Sonradan aklıma geldi. CNN International'ın yeni kurumsalında (ve tabii ki CNN Türk'te de) böyle bir bant var mı? Yeni kurumsalda Hemen ekranın solunda (burada sağında olması gereken), siyah bir kutucuk ve hemen onun üstünde haber başlığı bulunur. Son dakika haberlerinde ise alttaki linkte de görüldüğü gibi altta solda siyah bir bant, üstünde başlık, onun yanında da açıklama cümlesi vardır. Acaba bunu yaparlarken eski kurumsalı mı hesaba katmışlar, yoksa ben mi yanılıyorum? http://static.flickr.com/61/193320765_d5917c56aa.jpg?v=0
Kurumsalı murumsalı bilmem... Bildiğim tek şey şimdiye kadar Türkiye'de yapılmış en güzel televizyon kanalı reklamı olduğu bunların... Fikir süper, çekim süper. Kıskandım.
Galiba CNN Turk'ün ekran görüntüsü, CNN International'dan daha farklı... İlanlar CNN Türk'ün ekran görüntüsüne göre hazırlanmış. Çok yaratıcı bir kampanya. Daha önce hiç buna benzeyen bir kampanya görmemiştim.
benim gordugum tek hata normalde TV nin izlendigi taraftan baktıgınız zaman CNN Turk logosunun SOL ustte oldugudur ancak iç taraftan baktıgınızda bu sağ tarafta gözükmesi lazımdır? Yani burada alttaki son dakika yazısı soldan sağa doğru 180 derece horizontal bir dönüş yapmışken logo sadece kendi etrafında ters çevrilmiş?
Yada logunun yerini değiştirmenin algı kaybına neden olacağı düşünülmüş ve bilerek öyle yapılmış.
isler gercekten guzel... bu yaklasim cok dusunulur, ama bu kadar yaratici uygulamayi herkes basaramaz... odul bakimnidan kipkirmizi garanti (dogan grubu etkisi), kristal garanti, uluslarasinda da birseyler gelir..
gelelim asil mevzuya, bu isi yapan cocugun o kadar cok sabikasi var ki, umarim bu isin altindan da bir cebellezi durum cikmaz... çikarsa ne olur, hicbirsey olmaz o da ayri konu..
Sabıkadan kasıt uluslarası karatta yaratıcı iş yapmak ve Türk reklamcılığının sesini dünyada duyurmaksa evet bu işleri yapan arkadaşların sabıkası epey kabarık(!) Hatta yanlarına yaklaşabilen bile çıkmadı henüz. Gerisi, siz, biz, hepimiz -buna en büyük reklamcı büyüklerimiz de dahildir- biraz yerleri süpürüyoruz yıllardır. Bu bakımdan pek de genç olmayan bir sanat yönetmeni olarak kendilerine büyük hayranlık duyduğumu gizlemeyeceğim. Bence DDB&Co. memleketimizin en yaratıcı ajanslarından biri olma yolunda hızla ilerliyor. Eleman arıyorlar mıdır acaba?
"Yok canım CNN Türk'te logo sol üstte. Ters çevirince de sol üstte kalıyor. Reklamlarda doğru yapılmış."
Eğer sol üstte ise tersten sağ üstte ters olarak görmemiz gerekir çünkü dikkat edersen yazı 180 derece çevrilmiş ekransal olarak yani. logo ise sadece kendi etrafında döndürülmüş ama bilinçli olabilir diyorum
Yaratıcı iş yapmakla çalıntıya varan esinlenmeyi karıştırmamak gerekiyor.Bu reklamların aynısının daha önce bir gazete reklamı için yapıldığını söyleyebilirim.O yüzden kendinize hayran olacak özgün birilerini bulun.
Aa! Çok merak ettim. 3-4 senedir dünyada olup biteni takip eder, yapılan reklamları izlerim ama henüz buna benzer bir kampanya görmedim... Şu sözünü ettiğin reklamın linkini versen de biz de görsek... Madem o kadar eminsin... Linki vermezsen senin sadece hafızası kötü biri olduğunu değil kıskanç ve çamur atmaya çalışan bir vasat reklamcı olduğunu da düşüneceğim. Yiğidi öldür ama hakkını yeme demişler. Bakalım sen ne kadar dürüstsün?
