Bir ilanın macerası!
İlk günden son güne kadar bir ilan ne gibi safhalardan geçer, buyrun görün.Aralardaki yorumlar, müşteri temsilcilerinin yaratıcı grup ile diyaloglarını yansıtır. İsteyen sesli olarak kendince tekrar edebilir.ÜRÜN: Victorinox(İsviçre çakısı)
**
“Ayyy, çok etkileyici, ama biraz daha açıklayıcı olabilir miyiz? Vermek istediğimiz mesajı kaçıranlar olabilir... Ayrıca ürünü ve logomuzu biraz büyütsek... Hı?”
**
“Başlık güzel olmuş der müşteri, ancak biraz daha direkt mesaj verebilir miyiz diye sorarlar. Espiriyi anlatan bir alt başlık koysak nasıl olur? Ha bir de World logosunu koyalım lütfen.”
**
“Çok ufak değişiklikler var. Başlığa ek olarak Victorinox’un lider konumuna vurgu yapalım. Ayrıca World Card’ın sadece logosu yeterli olmuyor, önemli olan peşin fiyatına 12 taksit olması. Ürün biraz büyüse, bir de alt başlık okunmuyor... Ha unutmadan, bir de ‘seçkin mağazalar’ lafını akleyelim pliiiz, satış ekibi istiyormuş.
İnternet adresimizi de unutmayalım!”
**
“Arkadaşlar, paslanmazlık bizim için önemli, lütfen ekleyelim. Ayrıca müşteri hizmetlerimizden bahsedelim, en azından logosunu koyalım. World Card aşağıda yeterince dikkat çekmiyor, daha görünür bir yere alalım. Bir de bölge müdürlüklerinin telefonları hayati, aman unutmayalım.”
**
“Çok iyi bir haberim var, genel kurulda ilan çok beğenilmiş. Sadece bir kaç küçük arzuları var: Zemin renginde espirinin yeterince patlamadığı düşünüyorlar, haksız da sayılmazlar. Aynı sorun ürün için de geçerli, nasıl biraz daha ön plana çıkarabiliriz? Bir de World taksit olayını ayrı bir bölüm olarak açsak. Hemen yapabiliriz değil mi bu değişiklikleri?”
**
“Yine beeeen! Heeeey, ikiniz de pek yakışıklısınız bugün! İlanla ilgili ne diycem,
şu alet kutusunu ile ürünü ayırsak, ürünü tek başına göstersek. Zira fiyatlar 50 YTL’nin altına düştü, mutlaka duyurmamız lazım. Ama espirimizi mutlaka tutalım.”
**
“Ya çocuklar, çok canım sıkkın. Müşteri deli etti, illa ki ürünü açık görmek istiyor, yoksa ne işe yaradığının anlaşılmayacağından korkuyorlar. Bu yüzden çakının kullanım alanlarını da biraz olsun görmek isterler. Bir de değişik renk alternatiflerimiz var ya, onları koydurmak istiyor ilana.”
**
“Arkadaşlar yüzdük yüzdük sonuna geldik! İlana biraz sıcaklık katmamız lazım. Kullanıcı göstermeye ne dersiniz? Aşağıdaki alet kutusunu da seviyorsunuz biliyorum
ama artık pek de bir fonksiyonu kalmadı değil mi?”
**
“Süper bir haber geldi. İlan okey! Hem de ürünler şimdi Mini Cooper hediyeliymiş!
Hemen bunu ekleyelim ilana, bir an önce de çıkalım. A unutmadan, iş uzadıkça Babalar Günü yaklaştı ya, World Card metnine Babalar Günü mesajını ekleyelim.”
**
“Arkadaşlar, kriz var! İlanların yayını durduruldu, hemen eklemeler yapmamız lazım.
Mini Cooper çekilişi olduğu için Milli Piyango resmi yazılarını eklememiz gerekiyor.
Yarım saat içinde hazır oluruz di mi?”
**
BİR MACERANIN DAHA SONU.
Bakalım nereden nereye gelmişiz:
**
SON SÖZ
Hemen ekleyelim, amaç müşteri grubuna yüklenmek değil, zira hepimiz aynı yıpranmayı yaşıyoruz. Sadece neler yaptığımızı bilmek, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırmak yolunda yardımcı olabilir belki düşüncesiyle hazırlanmıştır.
NOT:
Sunumda örnek olarak kullanılan ilanın orijinali, Saatchi Hong Kong ofisi tarafından hazırlanmış ve yayınlanmıştır.
(Mailime gelen bir forward mesajdan...)
**
“Ayyy, çok etkileyici, ama biraz daha açıklayıcı olabilir miyiz? Vermek istediğimiz mesajı kaçıranlar olabilir... Ayrıca ürünü ve logomuzu biraz büyütsek... Hı?”
**
“Başlık güzel olmuş der müşteri, ancak biraz daha direkt mesaj verebilir miyiz diye sorarlar. Espiriyi anlatan bir alt başlık koysak nasıl olur? Ha bir de World logosunu koyalım lütfen.”
