Cola Turka Hep Beraber
Cola Turka, şimdi yepyeni bir imaj kampanyasıyla tüketicisinin karşısına çıkıyor. Cola Turka, tüketicisiyle kurduğu samimi bağı daha da kuvvetlendirerek, “Hep beraber” diyor.
Kampanya; Türk insanın en belirgin özelliği olan birlikte yaşama kültürü ve paylaşmaya verdiği önem üzerine kurulu. Aslında her şey, imaj filmindeki “Hep beraber” müziğinin sözlerinde saklı: Biz hayatı paylaşmaya bayılırız... Beraber yürürüz, beraber ıslanırız. Hapşırınca bile hep beraber yaşarız. Aynı anda coşarız. Aynı anda susarız. Aynı şeye güleriz, aynı şeye ağlarız. Aynı şarkıyı söyler, aynı dansı yaparız. Aynı topa koşarız. Aynı yola saparız. Aynı anda kazanır, hep beraber kutlarız. Aynı anda oturur, zengin kalkışı yaparız. Aynı anda konuşur, aynı anda susarız. Peki susayınca ne yaparız?... Cola Turka açarız, hep beraber... Yalnızlıktan hoşlanmayız... Hayatı paylaşırız... Bir araya gelince… Hep beraber Cola Cola Turka açarız. Cola Turka içeriz.
Filmdeki şarkının sözlerine bir simiti paylaşan gençlerin, düğünde hep birlikte dans edenlerin, kalabalık sofraların görüntüleri eşlik ediyor. Cola Turka, Türk insanına özgü bu paylaşılan anların neşesi, eğlencesi ve ayrılmaz bir parçası olarak sahne alıyor. “Peki susayınca ne yaparız?” sorusunun cevabı olarak karşımıza çıkıyor.
Filmin çekimleri 4 farklı mekanda 3 gün sürdü. Yaklaşık 100’ü aşkın kişi filmde oynadı. Filmin sensory shotları Amerika’da gerçekleşti. Filmin yönetmenliğini Bahadır Karataş, müziklerini Ömer Ahunbay yaptı.
Ayrıca Cola Turka’nın logosu ve ambalaj tasarımı da yenilendi. Bu aşamada ödüllü film afişleriyle dünyaca ün kazanan tasarımcı Emrah Yücel’le çalışıldı. Eski logo ve tasarımlar; uzun ve yoğun bir çalışma sürecinden sonra; modern, dinamik ve serinlik hissi veren detaylarla geliştirildi.
Ajansı: Grey Worldwide • Yaratıcı Yönetmen: Tevfik Şems Naipoğlu • Yaratıcı Grup: Anita Oğurlu, Banu Kiremitçi, Can Güven, Özlem Mutaf, Serdar Çalkaya • Müşteri İlişkileri Direktörü: Esra Köprülü • Müşteri İlişkileri: Didem Erdem, Ceylan Ataman • Prodüksiyon Şirketi: Filmpark • Post Prodüksiyon: Sinefekt • Yönetmen: Bahadır Karataş • Ajans Prodüksiyonu: Mert Bilen, Selim İpek. • Medya Planlama: All Media • Müzik: Jingle House - Ömer Ahunbay
(Bilgi için Grey'den Ufuk Kayrak'a teşekkürler.)
3 Comments:
Sonuçta da - zaten markadan iyice soğumuş olan - biz tüketicileri - daha da soğutmayı başardılar.
Eminim Emrah Yücel iyi birşey yapmak istemiştir ancak önünde Ülker gibi bir firma olunca en iyisi bu olmuş.
Beklesinler daha okumuş Türk insani daha böyle numaraları yutacak mı? Bence CNBC-E'ye boşuna para akıtıyorlar.