Saçmalamayın abi... adamlar ne güzel iş yapmışlar... Derdiniz ne sizin? Burayı haset üretme mekanınına çevirdiniz iki dakikada... Madem bu kadar önemsiyorsunuz işinizi bunlarla vakit harcamayın oturun daha iyisini yapın.
Yemin ederim bu fikir benimde aklıma gelmişti ama bu reklamlar muhteşem olmuş. Genel olarak cnn reklamlarını beğeniyorum gazetelerde yayınlanan başlıklı ilanlarıda beğeniyorum aynı ajans mı yapmış bilmiyorum ama tenis yayını ilanının başlığı hala aklımda "Rooney yok, Schevcenko yok, Messi yok, Beckham yok... Kim izler Dünya Kupası'nı?" Süper bir nokta yakalanmıştı...
Madem bu kadar istek geldi o zaman "tam zamanı" diyerek, ince ama kalın çizgiyi, "bakıpta gören gözlerin" huzuruna çıkarıyorum http://rampurple.com/blog/category/ads/ ....(Agency: TBWA, Germany )
Yabancı bir benzerini hatırlıyorum demiştim. Emin olmasaydım söylemezdim. Sonuçta, ne ajansı ne de reklamı hazırlayanı tanırım. Kimseye hasetimde olamaz. Olsaydı en çok reklamcıların işine yarayan blogumu yazmazdım. Yüzlerce reklam gören biri olarak, fotoğrafik hafızama güzevenirim. Ve Adsoftheworld'te gördüğümü hatırladım. İşte benzer reklam bu adreste:
Ben Marketing Post'u severek takip ederim. Genelde yazdıklarını zevkle okur ve yorumlarında sana katılırım. Ama bu kez sana katılamadım.
Verdiğin linke baktım, benzerlik iddian yersiz... İki kampanyanın da mesajı 'erken haber vermek' Bu çok normal. Zaten tarafsızlık ve erken haber verebilmek tüm haber kanallarının ve gazetelerin sahiplendiği noktalar kabul edersin. (Üstelik gönderdiğin gazete reklamı bir gazete için yanlış bir reklam. Bunu birazdan sana açıklayacağım.)
Dediğim gibi tarafsızlık ve ilk haber veren medya kuruluşu olma vaadleri, tıpkı otomobil firmalarının güvenlik veya sürüş keyfi vaadleri gibi çok kesin pazar gerçekleridir. Ve hemen hemen her haber kaynağı bu vaadlerde bulunmuştur tarih boyunca. Çok normaldir. Eğer senin bakış açınla düşünürsek, iki farklı otomobil firmasının 'sürüş keyfi' veya 'güvenlik' vaadinde bulunan reklamlar da yapması mümkün olmaz. Çünkü sana göre ikisinin de vaadi aynıdır. Bu yanlış bir düşünce yapısı, yani senin düşünüş biçimin yanlış... eminim sen de bana şimdi veya sonra hak verirsin.
Şimdi işlerin özeline indiğimizde, iki fikrin çıkış noktasının ve vardığı noktanın birbirinden tamamen farklı olduğunu da görüyoruz. En kabasından birinde televizyonun içinden olaya bakılıyorsun, diğerinde sonsuz fotoğraf esprisi kullanılmış. Yapılan espriler de, tasarımlar da, sloganlar da tamamen birbirinden farklı. Yani bu iki kampanyayı birbirine benzetmek mümkün değil.
