Acıma duygusundan öfkeye/Turning sympathy into anger
NSPCC İngiltere’nin en iyi bilinen yardım kuruluşlarından biri olmasına rağmen bu kampanyasından önce potansiyel bağışçıların ilgisini çekebilecek, farklılaşan bir iş sunamamış ve istediği etkiyi yapamamıştı.
Yapılan araştırmalar sonucunda bazı önemli içgörüler elde edildi, bunlardan birkaçı şöyle ki; algılanan ihtiyaç ne kadar çok ise bağışçının elde edeceği yarar o kadar fazla oluyor ve tüketiciler de giderek bu tarz kampanyalara karşı (farklılaşan bir çalışma görmediklerinden dolayı) duyarsızlaşma başlıyor. Bu ve birtakım farklı bulguların ışığında zaten duyarsızlaşmış olan tüketicinin ilgisinin ancak ‘şok etkisi’ yaratılarak çekileceği sonucuna ulaşılmış.
Daha önceleri reklamcılar acıma ve şevkat duygusu üzerinden tüketiciyi uyarmaya ve bağışa teşvik etmeye çalışıyorlardı fakat bu reklamda da görüldüğü gibi planlama reklam için hayati olabilecek içgörüleri bulmaya olanak sağlıyor zira bu farklı yaklaşımla Saatchi & Saatchi burada ÖFKE gibi çok daha yoğun ve etkisi yüksek başka bir duyguyu harekete geçiriyor. (Frampton, 1997)
The NCPCC is Britain’s one of the best known charities however it was not perceived to offer anything particularly distinctive and failed to capture the hearts of potential donors before this campaign.
As a result of research conducted they reached some critical insights such as; “ The greater the perceived need, the greater the benefit to the donor and the consumer is increasingly immune or desensitised to its effect. In the light of these findings and some others they decided that the ‘shock’ is necessary to capture the attention of desensitised consumers.
Formerly most advertisers seeked to stimulate the emotional response of sympathy and hence encourage donation. This ad illustrates how planning provided vital insights which enabled Saatchi & Saatchi’s to create advertising which stimulates a much more intense and motivating emotion called ‘ANGER’ (Frampton, 1997)
Ajans/Agency: Saatchi & Saatchi, London • Yaratıcı Grup/Creative Team: Howard Wilmott & Duncan Marshall • Prod.: Gorgeous Enterprises, London • Yönetmen/Director: Frank Budgen • Animasyon/Animation: Passion Pictures, London • Yönetmen/Director: Russell Brooke • Post: The Mill, London
Yapılan araştırmalar sonucunda bazı önemli içgörüler elde edildi, bunlardan birkaçı şöyle ki; algılanan ihtiyaç ne kadar çok ise bağışçının elde edeceği yarar o kadar fazla oluyor ve tüketiciler de giderek bu tarz kampanyalara karşı (farklılaşan bir çalışma görmediklerinden dolayı) duyarsızlaşma başlıyor. Bu ve birtakım farklı bulguların ışığında zaten duyarsızlaşmış olan tüketicinin ilgisinin ancak ‘şok etkisi’ yaratılarak çekileceği sonucuna ulaşılmış.
Daha önceleri reklamcılar acıma ve şevkat duygusu üzerinden tüketiciyi uyarmaya ve bağışa teşvik etmeye çalışıyorlardı fakat bu reklamda da görüldüğü gibi planlama reklam için hayati olabilecek içgörüleri bulmaya olanak sağlıyor zira bu farklı yaklaşımla Saatchi & Saatchi burada ÖFKE gibi çok daha yoğun ve etkisi yüksek başka bir duyguyu harekete geçiriyor. (Frampton, 1997)
The NCPCC is Britain’s one of the best known charities however it was not perceived to offer anything particularly distinctive and failed to capture the hearts of potential donors before this campaign.
As a result of research conducted they reached some critical insights such as; “ The greater the perceived need, the greater the benefit to the donor and the consumer is increasingly immune or desensitised to its effect. In the light of these findings and some others they decided that the ‘shock’ is necessary to capture the attention of desensitised consumers.
Formerly most advertisers seeked to stimulate the emotional response of sympathy and hence encourage donation. This ad illustrates how planning provided vital insights which enabled Saatchi & Saatchi’s to create advertising which stimulates a much more intense and motivating emotion called ‘ANGER’ (Frampton, 1997)
Ajans/Agency: Saatchi & Saatchi, London • Yaratıcı Grup/Creative Team: Howard Wilmott & Duncan Marshall • Prod.: Gorgeous Enterprises, London • Yönetmen/Director: Frank Budgen • Animasyon/Animation: Passion Pictures, London • Yönetmen/Director: Russell Brooke • Post: The Mill, London
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home