süpersiniz.. bakkal mehmet amcaya da yapın son dakka afişi ilanı.. kesinlikle o da bu durumda iyi bir reklam veren..
Evet gerçekten çok saçma bir reklamdı. Ne satıyor, neyi tanıtıyor belli değil... 5 sene önceki reklamları konu etmiş. Ödül alması jürinin kazmalığını ve iş bilmezliğini gösteriyor. Zaten yarısı kreatif değildi. Pardon tamamı kreatif değildi desek daha doğru olacak galiba.
Yorum Gönder
<< Home