Ya hiç olmamış. Külliyen. Hem kampanya olmamış, hem logo vs. Neden? Çünkü Cola Turka bir tepkinin sembolüydü. Orada kalabilir miydi? Kalsa kalırdı. Nedeni bilinmez o alandan vazgeçilmek istendi. Mantıksızca. Şimdi, kızılcık şurubu, çay veya ayran gibi milli içecek olmaya çalışıyor. Olamaz. Buna ne geçmişi, ne de muhteviyatı müsait. Marka henüz o kadar derinlere nüfuz etmedi. Üstelik ürün o kadar kaliteli de değil. Sivriliğinden vazgeçildikçe, köşeleri yuvarlandıkça markanın karakteri de zayıflıyor. Yakin bir gelecekte Cola Turka Yedigün gibi Fanta gibi ne idüğü belirsiz bir meşrubata dönüşecek. Tıpkı onlar gibi kimliksiz, tıpkı onlar gibi renksiz ve farksız. Bunu biri ilgililere anlatsın.
Üstüne bir de Hababam Sınıfı var filmde. Neden? Yaşayan Ölülerin Dönüşü gibi bir şey olmuş... Neden Hababam Sınıfı var? Çünkü seviliyor. Çünkü milli bir sembol. Böylesine plastik, uyduruk bir birleştirme pardon yapıştırma olabilir mi? Ne alakası var? Bu ürünün çıktığını bile göremeden ölmüş insanların bu markanın sembolü olacağına emin miyiz? Öyleysek delirmiş filan olmalıyız.
Yani tutulur bir tarafı yok. Satışlar kimin haklı olduğunu kanıtlayacaktır elbette.
Logoya gelince bu yeni logo modern mi bilinmez ama şu kesin ki bu logo markanın adı gibi Türk filan değil... Yıldızıyla bir temiz Rus veya Çinli olmuş. Ama Türk değil. Emrah Yücel'e çalıştırmak hata. Çünkü o bir afişçi, logo tasarımcısı değil. İkisi arasında dünya kadar fark var.
Her maddesi yanlış bir çözüm listesi güzelce paketlenip reklamverene sunulmuş gibi görünüyor. İkna kabiliyeti, bağlama çekme yeteneği yüksek insanlar bazen sadece göz boyayabiliyor ve yıkıcı sonuçlara neden olabiliyor. Bekleyip görelim.
Yahu arkadaslar, bizim en güzel bir özelligimiz bu reklam filminde islenmemis. Yazik deyiverdim. Bu özelligimiz, birimiz bir seyi basardiginda yerden yere vurmak icin elimizden geleni ardimiza koymamamizdir. Reklami begenmeyen arkadaslar, Ülker'e mi karsiniz? Politik olarak firma yada firma sahibin kisisel dünya görünüsüne karsi bir düsünceniz mi var? Cocacola bagimlisi misiniz? Neden bu hiddet? Reklami yapan dünyaca ünlü ödüllü bir Türk reklamci, basaridan basariya kosmus, bu basarilarini bedavadan almamis. Reklami oynayan 100ü askin kisi, bunlarin hepsi saf diyelim para ugruna hersey yaparlar diyelim. Hababam sinifi bizim bir idolümüz, bizim duygusal olarak beraberligimizi acik acik olarak ortaya koyan bir film, ki bu filimde sahneleri kullanmak icin mutlaka izin alinmistir. Izni verende sokaktaki evsiz barksiz biri degil herhalde; son olarakda bu film icin uzun süre arastirma yapilmis, sorulmus denenmis. Bunlarin hepsi bir yana, insanlari kücümsemek icin, ulasamadigin basa tas at misali, negatif elestir. Amac elestiri olsun.
Bence cok ama cok güzel, insana Cola Turka icirtecek, beni, bizi, yani Türk halkini tüm sahip oldugu duygusal özzeliklerini ortaya döken harikulade bir eser. Eser diyorum, cünkü "reklam" dendiginde insan "amaaan bosver ne varki 45 saniye hoppidik hoppidik sonra gec git" diyor. O yüzden bu bir esert hatta saheser.
Herkese tesekkürler bizlere böyle bir reklam filmi sundugunuz icin.
selamlar
ibektasch@yahoo.de
Yorum Gönder
<< Home