Sanırım bu çok yeni bir haber ya da ben geç yazıyorum. Cola Turka da logosunu ve ambalaj tasarımlarını değiştirmiş. Ayrıca sitesinde ekranda rastlamadığım reklamları da var. Buradan. (Ayrıca Sprite da yenilenmiş ve kendine yeni bir logo seçmiş. O da burada.)
Cola Turka, tam bir “follower” stratejisi izliyor, ama yazık ki “follow” da edemiyor.
Lansmanda ciddi iki sorunları vardı. Biri ambalaj, şimdi bunun için bir şeyler yapmışlar. İkincisi ise, hamasi bir espri üzerine kurguladıkları yaklaşımda içecek yoktu. Hatırlarsın, “pack-shot”larda bir kola kutusu açılıyor, pıst diye tükürük gibi bir kola gazı pıstlıyordu.
Bunun üzerine CocaCola öyle bir strateji izledi ki, ciddi de bir medya planmamasıyla dosta düşmana kola nedir, serinlik nedir, cam ve buzun tokuşma tınısı nedir gösterdi. Acayip bir şekilde ezdi yani.
Şimdi sitede gördüğüm filmle güya ColaTurka bu ezikliğini de gidermeye çalışıyor, ama şişeden akan kola değil sanki motor yağı... Olmuyor nedense!
Ülker’in belki de en büyük stratejik hatalarından biri ColaTurka’dır. Birçok kategoride pazar lideri olan Ülker, lider olması asla mümkün olmayan bir kategoriye bilinçsizce bir dalış yaptı.
ColaTurka’nın taşlar yerine oturduğunda pazardaki yeri üçüncülüktür. (Şu anda da öyle galiba.) Para mı kazanıyor, elbette! Ne kaybediyor, çok şey. Belki de Ülker logosunu benim ileri sürdüğüm gerekçeler yüzünden değil de, bu yüzden çıkardılar ambalajın üstünden. Belki de elden çırakacaklar ha, ne dersin?
2 Comments:
Ülker’de “akıl” galiba hakim olmaya başladı!
Bırak tasarımı, işçiliği bile zayıf ilk ambalaj ve logodan sonra bu zemzem suyunda yıkanmış gibi tabii. Ama yine de...
Daha radikal değişiklik ne, farkettin mi? Ülker logosu kullanılmamış. Akıllanma konusuna bu yüzden temas ettim.
http://selimtuncer.blogspot.com/2005/12/tepsi-marka-ya-da-markalar-tepsisi.html
Cola Turka, tam bir “follower” stratejisi izliyor, ama yazık ki “follow” da edemiyor.
Lansmanda ciddi iki sorunları vardı. Biri ambalaj, şimdi bunun için bir şeyler yapmışlar. İkincisi ise, hamasi bir espri üzerine kurguladıkları yaklaşımda içecek yoktu. Hatırlarsın, “pack-shot”larda bir kola kutusu açılıyor, pıst diye tükürük gibi bir kola gazı pıstlıyordu.
Bunun üzerine CocaCola öyle bir strateji izledi ki, ciddi de bir medya planmamasıyla dosta düşmana kola nedir, serinlik nedir, cam ve buzun tokuşma tınısı nedir gösterdi. Acayip bir şekilde ezdi yani.
Şimdi sitede gördüğüm filmle güya ColaTurka bu ezikliğini de gidermeye çalışıyor, ama şişeden akan kola değil sanki motor yağı... Olmuyor nedense!
Ülker’in belki de en büyük stratejik hatalarından biri ColaTurka’dır. Birçok kategoride pazar lideri olan Ülker, lider olması asla mümkün olmayan bir kategoriye bilinçsizce bir dalış yaptı.
ColaTurka’nın taşlar yerine oturduğunda pazardaki yeri üçüncülüktür. (Şu anda da öyle galiba.) Para mı kazanıyor, elbette! Ne kaybediyor, çok şey. Belki de Ülker logosunu benim ileri sürdüğüm gerekçeler yüzünden değil de, bu yüzden çıkardılar ambalajın üstünden. Belki de elden çırakacaklar ha, ne dersin?
Yarın bloğumda değineyim.
yenisinin daha iyi olması gerekiyor... ama malesef her zaman öyle olmuyor... bunun gibi
Yorum Gönder
<< Home