Peki bu iki reklamdan hangisi daha doğru? Gazeteler doğaları gereği dünkü haberleri bize ulaştırırlar. Akşam basılır, sabah bayide olurlar. Bu yüzden haberi aldığın anda olayın olması mümkün değildir. Ancak televizyon kanallarının naklen yayın yapabilme, 24 saat sürekli güncellenen haber verebilme gibi üstünlükleri de vardır. Bu bakımdan 'ilk bilme' vaadi bir televizyon kanalı için çok daha doğrudur. Senin verdiğin örnekteki reklamın bu bakımdan bir mantık hatası içerdiği ortada. Çünkü bu iddia fizik kurallarına aykırı. Oysa CNN reklamlarında bu mantık hatası yok. Diğer bir ifadeyle, güzel olduğu kadar doğru da bir reklam CNN kampanyası. Senin gönderdiğin gazete örneği de işte bu yüzden yanlış bir reklam.
Bitmedi. Diğer taraftan bu kampanya CNN International'ın yıllardır kullandığı 'Be the first to know" yani "İlk bilen söz olun" konumlamasına cuk oturmuş... Yani kampanyanın çıkış noktası, ilham kaynağı apaçık CNN'in kendi sloganı... Çıkış noktasını başka yerlerde aramaya hiç gerek yok.
Reklam eleştirirken, üzerine emek harcanmış iyi işler hakkında analiz yaparken, tartarken bu kadar etraflıca düşünemiyorsan veya düşünmek istemiyorsan, ne olur düşüncelerini bizlerle paylaşma. Bizi yanlış yönlendirme. Kendi payıma bundan sonra senin blog'unu takip etmemeye karar verdim. Son derece yüzeysel bakıyorsun olaylara çünkü. Ve yönlendirmelerinin yanlış ve yanlı olma ihtimali çok yüksek. Üzgünüm.
Bu kampanya hakkında da son bir şey söylemek istiyorum, bana göre CNN kampanyası belki de bu yılın en başarılı kampayalarından biri gibi görünüyor. Hem doğruluğu, hem güzelliği, hem de CNN'e uygunluğu bakımından. (Bakalım önümüzdeki aylarda daha işler çıkacak mı karşımıza) Yapanların önünde saygıyla eğiliyorum... Üstelik Türkiye'de yapılmış olması da ayrı bir seviniyorum. Keşke de böyle işler daha çok yapılsa biz de daha çok kampanyayı alkışlasak. Ancak çok az çıkıyor bu kalitede işler. Onları da beğenmemek gibi bir burnu büyüklük yapıyoruz. Ayıp ediyoruz. Üstelik kendimizi küçük düşürdüğümüzle kalıyoruz...
Buradan, benden, emeği geçen herkese kocaman bir BRAVO!
Öncelikle fikirlerinin okunup dikkate alınmasını istiyorsan adını yazman gerekiyor Anonymous. Haklı ya da haksız olabilirsin, bu tartışılır ama ismini yazmadığın için söylediklerini ciddiye almıyorum
Blogumu takip edip etmemeni ise pek önemsemiyorum ama korkarım ki hiç takip etmemişsin. Etseydin bu kadar çok şey kaybetmemiş olurdun.
Ben de altından hakikaten benzer bir iş çıkacak sanmıştım... Ne alakası var gerçekten? Bence CNN reklamları gayet orijinal çok pardon. Cengizhan arkadaşımızın başka bir amacı var ama bize karanlık anlaşılan.
Verilen linke bakınca ben de CNN reklamının gayet orjinal olduğuna kanaat getirdim... Kampanyayı çok başarılı bulduğum için benzerinin de çıkmaması da beni ne yalan söyleyeyim mutlu etti... Başından beri görüyorum ki burada bazı arkadaşlar benzerlik örnekleri bulmak için yanıp tutuşuyor... Hatta burada yapmaya çalıştıkları gibi bu konuda saçmalama sınırlarını zorlamaya hazırlar. Ben de onları biraz rahatlatmak amacıyla birkaç gerçek benzerlik örneği vereyim rahatlasınlar dedim. Buyursunlar efendim...
Beko multimedya dünyası ve Fortis reklamları için:
Adam sinirlenseydi sizin gibi 20 tane yorum yazardı ve 20 si de korkaklığın bir alameti olarak isimsiz olurdu.