**
“Çok ufak değişiklikler var. Başlığa ek olarak Victorinox’un lider konumuna vurgu yapalım. Ayrıca World Card’ın sadece logosu yeterli olmuyor, önemli olan peşin fiyatına 12 taksit olması. Ürün biraz büyüse, bir de alt başlık okunmuyor... Ha unutmadan, bir de ‘seçkin mağazalar’ lafını akleyelim pliiiz, satış ekibi istiyormuş.
İnternet adresimizi de unutmayalım!”
**
“Arkadaşlar, paslanmazlık bizim için önemli, lütfen ekleyelim. Ayrıca müşteri hizmetlerimizden bahsedelim, en azından logosunu koyalım. World Card aşağıda yeterince dikkat çekmiyor, daha görünür bir yere alalım. Bir de bölge müdürlüklerinin telefonları hayati, aman unutmayalım.”
**
“Çok iyi bir haberim var, genel kurulda ilan çok beğenilmiş. Sadece bir kaç küçük arzuları var: Zemin renginde espirinin yeterince patlamadığı düşünüyorlar, haksız da sayılmazlar. Aynı sorun ürün için de geçerli, nasıl biraz daha ön plana çıkarabiliriz? Bir de World taksit olayını ayrı bir bölüm olarak açsak. Hemen yapabiliriz değil mi bu değişiklikleri?”
**
“Yine beeeen! Heeeey, ikiniz de pek yakışıklısınız bugün! İlanla ilgili ne diycem,
şu alet kutusunu ile ürünü ayırsak, ürünü tek başına göstersek. Zira fiyatlar 50 YTL’nin altına düştü, mutlaka duyurmamız lazım. Ama espirimizi mutlaka tutalım.”
**
“Ya çocuklar, çok canım sıkkın. Müşteri deli etti, illa ki ürünü açık görmek istiyor, yoksa ne işe yaradığının anlaşılmayacağından korkuyorlar. Bu yüzden çakının kullanım alanlarını da biraz olsun görmek isterler. Bir de değişik renk alternatiflerimiz var ya, onları koydurmak istiyor ilana.”
**
“Arkadaşlar yüzdük yüzdük sonuna geldik! İlana biraz sıcaklık katmamız lazım. Kullanıcı göstermeye ne dersiniz? Aşağıdaki alet kutusunu da seviyorsunuz biliyorum
ama artık pek de bir fonksiyonu kalmadı değil mi?”
**
“Süper bir haber geldi. İlan okey! Hem de ürünler şimdi Mini Cooper hediyeliymiş!
Hemen bunu ekleyelim ilana, bir an önce de çıkalım. A unutmadan, iş uzadıkça Babalar Günü yaklaştı ya, World Card metnine Babalar Günü mesajını ekleyelim.”
**
“Arkadaşlar, kriz var! İlanların yayını durduruldu, hemen eklemeler yapmamız lazım.
Mini Cooper çekilişi olduğu için Milli Piyango resmi yazılarını eklememiz gerekiyor.
Yarım saat içinde hazır oluruz di mi?”
**
BİR MACERANIN DAHA SONU.
Bakalım nereden nereye gelmişiz:
**
SON SÖZ
Hemen ekleyelim, amaç müşteri grubuna yüklenmek değil, zira hepimiz aynı yıpranmayı yaşıyoruz. Sadece neler yaptığımızı bilmek, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırmak yolunda yardımcı olabilir belki düşüncesiyle hazırlanmıştır.
NOT:
Sunumda örnek olarak kullanılan ilanın orijinali, Saatchi Hong Kong ofisi tarafından hazırlanmış ve yayınlanmıştır.
(Mailime gelen bir forward mesajdan...)
6 Comments:
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Yorum eklemek istedim. Bilmiyorum profesyoneller ne düsünüyor ama ilk ilan bence cok etkiliymis. Sadece ürünü biraz daha büyüterek koysalarmis yeterli olurdu sanki. Reklami aynen bu haliyle görseydim, cok daha hosuma giderdi. Promosyon kampanyalarini da baska bir ilanda koysalarmis, olmaz miymis yani:)
Hayir bilmiyorum ya ondan soruyorum
İlana konulan herşey önemi azaltmışBiz hep böyleyiz. Gece gündüz ürünle yatıp kalktığımız için ürünü ilahlaştırıyoruz. Ve insanların söyleyeceklerimizi can kulağıyla dinleyeceğini sanıyoruz.
İlk ilan daha etkileyici, prestij ağırlıklı. Sadece kutu ve çakı renkleri biraz içiçe geçmiş.
İkinci ilan tamamen satışa yönelik promosyon ilanı.
Her ikisinin etkisi ve beklentileri ayrı duruyor.
inanılmaz güzel bir yazı olmuş, sektördeki yaratıcı işlerin azlığı ve düşük kalitesinin sorumlusu olan müşterilere her çalışmadan önce okutmak lazım bunu.
izlenen sıralama Haluk Mesci'nin zamanında saklayıp göndermiş olduğunu söylediğiniz 1963 VW reklamıyla aynı şekilde gelişmiş.
Ne tesadüf :)
Yorum Gönder
<< Home