Ben her ne kadar reklamcılık camiasından gelmesem de kişisel fikrim evet reklam kendini seyrettiriyor ve belirli kriterlere göre başarılı.Ancak hedef müşteriye ne kadar hitap ediyor? Neticede havacılık sektöründe çalışan biri olarak uçak alımları havayolları ve hatta bizim ülkemizde de olduğu gibi hükümetler seviyesinde karar verilen ihaleler. Yolcu konforu tabiki kriterler arasındadır ancak henüz yolcularımız "x" uçağını isityor diye bir tip tercih edildiği pek görülmemiştir. Benim algıladığım bu reklamda hedef kitle yolcular alınmış ama maalesef karar vericeler onlar değil ama evet başarılı bi uygulama. Bu arada yolcunun etkisi bazen olmuyor değil; örnek ülkemizde pervaneli uçaklar güvensiz olarak algılandığından tercih edilmiyor,her ne kadar ekonomileri kimi hatlarda jetlerden daha da iyi olsa da havayolları yolcu tepkilerini bilidğinden pervaneliye sıcak bakmıyorlar :) Ayşe
Saptamalar aslında doğru...Ancak...Gerek prodüksiyon maliyeti,gerek görselliği gerek dili ile zaten kendini tüketiciye beğendirmeye yönelik bir reklam, bir iş değil...Aynı şekilde hedefi havayollarındaki satın almacılar da değil. Tamamiyle prestij ve marka bilinirliği,marka farkındalığını kuvvetlendirmeye yönelik, jargon olarak "imaj reklamı" diye tabir ettiğimiz seyredişi zevkli ve kendini seyrettiren bir iş.
2 Comments:
Ben her ne kadar reklamcılık camiasından gelmesem de kişisel fikrim evet reklam kendini seyrettiriyor ve belirli kriterlere göre başarılı.Ancak hedef müşteriye ne kadar hitap ediyor? Neticede havacılık sektöründe çalışan biri olarak uçak alımları havayolları ve hatta bizim ülkemizde de olduğu gibi hükümetler seviyesinde karar verilen ihaleler. Yolcu konforu tabiki kriterler arasındadır ancak henüz yolcularımız "x" uçağını isityor diye bir tip tercih edildiği pek görülmemiştir. Benim algıladığım bu reklamda hedef kitle yolcular alınmış ama maalesef karar vericeler onlar değil ama evet başarılı bi uygulama. Bu arada yolcunun etkisi bazen olmuyor değil; örnek ülkemizde pervaneli uçaklar güvensiz olarak algılandığından tercih edilmiyor,her ne kadar ekonomileri kimi hatlarda jetlerden daha da iyi olsa da havayolları yolcu tepkilerini bilidğinden pervaneliye sıcak bakmıyorlar :) Ayşe
Saptamalar aslında doğru...Ancak...Gerek prodüksiyon maliyeti,gerek görselliği gerek dili ile zaten kendini tüketiciye beğendirmeye yönelik bir reklam, bir iş değil...Aynı şekilde hedefi havayollarındaki satın almacılar da değil. Tamamiyle prestij ve marka bilinirliği,marka farkındalığını kuvvetlendirmeye yönelik, jargon olarak "imaj reklamı" diye tabir ettiğimiz seyredişi zevkli ve kendini seyrettiren bir iş.
Yorum Gönder
<< Home