Yamulan ve tangur tungur sesler çıkaran siz Anonimlersiniz. O ise iki yorum yazmış ve benzerlikten söz etmiş sadece. "fikir aynı" demiş, aynısını upuzun yorumu yazan Anonim de söylemiş. Ee Cengizhana hem katılıyorsunuz hem de karşı çıkıyorsunuz. Yamulurken kafanızı biryerlere mi vurdunuz acaba, söylediklerinizi fark edemiyorsunuz.
adam diyor ki ben "Anonim" yazılan yoruma cevap vermem. İnsanın cevap verebilmesi için karşılığında bir kişilik olması gerekiyor! Kim yorum yazan? Belli değil ki! Kim ismini gizler biliyor musunuz?
Korkaklar gizler. Fikrime gelince. Benzerlik ve fikir aynı. Yani reklamcılık sektöründeki herkese"bakmasını ve görmesini bilene" fikir orijinal değil havası veriyor. Ama belki de benzerlik sadece tesadüf. Olur mu olur. CNN'in işi daha yaratıcı. Zaten Cengizhan da benzerlikten söz etmiş başka bir şey dememiş. Ama anonim yazmayacak kadar cesurmuş. "haklı ya da haksız olabirsiniz, bu tartışılır" demiş. Ama "isimlerinizi yazmak kaydıyla" demiş.
Adamın karanlık amacı varmış :) Zaten benzerlik linkini ilk o yollamamış ki. ilk linki yollayan da sizden, yani Anonim.
Anonimler, etik nedir bilir misiniz siz? Anonim ve kişilik yoksunu olarak kendinizi ifade etmeye ne zamana kadar devam edeceksiniz merak ediyorum. Demek o kadar çok korkuyorsunuz kim olduğunuzu söylemeye.Sorun reklam değil, sorun sizin kişiliksiz davranış şekliniz.
Yazdıkça batıyorsun ne diyeyim sana Anonim. Daha yazacaksın biliyorum, daha çok gocunacakasın. Ama ne demişler. Yarası olan gocunur.
Arada şuraya da bakabilirsiniz, belki onlar için de yazacağınız bir şeyler vardır. Enerjinizin bir kısmını da orada değerlendirin :)
Kristal Elma yazısı gibi saçma bir durum ortaya çıkmış yine. Cengizhan sadece fikrini söylemiş ama yine anonimler karşı saldırıya geçmişler resmen. O yüzden bundan sonraki yorumlar için moderator özelliği ekledim. Gelecek anonymous yorumlar silinecektir. İyi çalışmalar.
Merhaba ben bu kampanyanin fikrini fotografa donusturen adamim...
yaw elimizden geleni yaptik... e bu kadar acimasiz olmayin hem onca harcanan emege hemde bir birinize...
ben fotografciyim bana dusmez yorum yapmasi siz reklamcilarin yaninda ama sanki gazete fikrine gore sevgili ali bati ve karpat in fikri cok dahice ve benden talep ettikleri cozum bicimide bence dogru bir yontem....
30 Comments:
Sonradan aklıma geldi.
CNN International'ın yeni kurumsalında (ve tabii ki CNN Türk'te de) böyle bir bant var mı? Yeni kurumsalda Hemen ekranın solunda (burada sağında olması gereken), siyah bir kutucuk ve hemen onun üstünde haber başlığı bulunur. Son dakika haberlerinde ise alttaki linkte de görüldüğü gibi altta solda siyah bir bant, üstünde başlık, onun yanında da açıklama cümlesi vardır. Acaba bunu yaparlarken eski kurumsalı mı hesaba katmışlar, yoksa ben mi yanılıyorum?
http://static.flickr.com/61/193320765_d5917c56aa.jpg?v=0
Kurumsalı murumsalı bilmem... Bildiğim tek şey şimdiye kadar Türkiye'de yapılmış en güzel televizyon kanalı reklamı olduğu bunların... Fikir süper, çekim süper. Kıskandım.
