Viral Pazarlama'ya iyi bir örnek
Ne zaman yapacaklar diye merak ediyorduk. Bilirsiniz, herkesin herkese forward ettiği telefon şakaları vardır. Türk filmlerinden alınmış ses kayıtlarını ardı ardına dizerler, aradıkları herhangi birine bunları dinletip kaydederler. Zaten komik olan, bu kayıtlar da nette kendi kendine dolaşır. Eti Şekerim için yapılan radyo ve internet kampanyası da aynı temelden çıkışlı. Tek farkı, profesyonel seslendirmecilerle yapılmış, iyi bir prodüksiyon olması (hatta bazı gazeteciler gerçek sanmışlar). Viral Pazarlama'nın 3 ana kriterine uyuyor: yaymaya uygun, almaya uygun, elverişli yayılma ortamı mevcut... Tüketiciler, ucuna eğlence ve komedi bağlanan her şeyi almaya doğal olarak müsaittir. İletilmesi istenen kayıt, gülme unsuru içerdiği için arkadaşlarıyla paylaşmak isteyecek ve yayma motivasyonu yeterince güçlü olacaktır. İnternette forward etmenin kolaylığı ise yayılma ortamı için tartışılmaz derecede uygun. Üreten ajans, Alaaddin Adworks.
Dinlemek için tıklayın.
Dinlemek için tıklayın.
3 Comments:
McDonald's 2004'de Alo Serivis icin yapmisti bunu.
Bir de komik olsaymış...
Gayet güzel bir uygulama. Tebrik ederim. O yapmıştı bu yapmıştı muhabbetine hiç girmicem. Yapan yapıyor.
Yorum Gönder
<< Home