Markalı markalar...
Bizim memlekette geri çevrilen önerilerden biridir bu. “Hadi gelin falanca markayla işbirliği yapalım” dersiniz, anında “olmaz, bizim markanın önüne geçer, olmaz, olmaz, olmaz...” derler. Halbuki doğru bir birliktelik markalara neler katıyor neler, hem de en iyinin en iyisini isteyen talepkar müşterileri de mesut bahtiyar ediyor. Örnekleri görelim;
NIKE+I-POD; Nike koşu ayakkabılarına yerleştirilen bir parça ve yine I-POD’lara yerleştirilen bir chip sayesinde bu iki ürünün birbirleri ile konuşması sağlanmış. Koşu yapan eleman ne kadar koşmuş, kaç kalori yakmış vb. bilgiler I-POD’un hem ekranında beliriyor hem sesli olarak dinlenebiliyor. Bu arada zaten I-POD ile proje yapmayan kalmadı, otomobilcilerden ayakkabıcılara, moda markalarından mücevhercilere kadar herkes I-POD’u markalarının yanında taşıyor.
PUMA+MINI; Birlikte PUMA MINI COOPER S’i yarattılar. PUMA’nın üretimi olan ve hava akımı sağlayan rahat ayakkabı teknolojisini MINI’nin koltuklarında kullandılar. MINI Frankfurt’ta yapılan resmi lansman sonrasında uluslararası tanıtım turuna çıkacak, bu tur esnasında PUMA’nın Londra, New York, Milan ve San Fransisco gibi şehirlerdeki önemli mağazalarına da uğrayarak modeli tanıtacak.
AUDI+BOSE+RICARO; Audi TT Coupe modeli Bose müzik sistemi ve Ricaro uçak koltuk sistemleriyle satılıyor.
PHILIPS+UNILEVER; Birlikte “Perfective” (Perfect and Active) modelini yarattılar. Tüketicilerin beklentisi; sonucu mükemmel ütü, Proje; Philips ütülere yerleştirilen özel bir konteyner ve bu konteynerde yer alan Unilever'in anti-kırışıklık likidi. Ütü üzerindeki buton likidi giysinin üzerine spreylemenizi sağlıyor, ütü de aktive ediyor. Sonuç; Mükemmel.
Örnekler saymakla bitmez, sonuçlar şahane.
Kaynak: trendwatching.com
NIKE+I-POD; Nike koşu ayakkabılarına yerleştirilen bir parça ve yine I-POD’lara yerleştirilen bir chip sayesinde bu iki ürünün birbirleri ile konuşması sağlanmış. Koşu yapan eleman ne kadar koşmuş, kaç kalori yakmış vb. bilgiler I-POD’un hem ekranında beliriyor hem sesli olarak dinlenebiliyor. Bu arada zaten I-POD ile proje yapmayan kalmadı, otomobilcilerden ayakkabıcılara, moda markalarından mücevhercilere kadar herkes I-POD’u markalarının yanında taşıyor.
PUMA+MINI; Birlikte PUMA MINI COOPER S’i yarattılar. PUMA’nın üretimi olan ve hava akımı sağlayan rahat ayakkabı teknolojisini MINI’nin koltuklarında kullandılar. MINI Frankfurt’ta yapılan resmi lansman sonrasında uluslararası tanıtım turuna çıkacak, bu tur esnasında PUMA’nın Londra, New York, Milan ve San Fransisco gibi şehirlerdeki önemli mağazalarına da uğrayarak modeli tanıtacak.
AUDI+BOSE+RICARO; Audi TT Coupe modeli Bose müzik sistemi ve Ricaro uçak koltuk sistemleriyle satılıyor.
PHILIPS+UNILEVER; Birlikte “Perfective” (Perfect and Active) modelini yarattılar. Tüketicilerin beklentisi; sonucu mükemmel ütü, Proje; Philips ütülere yerleştirilen özel bir konteyner ve bu konteynerde yer alan Unilever'in anti-kırışıklık likidi. Ütü üzerindeki buton likidi giysinin üzerine spreylemenizi sağlıyor, ütü de aktive ediyor. Sonuç; Mükemmel.
Örnekler saymakla bitmez, sonuçlar şahane.
Kaynak: trendwatching.com
1 Comments:
Renault 19 ve Beymen-Club özel bir versiyon yapmıştı, ben de hatırladım şimdi. Sadece koyu yeşil renkte ve özel bir döşeme kumaşıyla geliyordu otomobil. Dışında da Beymen Club logosu duruyordu bir yerlerde. Peugeot'nun 106 modeliyle Quicksilver markasını katıştırarak yaptığı başarılı işbirliği iyi bir örnekti. Renault 19 gibi C segmenti bir otomobille gayet üst sınıf bir hazır giyim markası olan Beymen Club'ı yan yana koyunca, bu çalışma Renault 19'u yukarı taşımaktan çok Beymen Club'ı aşağı çekmişti bence.
Yorum Gönder
<< Home