Zuhal Aral (zuhal_aral@hotmail.com)
Kesinlikle gördüğümen iyi Türk tv reklamı, ama yabancı bir benzerini gördüğümü hatırlıyorum. Bulursam adresini yollarım.
Galiba CNN Turk'ün ekran görüntüsü, CNN International'dan daha farklı... İlanlar CNN Türk'ün ekran görüntüsüne göre hazırlanmış. Çok yaratıcı bir kampanya. Daha önce hiç buna benzeyen bir kampanya görmemiştim.
benim gordugum tek hata normalde TV nin izlendigi taraftan baktıgınız zaman CNN Turk logosunun SOL ustte oldugudur ancak iç taraftan baktıgınızda bu sağ tarafta gözükmesi lazımdır? Yani burada alttaki son dakika yazısı soldan sağa doğru 180 derece horizontal bir dönüş yapmışken logo sadece kendi etrafında ters çevrilmiş?
Yada logunun yerini değiştirmenin algı kaybına neden olacağı düşünülmüş ve bilerek öyle yapılmış.
Yok canım CNN Türk'te logo sol üstte. Ters çevirince de sol üstte kalıyor. Reklamlarda doğru yapılmış.
isler gercekten guzel...
bu yaklasim cok dusunulur, ama bu kadar yaratici uygulamayi herkes basaramaz... odul bakimnidan kipkirmizi garanti (dogan grubu etkisi), kristal garanti, uluslarasinda da birseyler gelir..
gelelim asil mevzuya, bu isi yapan cocugun o kadar cok sabikasi var ki, umarim bu isin altindan da bir cebellezi durum cikmaz...
çikarsa ne olur, hicbirsey olmaz o da ayri konu..
imza
adini vermek istemeyen bir izleyici
Sabıkadan kasıt uluslarası karatta yaratıcı iş yapmak ve Türk reklamcılığının sesini dünyada duyurmaksa evet bu işleri yapan arkadaşların sabıkası epey kabarık(!) Hatta yanlarına yaklaşabilen bile çıkmadı henüz. Gerisi, siz, biz, hepimiz -buna en büyük reklamcı büyüklerimiz de dahildir- biraz yerleri süpürüyoruz yıllardır. Bu bakımdan pek de genç olmayan bir sanat yönetmeni olarak kendilerine büyük hayranlık duyduğumu gizlemeyeceğim. Bence DDB&Co. memleketimizin en yaratıcı ajanslarından biri olma yolunda hızla ilerliyor. Eleman arıyorlar mıdır acaba?
"Yok canım CNN Türk'te logo sol üstte. Ters çevirince de sol üstte kalıyor. Reklamlarda doğru yapılmış."
Eğer sol üstte ise tersten sağ üstte ters olarak görmemiz gerekir çünkü dikkat edersen yazı 180 derece çevrilmiş ekransal olarak yani. logo ise sadece kendi etrafında döndürülmüş ama bilinçli olabilir diyorum
Yaratıcı iş yapmakla çalıntıya varan esinlenmeyi karıştırmamak gerekiyor.Bu reklamların aynısının daha önce bir gazete reklamı için yapıldığını söyleyebilirim.O yüzden kendinize hayran olacak özgün birilerini bulun.
Aa! Çok merak ettim. 3-4 senedir dünyada olup biteni takip eder, yapılan reklamları izlerim ama henüz buna benzer bir kampanya görmedim... Şu sözünü ettiğin reklamın linkini versen de biz de görsek... Madem o kadar eminsin... Linki vermezsen senin sadece hafızası kötü biri olduğunu değil kıskanç ve çamur atmaya çalışan bir vasat reklamcı olduğunu da düşüneceğim. Yiğidi öldür ama hakkını yeme demişler. Bakalım sen ne kadar dürüstsün?
Zuhal
Süper fikir!
Saçmalamayın abi... adamlar ne güzel iş yapmışlar... Derdiniz ne sizin? Burayı haset üretme mekanınına çevirdiniz iki dakikada... Madem bu kadar önemsiyorsunuz işinizi bunlarla vakit harcamayın oturun daha iyisini yapın.
valla bence de bu kampanya ödülleri silip süpürür. helali hoş olsun. güzel iş çünki...
Yemin ederim bu fikir benimde aklıma gelmişti ama bu reklamlar muhteşem olmuş. Genel olarak cnn reklamlarını beğeniyorum gazetelerde yayınlanan başlıklı ilanlarıda beğeniyorum aynı ajans mı yapmış bilmiyorum ama tenis yayını ilanının başlığı hala aklımda "Rooney yok, Schevcenko yok, Messi yok, Beckham yok... Kim izler Dünya Kupası'nı?" Süper bir nokta yakalanmıştı...
Madem bu kadar istek geldi o zaman "tam zamanı" diyerek, ince ama kalın çizgiyi, "bakıpta gören gözlerin" huzuruna çıkarıyorum http://rampurple.com/blog/category/ads/ ....(Agency: TBWA, Germany
)
Yabancı bir benzerini hatırlıyorum demiştim. Emin olmasaydım söylemezdim. Sonuçta, ne ajansı ne de reklamı hazırlayanı tanırım. Kimseye hasetimde olamaz. Olsaydı en çok reklamcıların işine yarayan blogumu yazmazdım. Yüzlerce reklam gören biri olarak, fotoğrafik hafızama güzevenirim. Ve Adsoftheworld'te gördüğümü hatırladım. İşte benzer reklam bu adreste:
http://adsoftheworld.com/media/print/bild_kidnapped
(Gerçi bir başka Anonymous da aynısını görmüş başka bir yerde)
Sonuç Biri gazete biri tv. ama fikir aynı.
"Daha önce hiç buna benzeyen bir kampanya görmemiştim." diyen ve ismini nedense(!) yazamayan Anonymous'a özellikle bakmasını tavsiye ederim!
Çok saçma... İki kampanyanın ne fikren, ne de görsel olarak birbiriyle alakası bile yok... Nasıl bir benzerlik gördünüz anlamadım...
o zaman biraz çalışmayabaşlasan iyi olacak aksi takdirde sen böyle
anlamamaya devam edeceksin:)
Sevgili Cengizhan,
Ben Marketing Post'u severek takip ederim. Genelde yazdıklarını zevkle okur ve yorumlarında sana katılırım. Ama bu kez sana katılamadım.
Verdiğin linke baktım, benzerlik iddian yersiz... İki kampanyanın da mesajı 'erken haber vermek' Bu çok normal. Zaten tarafsızlık ve erken haber verebilmek tüm haber kanallarının ve gazetelerin sahiplendiği noktalar kabul edersin. (Üstelik gönderdiğin gazete reklamı bir gazete için yanlış bir reklam. Bunu birazdan sana açıklayacağım.)
Dediğim gibi tarafsızlık ve ilk haber veren medya kuruluşu olma vaadleri, tıpkı otomobil firmalarının güvenlik veya sürüş keyfi vaadleri gibi çok kesin pazar gerçekleridir. Ve hemen hemen her haber kaynağı bu vaadlerde bulunmuştur tarih boyunca. Çok normaldir. Eğer senin bakış açınla düşünürsek, iki farklı otomobil firmasının 'sürüş keyfi' veya 'güvenlik' vaadinde bulunan reklamlar da yapması mümkün olmaz. Çünkü sana göre ikisinin de vaadi aynıdır. Bu yanlış bir düşünce yapısı, yani senin düşünüş biçimin yanlış... eminim sen de bana şimdi veya sonra hak verirsin.
Şimdi işlerin özeline indiğimizde, iki fikrin çıkış noktasının ve vardığı noktanın birbirinden tamamen farklı olduğunu da görüyoruz. En kabasından birinde televizyonun içinden olaya bakılıyorsun, diğerinde sonsuz fotoğraf esprisi kullanılmış. Yapılan espriler de, tasarımlar da, sloganlar da tamamen birbirinden farklı. Yani bu iki kampanyayı birbirine benzetmek mümkün değil.
Peki bu iki reklamdan hangisi daha doğru? Gazeteler doğaları gereği dünkü haberleri bize ulaştırırlar. Akşam basılır, sabah bayide olurlar. Bu yüzden haberi aldığın anda olayın olması mümkün değildir. Ancak televizyon kanallarının naklen yayın yapabilme, 24 saat sürekli güncellenen haber verebilme gibi üstünlükleri de vardır. Bu bakımdan 'ilk bilme' vaadi bir televizyon kanalı için çok daha doğrudur. Senin verdiğin örnekteki reklamın bu bakımdan bir mantık hatası içerdiği ortada. Çünkü bu iddia fizik kurallarına aykırı. Oysa CNN reklamlarında bu mantık hatası yok. Diğer bir ifadeyle, güzel olduğu kadar doğru da bir reklam CNN kampanyası. Senin gönderdiğin gazete örneği de işte bu yüzden yanlış bir reklam.
Bitmedi. Diğer taraftan bu kampanya CNN International'ın yıllardır kullandığı 'Be the first to know" yani "İlk bilen söz olun" konumlamasına cuk oturmuş... Yani kampanyanın çıkış noktası, ilham kaynağı apaçık CNN'in kendi sloganı... Çıkış noktasını başka yerlerde aramaya hiç gerek yok.
Reklam eleştirirken, üzerine emek harcanmış iyi işler hakkında analiz yaparken, tartarken bu kadar etraflıca düşünemiyorsan veya düşünmek istemiyorsan, ne olur düşüncelerini bizlerle paylaşma. Bizi yanlış yönlendirme.
Kendi payıma bundan sonra senin blog'unu takip etmemeye karar verdim. Son derece yüzeysel bakıyorsun olaylara çünkü. Ve yönlendirmelerinin yanlış ve yanlı olma ihtimali çok yüksek. Üzgünüm.
Bu kampanya hakkında da son bir şey söylemek istiyorum, bana göre CNN kampanyası belki de bu yılın en başarılı kampayalarından biri gibi görünüyor. Hem doğruluğu, hem güzelliği, hem de CNN'e uygunluğu bakımından. (Bakalım önümüzdeki aylarda daha işler çıkacak mı karşımıza)
Yapanların önünde saygıyla eğiliyorum... Üstelik Türkiye'de yapılmış olması da ayrı bir seviniyorum. Keşke de böyle işler daha çok yapılsa biz de daha çok kampanyayı alkışlasak. Ancak çok az çıkıyor bu kalitede işler. Onları da beğenmemek gibi bir burnu büyüklük yapıyoruz. Ayıp ediyoruz. Üstelik kendimizi küçük düşürdüğümüzle kalıyoruz...
Buradan, benden, emeği geçen herkese kocaman bir BRAVO!
Öncelikle fikirlerinin okunup dikkate alınmasını istiyorsan adını yazman gerekiyor Anonymous. Haklı ya da haksız olabilirsin, bu tartışılır ama ismini yazmadığın için söylediklerini ciddiye almıyorum
Blogumu takip edip etmemeni ise pek önemsemiyorum ama korkarım ki hiç takip etmemişsin. Etseydin bu kadar çok şey kaybetmemiş olurdun.
reklamlar da mantık aramak ya da gerçekliğe yakınlık ilk defa sizen duyuyorum! Bravo bir çığır açacaksınız...
Ben de altından hakikaten benzer bir iş çıkacak sanmıştım... Ne alakası var gerçekten? Bence CNN reklamları gayet orijinal çok pardon. Cengizhan arkadaşımızın başka bir amacı var ama bize karanlık anlaşılan.
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Bence de iddia yersizmiş. Artı CNN işi daha güzel. Çok sevgiler.
Verilen linke bakınca ben de CNN reklamının gayet orjinal olduğuna kanaat getirdim... Kampanyayı çok başarılı bulduğum için benzerinin de çıkmaması da beni ne yalan söyleyeyim mutlu etti... Başından beri görüyorum ki burada bazı arkadaşlar benzerlik örnekleri bulmak için yanıp tutuşuyor... Hatta burada yapmaya çalıştıkları gibi bu konuda saçmalama sınırlarını zorlamaya hazırlar. Ben de onları biraz rahatlatmak amacıyla birkaç gerçek benzerlik örneği vereyim rahatlasınlar dedim. Buyursunlar efendim...
Beko multimedya dünyası ve Fortis reklamları için:
http://www.bravia-advert.com/commercial/braviacommhigh.html
Akbank reklamı için:
http://gprime.net/video.php/bigad
İstikbal açık hava reklamı için:
http://ilef.ankara.edu.tr/reklam/yazi.php?yad=9983
Hem haksız olacaksınız, hem de güçlü öyle mi!
Adam sinirlenseydi sizin gibi 20 tane yorum yazardı ve 20 si de korkaklığın bir alameti olarak isimsiz olurdu.
Yamulan ve tangur tungur sesler çıkaran siz Anonimlersiniz. O ise iki yorum yazmış ve benzerlikten söz etmiş sadece. "fikir aynı" demiş, aynısını upuzun yorumu yazan Anonim de söylemiş. Ee Cengizhana hem katılıyorsunuz hem de karşı çıkıyorsunuz. Yamulurken kafanızı biryerlere mi vurdunuz acaba, söylediklerinizi fark edemiyorsunuz.
adam diyor ki ben "Anonim" yazılan yoruma cevap vermem. İnsanın cevap verebilmesi için karşılığında bir kişilik olması gerekiyor! Kim yorum yazan? Belli değil ki! Kim ismini gizler biliyor musunuz?
Korkaklar gizler.
Fikrime gelince. Benzerlik ve fikir aynı. Yani reklamcılık sektöründeki herkese"bakmasını ve görmesini bilene" fikir orijinal değil havası veriyor. Ama belki de benzerlik sadece tesadüf. Olur mu olur. CNN'in işi daha yaratıcı. Zaten Cengizhan da benzerlikten söz etmiş başka bir şey dememiş. Ama anonim yazmayacak kadar cesurmuş. "haklı ya da haksız olabirsiniz, bu tartışılır" demiş. Ama "isimlerinizi yazmak kaydıyla" demiş.
Adamın karanlık amacı varmış :) Zaten benzerlik linkini ilk o yollamamış ki. ilk linki yollayan da sizden, yani Anonim.
Anonimler, etik nedir bilir misiniz siz? Anonim ve kişilik yoksunu olarak kendinizi ifade etmeye ne zamana kadar devam edeceksiniz merak ediyorum. Demek o kadar çok korkuyorsunuz kim olduğunuzu söylemeye.Sorun reklam değil, sorun sizin kişiliksiz davranış şekliniz.
Yazdıkça batıyorsun ne diyeyim sana Anonim. Daha yazacaksın biliyorum, daha çok gocunacakasın. Ama ne demişler. Yarası olan gocunur.
Arada şuraya da bakabilirsiniz, belki onlar için de yazacağınız bir şeyler vardır. Enerjinizin bir kısmını da orada değerlendirin :)
http://www.coloribus.com/admirror/
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Kristal Elma yazısı gibi saçma bir durum ortaya çıkmış yine. Cengizhan sadece fikrini söylemiş ama yine anonimler karşı saldırıya geçmişler resmen. O yüzden bundan sonraki yorumlar için moderator özelliği ekledim. Gelecek anonymous yorumlar silinecektir.
İyi çalışmalar.
Merhaba
ben bu kampanyanin fikrini fotografa donusturen adamim...
yaw elimizden geleni yaptik...
e bu kadar acimasiz olmayin hem onca harcanan emege hemde bir birinize...
ben fotografciyim bana dusmez yorum yapmasi siz reklamcilarin yaninda ama sanki gazete fikrine gore sevgili ali bati ve karpat in fikri cok dahice ve benden talep ettikleri cozum bicimide bence dogru bir yontem....
amn ne olur kirmayin bir birinizi...
:)
Yorum Gönder
<< Home